Souhlasim, ikona je ucinna tak tyden, dva, pak to jde k nule. Kdysi jsem menil ikony dost casto, ale ted uz jsem poznal, ze tudy cesta nevede... zkratka naklady (otraveny navstevnik) jsou vetsi nez vynosy.
Co se tyce ikonek, musim zcela souhlasit s Markem. Kdesi bylo BonusWebu vytykano, ze ma velke mnozstvi ikonek - jednak je prodavame a jednak je u nas maji partneri za neco, co prinaseji na oplatku oni nam. V soucasne dobe merime ucinnost pouze u casove omezenych kampani a napriklad kampan Videosatu, ktery ma u nas jednu a tu samou ikonku jiz tri mesice a tato mela pres 410 tisic zobrazeni (coz uz je statisticky vyznamne cislo) ma v soucasne dobe 0,95%, coz si myslim neni vubec spatne. Sokoval me vysledek po prvnich trech tydnech a cca 100 tisic zobrazenich, kdy mela tato ikonka click-rate 2,32%!!! Toto cislo by mohly zavidet nektere servery, ktere toho nedosahnou ani na horni pozici klasickeho banneru. Nutno rict, ze ikonka Videosatu je prave mezi tou spoustou ikonek v leve dolni casti uvodni stranky BonusWebu!
No, pokud je ikonka nova, tak proc ne. Ale pokud je ikonka nejakeho serveru umistnena treba rok, jiz nikdo na ni neklika. Sam to dobre vim, protoze mam ikonku, byt starou na lupe a par ikon na ostatnich serverech.
0,32%? To se nevyplati ji tam mit - je to uz pod hranici 0.4% a tim padem je to jako kdyby nebyla. Navic musis marku uvazit ze si holt asi par lidi zvyklo ze tam jsou porad stejne ikonky a pouzivaji je jako ROZCESTNIK.
Nemohu souhlasit, alespoň pokud jde o naše zkušenosti. Nedávno jsem měřil click-rate jedné ikonky na naší homepage a výsledek mne docela šokoval: 0,32 %. To není málo.
Nesouhlas s bodem 3. - vymena ikon kus za kus prakticky neprinasi zadne nove ctenare a zbytecne zatezuji ctenare. Jsou male, cteanri je preskakuji pohledem a obvykle jsou umistneny az na konci stranky Kdybyste napsal vymenu banneru 468x60 za banner ci textovy odkaz za jinby odkaz, bylo by to zcela neco jineho.
Pár poznámek z hlediska provozovatele "malého serveru":
Několik návštěvníků našich stránek nám vyčetlo, že i my máme přespříliš reklamy, protože používáme jak Mr. Linx, tak Billboard, tak e-Reklamu a ještě přímou výměnu ikonek s jinými podobnými servery. Má to zřejmě několik dobrých důvodů:
1) "internetování" je v tuzemsku hrozně drahé, proto si každý, kdo začne plodit nějaký server naivně myslí, že se mu něco alespoň vrátí zpět, případně zbohatne :o) A jak jinak, než z reklamy?
2) české reklamní agentury pro výměnu proužků jsou na poměrně vysoké úrovni, takže nabízejí i další pro webmastry velmi zajímavé služby
3) velmi efektivní je v ČR výměna ikonek kus za kus, která je dle mých poznatků jednou z nejpřínosnějších pro návštěvu nových surfařů na mé stránky (pro porovnání jedna návštěva vyhledáním z Atlasu = půl návštěvy kliknutím na ikonku)
4) zahraničním malým webům (o velkých ani nemluvě) stačí sehnat jakéhosi "general sponsor", ať již to je softwarová firma, obchod či cokoliv jiného, u nás musíte mít 100 "small sponsors"