taktez vyhradne vyuzivam alzu, mall, a czc. To co tvrdite se mi u mall.cz jeste nestalo (9 objednavek) vetsina zbozi byla dorucena do 17hodin od objednavky. Nakupuji vetsinou v noci, kdyz mam klid.
Ale verim, ze ne vzdy vsechno muze fungovat na 100% a mate negativni zkusenost, preci jen ta logistika je na jinem levelu nez u mensich obchodu.
Podle me je treba rozlisovat zbozi, ktere prodavate. Nekde na 99,999% rozhoduje cena, jinde sluzby, jinde blizkost pobocky atd atd. Nelze obecne prohlasit jedinou "pravdu", ale je treba si uvedomit, ze kazde zbozi ma vlastni specifika.
Trosinku se v pripade alzy pletete :-) Ohledne Mallu informace nemam. S Alzou mam zkusenosti jiz z doby, kdy zacinala. Jediny duvod u nich nakupovat byla nizsi cena jak na czc. Dalsim bonusem osobni odber, ale v dobe kdy zavedli osobni odber meli skutecne nejnizsi ceny. Nasledne po tomto kroku zacali prezentovat svuj boom, pricemz dnes ceny zvedly nad konkurenci z jistych setrvacnych duvodu (mam zakazniky, zvednu cenu, pokud je zisk vyssi nez ztrata zakazniku, neni co resit). Neverte tomu, ze by alza byla tam kde je, kdyby nemela sveho casu nejnizsi ceny :-)
Nepredpokladam ze si podobne zisky alza udrzi. Reklamu si sice udelala, ale jelikoz je na i-netu velmi snadne ziskat prehled, predpokladam ze se zakaznici ihned prevali ke konkurenci (drobni, bez slev jez by ceny udelali konkurence schopnymi). V kazdem pripade jim ale preji nadale uspechy, a take at se snazi, bo v konkurencnim prostredi na tom, jakozto zakaznik, mohu jen vydelat :-)
hm tak zrovna u mall bych tohle netvrdil, me zkusenosti jak s informacemi na jejich webu, tak s jejich dostupnosti a dodacich lhutach jsou otresne a pokud maji obrat, tak pravdepodobne diky investicim a reklame... muj nazor
Souhlasím - to je taky nevýhoda začínajících e-shopů (dnes by toho asi opravdu šel jen blázen). Pokud několikrát nakoupím v jednom e-shopu, zboží je dodáno rychle a s reklamacemi nejsou problémy, tak jinde prostě nenakoupím, pokud je rozdíl v ceně jen pár procent.
Ano, podle mě by tohle stálo za hlubší rozbor... Něco na tento způsob jsem už psal do toho článku u kasa.cz - jsem prostě přesvědčen, že teorie o ceně jako absolutně dominujícím faktoru je trochu klišé, které tak docela neplatilo nikdy a jeho význam spíš dále klesá.
Proč třeba poměrně často nakupuji v Alza? Třeba proto, že je patrně jediným obchodem u kterého když v neděli ráno objednám zboží "skladem" a zaplatím kartou, tak mi je po obědě přiveze messenger do bytu. Tohle tedy platí jen pro Prahu, ale konkurence to prostě vesměs nenabízí. Velkou roli hraje i přehlednost webu, šířka sortimentu atd.
Tohle by opravdu stálo za článek s nějakým průzkumem a pokud možno detailnějším. Tedy ne jen že platebními kartami platí minimum lidí, ale taky se mrknout na to kolik utratí a jaké je to procento marže atd... Výsledky mohou být zajímavé - klidně je možné, že se ukáže, že je počet těch "náročnějších" opravdu extrémně malý, ale jistý bych si s tím nebyl.
Proč nakupuji v alza.cz nebo mall.cz, když jsou u většiny položek minimálně o stovku dražší než konkurence?
Proč má alza i přesto miliardové obraty?
Že by na ceně až tak nezáleželo? Že by rozhodovaly i jiné faktory? Zřejmě se vám nepodařilo zákazníky přesvědčit, aby u vás nakupovali opakovaně.
Třeba u http://www.dobre-knihy.cz zafungoval ten jejich design, brutálně okopírovaný z amazonu :) Třeba tam zafungoval propracovaný košík.
Jen se podívejte na použitelnost http://www.eruditus.cz :
- odkaz do košíku neviditelný
- kliknutí na koupit vede na košík, nenutí to pokračovat v nákupu
- stránka košíku je složitá a nepřehledná
- cena dodání není vypočítána automaticky, ale musím se najít ve složité tabulce
a srovnejte to celé s http://www.dobre-knihy.cz
Dnes a denně se setkávám s tím, že kdo usne a přestane inovovat, tak ten proti konkurentovi, který dělá A/B testování a stále vylepšuje, nemá nejmenší šanci! A dávno už nejde jen o cenu.