> Jinak receno - priplatek je podvod (i dle zakona), protoze cena uvedena u zbozi neni konecna (coz pozaduje zakon).
Takze u ciste zasilkoveho e-shopu je podvod neuvadet cenu vcetne postovneho a balneho?
BTW, pokud mall umoznuje odber zdarma v centralnim skladu, tak tezko lze argumentovat, ze nabizena cena neni konecna.
Jinak receno - priplatek je podvod (i dle zakona), protoze cena uvedena u zbozi neni konecna (coz pozaduje zakon).
Druhak jde o podvod na srovnavacich cen(ktere, pokud s obchodem spolupracuji, maji taky v podminkach, ze musi jit o konecnou cenu, za ktere lze zbozi ziskat) - a pevne doufam, ze jejich provozovatele mallu pekne dopreji onoho 30Kc bonusu, a pekne ke kazde polozce, at se o tech 30Kc propadne.
Zatreti, vsechny duvody, ktere uvadi jsou vlastne lez - oni si otevrenim vydejen znasobili ksefty, a ted breci, ze je to stoji penize? Tzna, ze by u nich zakaznici zase meli rychle nakupovat prestat.
A to, ze si neumi zajistiti dopravce, kterej by dorucoval zasilky dle predstav zakazniku je jejich problem.
...
Ano, je prece neobhajitelne, aby se do kramu vozili rohliky za 2Kc. ... tohle muze napsat jedine idiot, a jeste se snazi ze zakazniku delat debily.
Ano, market ma radove vysi naklady na provoz. On snad market nemusi dopravit zbozi na sve pobocky? Dokonce ho dovazi prubezne podle aktualnich odberu, protoze se mu (kupodivu) nevyplati mit u kazdeho kramu sklad. Co vic, market ma ty naklady daleko vyssi uz jen proto, ze on proste NEVI a vedet nemuze, jestli zrovna dneska budu chtit 20 rohliku nebo 20 housek, ale musi se snazit mou aktualni poptavku uspokojit. Eshop vi predem pro co si kdo prijde, takze tohle vubec resit nemusi.
U kvalitního obchodu se automaticky vypočítává cena za dopravu, dobírku a další služby které si objednáváte, případně dobu dodání a dále kontakt na sledování zásilky u přepravní služby. Tuto cenu vidíte ještě před odesláním zásilky.
Nakupujme u obchodů, kde toto vidíme předem.
Cena konečná je, příplatek je pouze za službu, která je od určité hodnoty zdarma. Pokud si to necháte zaslat, cena se nemění.
Do srovnávače cen toto nelze prolnout, protože to je poplatek za celou objednávku, nikoli za položku. To by bylo asi hloupé, že.
S otevřením odběrného místa se také zvednou náklady a to musí někdo zaplatit. Ten někdo je vždy zákazník, protože obchod není charita.
Dopravci fungují dobře a můžou fungovat podle představ zákazníků, svoji představu si ale zase musí zákazník zaplatit.
Potom už jen na zákazníkovi, jaký způsob nákupu bude pro něj nejvhodnější a nejlevnější většinou neznamená nejvýhodnější.
Mě právě připadá, že vám unikají některé věci konkrétně kolem Mall, což by se dalo vysvětlit tím, že je jaksi popíráte záměrně...
Hlavní důvod výhrad proti tomu poplatku u Mall (a dříve u Alza) je totiž v tom, že ani jeden z těchto obchodů není ani náhodou ztělesnění nízké ceny. Naopak se oba profilují jako spíše nadstandardně fungující "špičkové" eshopy s dobrými službami pro zákazníky (což bych mimochodem hodnotil spíše kladně). Jenže v této souvislosti pak skutečně zavedení dalšího poplatku vyzní spíše jako jistá arogance a nenažranost. Když bude podobně jako šéf Mall v těch dvou článcích argumentovat představitel nějakého malého eshopu, který stojí na minimalizaci nákladů a díky tomu minimálních maržích a malé ceně, tak asi nikdo neřekně nic. Ale Mall takhle nefunguje už dávno. Schválně si to na Heurece zkuste - jen tak pro zajímavost jsem tam strčil přehrávač, který jsem nedávno kupoval, který je v ceně, na kterou by se poplatek vztahoval - http://mp3-prehravace.heureka.cz/sandisk-sansa-clip-zip-4gb/ . Opravdu vám připadá, že učiní Mall zásadně výhodný zavedení příplatku, který by hypoteticky mohli odečíst z ceny? Naopak zavedení příplatku může otrávit leckoho, kdo by 100-200 korun rozdílu ceny neřešil a prostě to koupil s tím, že má vyšší komfort odběru. A mimochodem - ten můj příklad je zcela typický, najít Mall ve srovnávači v čele je veliká výjimka a často ho "přebijí" i obchody spadající mezi větší a serióznější, nejen "lowend"...
:))))))))))) poslyšte, z které planety jste?
Neříkám, že u nás je to běžné, ale v USA je dodání nákupu ze supermarketu po objednání přes eshop norma, tam platí, dovoz zdarma, a do 30 minut, jinak i nákup zadarmo :))) Takže objektivní příčiny v tom asi nebudou.
U nás sice nejsou ještě zdaleka takhle konkurencehodní.. ale mrkněte třeba na www.itesco.cz, já měl doteď dojem, že u nich nakupuju v eshopu :))))
Jen pro pořádek - první záměr Mallu jednoznačně byl zpoplatnit i Počernice. Vykládat to za omyl jako v článku je dost úsměvné, formulace byla zcela jasná.
Bylo na to poukazováno i v té předchozí diskusi a až poté to změnili na stejný model jako Alza, kdy u centrály poplatek už neúčtují (upřímně tam by to opravdu hraničilo s drzostí) a účtují ho jen tam, kam se to opravdu vozí.
Nechci posuzovat, zda tuto změnu udělali v reakci na diskusi, ale nevylučoval bych to :-)
Jasně, a ještě tu O Sněhurce. http://fiser.blog.idnes.cz/c/161236/Ma-omluva-DPD.html
Datart je dobry priklad, beru to. Je konkurent mallu. Otazka je sire sortimentu v jeho eshopu a cena, za kterou je schopen ho prodavat.
Rozumna rec, diky za ni. Vidite, kam jsme se dostali od dotovanych rohliku v supermarketech.
Zaver jste pokazil, protoze vam bezny nakup za nejlepsi internetove ceny zdarma v jakekoliv vysi odberu v CR nikdo nedoveze, byl bych prekvapeny, kdyby to bylo jinak. Bavime se porad v tom kontextu, ze Vam vadi poplatek 29 Kc za odber na provozovne pobliz vaseho bydliste? Proc tu vytahujete placenou dovazku do domu?
Jak si myslite, ze probiha nakup zbozi pres web ze supermarketu, s osbnim odberem?
Jako, ze si to babicka naklika na webu, a pak si to musi v tech regalech sama najit? Tak to tam, kde popisuju, byt nemohlo, protoze ji predali kompletni zasilku, 1rohlik, 2housky, zvykacka pedro, zubni kartacek, konzerva pro kocku, 5dkg salamu, voda vincentka, 1 par ponozek, co byly ve sleve, celkem 84,50.
V tom co popisujete, to asi funguje jinak, lidi si naklikaji na webu, co si koupi, pak zajdou do samosky a fakt si to koupi a pani na pokladne jim za to naklikani da 10 procent slevu. Neco na tom je, ale ktery obchodnik to tady tak ma?
Mohl byt muj pribeh, pokud se odehral v CR, pravdivy? Vite kde to tak funguje, prozradte to ostatnim ctenarum a panu x, aby si honem mohli nakoupit svoje kabliky za 30 korun.
O tom, co je mozne ve Statech, neni potreba se moc na techto mistech dohadovat, tam je to super, tak si ten kablik objednejte tam s dorucenim zitra vecer na pobocku v CR, kterou mate blizko sveho bydliste.
Fine, tuhle argumentaci beru, bez supermarketu, rohliku a kabelu za 30.
To, co zminujete, je otazka konkurence. Velci hraci se nutne v online prodeji musi snazit konkurovat i jinak nez cenou, moznost vyzvednuti na pobocce je dobra sluzba, kterou se mohou odlisit. Pokud chcete byt hrac treba v ramci CR, tak si nevystacite s jednou pobockou, potrebujete sit pobocek, ta neco stoji, kdyby byla zadarmo, nabidne ji kazdy eshop (kolik jich ji nabizi, jak hustou?). No a ted je jen k diskuzi, jestli tu sit ma nekdo hustsi a levnejsi nez je 29 Kc? Pokud ano a dokaze nabidnout dobre ceny a casy dodani zbozi, pak dostane mozna mall na zadek. Pokud ne, pak mall na zadek mozna nedostane. Zalezi jak moc lidem pripada vyzvednuti na pobocce dulezite a uziitecne, jakou ma pro ne hodnotu.
Problem je, ze nemate moznost si objednat u supermarketu pres web 2 rohliky k vyzvednuti 5 minut pred zavirackou. Proste prijdete 5 minut pred zavirackou a bud tam budou nebo tam nebudou. Proto nelze srovnavat distribuci zbozi podle individualnich potreb ( chci ponozky na tu a tu pobocku) s hromadnou distribuci postavenou na predpovedich (rohliky v obchode). Eshop neni supermarket, stejne jako supermarket neni eshop. Funguji podle jinych pravidel. Chapu, ze se to nekomu nemusi libit, ze doted neplatil za odber na pobocce a ted od nej obchdnik chce 29 Kc. Tak to proste je. Reseni jsou 3, odebirat dal na pobocce, odebirat jinak, neodebirat vubec.
Mall samotny je mi jedno, zastaval bych se kohokoliv jineho v pozici mallu. Pochopte, pokud eshop rozjede sit pobocek, tak se jeho byznys muze posunout jinam (zbozi, ktere vam cestuje mezi pobockami, zvysuje skladove zasoby, platite za jeho prepravu, k tomu samotna pobocka nese urcite naklady), je legitimni podminky odberu na pobocce zmenit, a reagovat na to, jak budou reagovat zakaznici.
Takze jeste jednou nepolemizuji s tim, jestli nekdo bude nebo nebude odebirat za takovych podminek na pobocce, je to jeho svobodna volba. Ale vadi mi argumenty poukazujici na rohliky, jsou podpasove.
U drtivé většiny e-shopů není uváděná cena konečná, protože v ní není doprava (předem samozřejmě nikdo neví, kolik věcí si do balíku dáte). Stejné je to s dopravou na pobočku - poplatek je opět jeden za celou objednávku, nejde tedy předem říct, jestli ta věci bude stát X+29 Kč, nebo X+0,1 Kč.
To jsou hrozné kecy. Nelze srovnávat prodej zboží podléhajícího zkáze (ten rohlík bude druhý den tvrdý) s prodejem elektroniky.
Zkrátka pokud to mají skladem a mohou to zarezervovat, není to problém vydat. Většina shopů má v takovém případě jen omezený čas, po který to zarezervují a když si to zákazník nevyzvedne, může to dostat někdo jiný.
Náklady na fyzické pobočky pochopitelně jsou, ale je nesmyslné je tímto způsobem přenášet na zákazníky. Koneckonců když použiju ten kulhající příměr se supermarketem, tak ten má také vyšší náklady na fyzický obchod než malý obchodník, nicméně zboží v supermarketu je přesto většinou levnější, protože si své náklady umí spočítat a vědí, že se jim to vrátí na prodaném objemu.
Je Datart market? Podle me je - prodava normalne v kamenych prodejnach, od prodluzky pres mobil a zehlicku po pracku, lednici, ...
Muzu tam prijit, ukazat na lednici a oni mi reknou "OK, mame dalsi vzadu, zaplatte si a pristavte si auto" nebo "kdy vam to mame dovezt" ... nebo "mame jen tu vystavenu, za tyden vam ji dodame" variantne muzu jit na jejich eshop, objednat si, a pak prijdu do kramu a ceka tam na me krabice ... hm?
Stejne jako zvednu telefon (taky muzu poslat mail ... ), zavolam reznikovi, ze chci svickovou, a kdyz si tam pro ni dojdu, tak ji pro me ma ... a nema s tim zadnej problem.
Kazdopadne si objednavkou zbozi na dalku zajistim, ze to zbozi ve vybranem obchode bude a bude rezervovano pro me.
Nehlede na to, ze i v CR (jake prekvapko) si muzu objednat bezny nakup vcetne dopravy az do domu v predem urcenou hodinu. A dokonce ani nemusim objednavat konkretni produkty, kdyz chci maslo, a nemam pozadavek na konkretniho vyrobce, tak mi proste dodaji nejake maslo.
No, ale Mall.cz sam od sebe pomerne vyrazne rozsiruje sortiment ve snaze vyhovet "kazdemu".
Tak si nekdo koupi vec za 98,- a celkem rozumne nechce platit treba 60,- za zaslani.
Mall.cz si vybral, protoze ma blizko vydejnu a za 0,- pri osobnim odberu to proste je vyhodne.
Na druhou stranu je plne na rozhodnuti Mall.cz si tento poplatek zavest. Nelibi se mi, ze to clovek zjisti az pri dokoncovani objednavky, melo byt to byt lepe videt uz pri vkladani do kosiku.
Osobne si myslim, ze si Mall.cz nevybral spravnou cestu, ale to ukaze cas.
Problem to vydat evidentne je, o tom je nase debata, pokud zacnete provozovat eshop s pobockami, je to jine nez eshop s centralou. Problem to je, pokud mate siroky sortiment zbozi, problem to je, pokud prodavate zbozi, ktere mate na externim skladu. Problem to je, pokud si zakaznici zvyknou u vas kupovat ponozky po kusech. Problemu je tu spousta, ze vy je nevidite, neznamena, ze neexistuji.
Jasne, tudle jsem videl starou babicku jak ji usmevavy prodavac v samosce privezl ke vchodu kosik zbozi, ktere si se slevou 10 procent objednala na webu, a pomohl ji zbozi naskladat do tasky na koleckach.
Moc se omlouvam uplne jsem to vytesnil, jak jsem se s Vama zacal minuly tyden dohadovat.
Uz toho nechejme, mate pravdu, Vy totiz mate vzdycky pravdu.