Lobujte u svých zástupců parlamentu nebo volte takové kteří to prosadí:
Volně ze zákona: Podnikatel má právo na přiměřený zisk.
Je potřeba stanovit zákonem pravidla toho co je přiměřený zisk.
Příklad:
VF nabízí tarif Nabito 350 (70min) za cca 350Kč.
S INkartou ČD nabízí tento tarif se 75% slevou tj 88Kč.
Z toho plyne zisk u první nabídky více než 300%.
(nemyslím že by tím VF dělal charitu, jen se odkopal v tom o kolik předražuje).
U VF může mít alespoň snadnou cestou tento tarif významná skupina uživatelů-držitelů INKarty u jiných operátorů o podobné nabídce nevím. Myslím že tento tarif je reálná cena pro koncového klienta, aniž by se cítil jako ta dojná kráva.
Ostatní operátoři jsou na tom se zisky nejspíše podobně.
Regulace:
Udělat to jako u regulace ceny léků.
Stanoví se 4 nejlevnější ceny za danou srovnatelnou službu v Euroregionu, udělá se z toho průměr a ten se stanoví jako maximální cena. Stát má kopat za své občany (proto občané volili své zastupitelé)!
U léků to funguje, proto se do ČR chodí nakupovat léky i ze zahraničí.
PS: Nikomu neupírám přiměřený zisk,
ale chtěl bych upřít "přiměřený zisk" = zlodějina v mezích zákona.
Když Vám půde o hodně např. život, daně, soudy, ... a někdo Vám dá minutu volání za 10000kč bez možnosti si reálně vybrat ačkoliv náklady jsou 1kč tak je to holt dle Vás trh (nadsázka aby jste pochopil o co jde). :-( .
Pokud by jste to považoval za tržné, tak bych Vám přál být odírán až na kůži.
Tady trh nefunguje a operátoři nevlastní kmítočtové spektrum mají na nej licenci od státu, proto by stát měl regulovat ve prospěch svých občanů tak aby nedocházelo ke křiklavě nepřiměřenému zisku.
Metodikou regulace max. cen převzatou z regulace cen léčiv nedochází ke skutečné regulaci, jen se zbourá cenový plot kolem našeho státu který postavila velká trojka našich mobilních operátorů. Tento cenový plot není tržní ani náhodou (Spíše oplocuje ceny aby operátoři mohli trhnout co se jim zlíbí) .
Povšimněte si: Neupírám nikomu přiměřený zisk.
PS: Nepracujete u některého operátora?
U operátora tedy rozhodně nepracuju a vysoké ceny se mi taky nelíbí. Nicméně formulace jako "přiměřený zisk" také nepatří mezi mé oblíbené, smrdí marxismem. Jediný, kdo určuje přiměřenost zisku, je trh. Jen v některých případech (jako je tento) je nutné ten trh trošku regulovat, právě kvůli bariérám vstupu a omezenému množství nutných frekvencí. A to je problém u nás, ČTÚ je téměř absolutně nejhorší regulátor a tím je daná ta mizerie u nás. Čili tam je podle mého nutno začít.
Nebo by pomohlo zvětšit trh: kdyby si telefonista u nás mohl koupit kartu od třeba Vodafone ve Velké Británii nebo v T-Mobile Německu, asi by to hnedle vypadalo jinak.
regulovat primereny zisk je nesmysl. nekde vam staci 5% na poradny vejvar a jinde pri 80% bude drit bidu s nouzi. takze stanovit zakonem kolik je "akorat" podle me nejde. regulator a spotrebitelske organizace by se spise meli podivat na to, jak je mozne dostat cenu v ramcove smlouve treba na 10% "bezne" ceny a zda tim neni poskozovan spotrebitel podle platne legislativy.
tim myslite jako absolutni castku? to je prece taky kravina. jak nejaky urada muze rict ze milion je pro osvc uz dost a 20m pro firmu malo? co potreba budoucich investic? nebo potreba penez na rozjeti uplne jine firmy? jak tohle proboha chcete regulovat? tam je tolik promennych ze to nikdy zadny zakon nemuze obsahnout.