Nejsem si jisty jestli registrace necemu pomuze. Spis naopak, protoze podle mne se spousta lidi registrovat nechce a nebude a prave ti maji casto ty nejlepsi rady. Ty co chteji nadavat a podobne se klidne zaregistruji. Castokrat najdu mezi spoustou blastu na diskuzi bez registrace mnohem uzitecnejsi rady.
Spis by to chtelo vyhledavani v komantarich.
Myslím že autor to špatně pochopil. Nejde o to že se čtenářům nikdo nevěnuje. Tam jde o to, jací čtenáři tam chodí.
1. Odborné servery - specialisté na daný obor nebo amatérští nadšenci v tomto oboru. Když něco napíšu do diskuze je to kritika(+ ihned flame war, když se to týká známějšího tématu), pochvala autora nebo doplnění, případně dotaz, na který jsem rád když mi někdo z diskutujících odpoví a poradí, občas i autor
2. Osobní blogy - chodí tam hlavně příznivci daného autora, kteří případně přidávají postřehy k článku nebo podobné zážitky. Diskuze velmi často hojně doplňuje autor. U kontroverznějších blogerů čas od času přijde i někdo s jizlivými neadekvátními poznámkami apod, ale když jej lidi ignorují už se nevrátí
3. Bulvár a další všeobecně zpravodajské servery, případně hodně navštěvované servery týkající se nějakých běžných věci(počítače, mobily) - tento server navštíví všechny kategorie inet. uživatelů. Často jen tak že zvyku, nebo když se nudí. A místo aby nadávali v hospodě na to jak cigáni zase někde rozebrali most, nebo Lutonský pomlouvá Nokii, prostě to plácnou i do diskuze.A protože se tam otočí desetitisíce lidí mají jistotu, že se toho někdo chytne a buďto mu přitaká, bude bránit daného autora/menšinu nebo ještě přihodí nějaký zajímavý vtip na toto téma, případně vlastní zážitek...
Shrnu to. Důsledek špatných diskuzí není nereagovaní autora na návštěvníkovy ohlasy, ale rozdílná úroveň návštěvníku.
Ovšem nenavštěvuji zahraniční zpravodajské servery s diskuzemi, takže nevím jak je to v zahraničí. V Čechách je to podle mne takto
Jsem jen (občasný) čtenář internetových novin a občas napíšu komentář do Lidových novin (na Centru) k článku, který mě zajímá. Nemyslím si, že by bylo dobré a správné, aby registrace byla podmínkou napsání komentáře. Když srovnáte IDnes a Lidovky (Centrum), kde na prvním serveru se musíte registrovat, tak vidíte, že míra sprostých komentářů tam není nižší, než na Lidovkách, kde se registrovat nemusíte. Navíc registrace odradí čtenáře, který by měl nějakou zajímavou poznámku, a nemůže ji přidat. Komentáře bývají zajímavé, kromě různých výlevů se i čtenář novin leccos doví, co v článku nebylo. Naivně jsem se domnívala, že redaktoři těch novin si tyto komentáře přečtou, občas by tam jistě i oni našli něco, co by mohli použít pro svoji práci. Nebo by si mohli přečíst ohlas na svůj článek.
P.S. Píšu svůj e-mail, protože ho vyžadujete. Ale nechci vidět, kolik mi zas přijde spamu. S pozdravem B. Urbánková.
Regionální žurnalisty zaplatí papírové noviny, které stojí za zpravodajským serverem. Skoro každé noviny mají regionální přílohu - tedy už ty regionální žurnalisty platí.
Takže je zapotřebí akorát lepší personalizace webových novin. Dnes uživatel (třeba i registrovaný) z Brna dostane stejné zprávy jako uživatel z Prahy a pokud ho zajímají regionální zprávy, pak je musí hledat. A zprávy tohoto typu myslím nebývají až natolik zajímavé, aby je opravdu hledal. Bývají to spíš takové ty drby ze sousedství, které uživatel nehledá, ale pokud mu je dáte pod nos, pak na ně klikne.
A vytváření komunit? Pokud vám jde čistě o návštěvnost, nejlepší je publikovat články, které si přímo říkají o flame, třeba tu flamewar i sám ještě víc rozdmíchávat v diskuzi a hlavně, když se moc rozroste, vykašlat se na ni a založit novou (napsat nový článek), aby bylo na co klikat a reagovat. Pokud se budete chovat jako Hulvát, pak máte o návštěvnost postaráno.
Naskýtá se otázka, kdo víc kliká na reklamy a na jaké reklamy (tedy koho se víc vyplatí vydržovat). Zda pubertální komentátoři slečny Kobzanové nebo ti menšinoví uživatelé. Ale to si odhadnout netroufám.
Jo a také může (čistě hypoteticky) nějaká firma usilovat o kvalitu a dobré jméno firmy.
Hlava to vystihol - podstatna je predsa popularnost - ak niekto chodi na ten isty clanok aj 10x za den len kvoli tomu, aby mohol prilievat ohen do flamewar, ktory hned rano rozputal, tak je sanca, ze sa chyti dalsich 50 ludi a spolu urobia tolko "otvoreni" clanku ako nikto nikdy.
Ze to je dobra vec pri predaji reklamy netreba pripomenut, ale pripomeniem, ze to velmi skresluje spravnu uroven pocitu dolezitosti pre dane medium a potom je pricasto prilis sebavedome az jesitne voci akymkolvek aj slabo kritickym hlasom (vid. zbytocne a nezmyselne porovnavanie medii s blogmi resp. az opluvanie) ;-)
Martine, ono se o tom jednoduše a (v tvém případě) zajímavě píše. Ale realizace je dost složitá. Problém je jednak v tom, že "kamenní" žurnalisté nemají většinou zájem o nějaký přímý dialog na webových stránkách a druhak je problém samozřejmě v penězích. Kdo zaplatí ty regionální žurnalisty, kteří píšou jen pro 10 lidí? Nikdo. A zadarmo to dlouhodobě a kvalitně dělat nikdo nebude.
A navíc. Proč by měl takový iDnes budovat nějaké komunity, když puberťácké komentáře pod článkem o Kobzanové jim přinášejí žádanou čtenost?
Mimochodem, když se podíváš na iHNed a na komentáře pod články, jejich úroveň je dost odlišná (imho vyšší), od těch, které najdeme například na iDnesu. Je to možné chápat tak, že na iHNedu již komunita byla vytvořena?