Vlákno názorů k článku Proč noviny nerozumí webu: využití čtenářské komunity od Eduard Hlava - Martine, ono se o tom jednoduše a (v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2004 9:49

    Eduard Hlava (neregistrovaný)
    Martine, ono se o tom jednoduše a (v tvém případě) zajímavě píše. Ale realizace je dost složitá. Problém je jednak v tom, že "kamenní" žurnalisté nemají většinou zájem o nějaký přímý dialog na webových stránkách a druhak je problém samozřejmě v penězích. Kdo zaplatí ty regionální žurnalisty, kteří píšou jen pro 10 lidí? Nikdo. A zadarmo to dlouhodobě a kvalitně dělat nikdo nebude.

    A navíc. Proč by měl takový iDnes budovat nějaké komunity, když puberťácké komentáře pod článkem o Kobzanové jim přinášejí žádanou čtenost?

    Mimochodem, když se podíváš na iHNed a na komentáře pod články, jejich úroveň je dost odlišná (imho vyšší), od těch, které najdeme například na iDnesu. Je to možné chápat tak, že na iHNedu již komunita byla vytvořena?
  • 1. 7. 2004 2:37

    llook (neregistrovaný)
    Regionální žurnalisty zaplatí papírové noviny, které stojí za zpravodajským serverem. Skoro každé noviny mají regionální přílohu - tedy už ty regionální žurnalisty platí.
    Takže je zapotřebí akorát lepší personalizace webových novin. Dnes uživatel (třeba i registrovaný) z Brna dostane stejné zprávy jako uživatel z Prahy a pokud ho zajímají regionální zprávy, pak je musí hledat. A zprávy tohoto typu myslím nebývají až natolik zajímavé, aby je opravdu hledal. Bývají to spíš takové ty drby ze sousedství, které uživatel nehledá, ale pokud mu je dáte pod nos, pak na ně klikne.

    A vytváření komunit? Pokud vám jde čistě o návštěvnost, nejlepší je publikovat články, které si přímo říkají o flame, třeba tu flamewar i sám ještě víc rozdmíchávat v diskuzi a hlavně, když se moc rozroste, vykašlat se na ni a založit novou (napsat nový článek), aby bylo na co klikat a reagovat. Pokud se budete chovat jako Hulvát, pak máte o návštěvnost postaráno.

    Naskýtá se otázka, kdo víc kliká na reklamy a na jaké reklamy (tedy koho se víc vyplatí vydržovat). Zda pubertální komentátoři slečny Kobzanové nebo ti menšinoví uživatelé. Ale to si odhadnout netroufám.
    Jo a také může (čistě hypoteticky) nějaká firma usilovat o kvalitu a dobré jméno firmy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).