Co si budeme povídat, Tvůjdům.cz byl vždycky pofidérní podnik. Metody, kterými pan Semetkovský proslul, se opravdu nedají označit za typicky košer. A způsob, jakým je tehdy obhajoval, byl hodně zábavný. Prostě kličkovat, jak jen to jde, dokud na vás nepřijdou - a spousta klientů na to fakt nepřijde, protože nemá podtřebné znalosti všech záludností internetového prostředí, tak proč toho nevyužít.
Tím, že moc nejsou po ruce jiná data, tak asi nejlíp se celý ten přístup dá ilustrovat právě na datech návštěvnosti, kterými se Semetkovský chlubí (a je vážně škoda, že mu na to běžně novináři skáčou, Lupa si od toho vyjádření naštěstí dala trochu odstup). Prý průměrně 330 tisíc unikátních čtenářů za měsíc. Jenže to není pravda. V prezentaci, kterou lze najít na Tvujdum.cz, je totiž uvedeno, že se jedná o jednotku cookies, což je to nejvyšší číslo, které se o návštěvnících stránek dá získat, ovšem ve své podstatě nic neříkající o skutečném počtu uživatelů a zcela nesrovnatelné se zbytkem trhu.
Takže když Semetkovský vydává tohle číslo za unikátní uživatele, mate lidi. V prezentacích na webu svou návštěvnost v hodnotách cookies dokonce staví přímo vedle čtenosti tištěných titulů, což je hodně mimo mísu. Návštěvnost s internetovými tituly sice takhle přímo nesrovnává, ale stačí, když uvede zavádějící hodnotu, nezmíní se o metodice výpočtu a všichni si to už srovnají sami - ovšem se zcela jinými daty, která jsou přesnější a představují oficiální metriku pro srovnání celého trhu, protože se domnívají, že je číslo jako číslo. Jenže není. Ty údaje asi nejsou nepravdivé, zavádějící ale určitě. Semetkovský se NetMonitoru nevyhýbá kvůli "250 tisícům za rok", ale kvůli tomu, že by došlo k odhalení reality.
Zajímalo by mě, nakolik si je tohoto Sanoma vědoma. Ale v každém případě se těším na reálná čísla, aspoň uvidím, jestli jsem měl pravdu :)
A kdo nemate lidi? iDNES brzy začne navyšovat návštěvnost Jízdními řády, Centrum nesmyslně vyhodilo peníze za stahuj.cz, kterým si může také jen navyšovat návštěvnost, což což potvrdilo i v tiskové zprávě .... banánová republika.
a proč banánová? každý ekonomický subjekt má přece zájem vydělávat a zvyšovat hodnotu (pokud teda nemá v úmyslu její optické snížení pro zcela jiné účely :-) ) a skupování webů mi banánovou republiku nepřipomíná, nehájím centrum, přijde mi to taky k smíchu, ale pokud se neozve SPIR a další subjekty, tak je to O.K., oni si na sebe dají navzájem pozor, to už ukázali v případě Atlasu :-)
Tato akvizice je jistě krokem ke kultivaci trhu. To tvrdím, ač Sanoma na českém trhu začíná. Kdo udělal zkušenost s Tvým Domem, jistě chápe odkud má bezmála jistota pramení.
Přžeji proto novému majiteli hodně štěstí, co nejmenší překvapení nad reálnými čísly a znovuobnovení zájmu zkušenějších zadavatelů.
A zase nějaký IT-blbeček rozumí počítání přistupů.
Švindlovat se přece může, ale jenom tak, jak to dělají všichni - hlavně na úkor zbytečných přenosů v síti.
Já třeba v zásadě zakazuji použití Cookies a pracuji jedině přes proxy-server. Mé přístupy nespočítá nikdo přesně - ale IT-pitomci (neboť se jinak nazvat nedají) to nechápou.
(Hlavně, že všichni si musí zakázat jakékoliv racionální použití Last-Modified nebo Expires, aby se neustále stránka stahováním aktualizovala, i když se na ní nic nezměnilo. Ale copak by člověk mohl chtít nějaké logické vysvětlení po mladých neznalých suverénech?)
Tak jinak, pokud kvůli idosu a atlasu idnes křičel, to je nefér, tak esi idnes začně započítávat idos, tak je to analogie výroku "zloděj křičí, chyťte zloděje"
co má stahuj společného se zvyšováním hodnoty subjektu? má to cenu komentovat? :-)
Chapete rozdil mezi vlastnenim domeny (v tomto pripade www.idos.cz) + technologie a deklarovanim unikatnich uzivatelu subjektu se kterym nemam zadny majetkovy vztah? Pokud ano, tak jste u jadra pudla a chapete, ze iDnes je v tomto cisty. Spise me udivuje, ze nikoho nevzrusil prave vynos SPIRu o poruseni etickeho kodexu Atlasem - ale co se divim, staci se podivat na slozeni vykonne rady a je hned jasno.
Muj exzamestnavatel tam utracel kolem 600 000 rocne.
Kdyz jsem nastoupil, tak prvni otazka bylo, proc to neni pres medialku, ktere by mne z toho dale jeste slevu?? protoze pan Semetkovsky je nepotrebuje, tak jsem se zacal zajimat o navstevnost a zjistil jsem, ze mne jeden klik stal nekdy od 1 000 do 10 000. Tak to byla prvni kapka proc s nim nepokracovat ve smlouve...
Tak nejak jsem s nim mel jednu dve schuzky a myslim, ze pochopil, ze u mne mu psenka nepokvete a nejsem blbec. Ovsem nasledne se pokousel dohadovat si schuzky s mym sefem a nejvice mne potesilo, kdyz mne pak muj sef rekl, jak muj pan Semetkovsky pise maily jak ja beru uplatky od konkurence a ublizuju mu....
Ten clovicek je opravdu kouzelny, ale musime mu priznat, ze prodat ten shit zvladl a pokud byla cena dobra, tak jen tak dale....
No ten Semetkovskej byl fakt hodně pitomej, potkal jsem se s nim dvakrat a byla to hruza. Ty vole co on dokazal vyvádět??!! Tenkrát jsme z něj měli všichni hroznou prdel, no ale prodat tu chujovinu dokázal..