Co se rychlosti připojení týká - podle mých zkušeností hodně záleží na značce modemu. Speciálně no-namy z východních zemí jsou často velice problémové a dosáhnout na nich alespoň 44 kbps je leckdy malý zázrak.
Poslední dobou mě ale zaráží jiný problém - zatímco v loňském roce jsem se připojoval prakticky vždy na první pokus, těsně před zavedením nových tarifů nastaly problémy a někdy musím vytáčet až sedmkrát (ještě že mám od prosince linku s tónovou volbou, protože na pulsní bych strávil vytáčením desetimístných čísel mládí...). Modem vždy vytočí číslo, na druhé straně je přijato volání a během úvodní komunikace spojení spadne. Rád bych věřil tomu, že chyba je na mé straně resp. na straně modemu... ...ale pokud vím, při připojení kratším, než dvě minuty se počítá sazba za dvě minuty vcelku a teprve potom po minutách. Při sedminásobném pokusu tedy zaplatím 14 minut (zvýšené sazby) a přitom jsem na lince maximálně nějakých dvacet-třicet vteřin. Zachytil ještě někdo podobný problém?
Připojuji se přes VOLny a Centrum... ...dnes se chystám testnout Tiscali.
Myslím, že ve věech podobných komentářích a dotazech by mělo být uvedeno aspoň kde a na jakou ústřednu je modem připojen, máloco platí asi úplně obecně v celé republice. Moje zkušenost s Microcom Desporte 56K Voice:
Nejstarší analogová ústředna P51 v Praze (86xxxxx) - typ. 42k
stejné linka pro převodu na digitál (8186xxxx) a natažení nových rozvodů, 1 blok od ústředny - pořád 42 kbit/s.
Stejný modem na pobočkové ústředně - 50667 kbit/s.
Prehistorická analogová ústředna ve Vraném, velmi dlouhé staré vedení, paralelka - 48000 kbit/s.
Nikdy jsem nepozoroval žádnou souvilost mezi udržením spojení a rychlostí, modem si totiž umí snižovat rychlost podle potřeby v průběhu spojení sám.
Kdysi při určité kombinaci modemu a poskytovatele bylo nutné pro spolehlivý provoz zakázat protokol V.90.
Jo, jo. Úplně stejně to dělá mě... Nvím čím to je, ale ani na lince, ani modem jsem neměnil a přesně stejné problémy co máte mám taky. Hold Telecom potřebuje vidělat, že? Jo a připojení mám na Tiscaliho...
Právě tohle mě napadlo také... ...přeci jen mi připadá zvláštní, že minimálně tři roky jsem se připojoval bez problémů a teď, bez ohledu na to, k jakému providerovi se připojuji, prostě vytočím, spojím se a spadnu.... Modem mám stejný, operační systém stejný, linku mám už čtvrt roku stejnou... ...a jak přišla změna tarifu, přestalo to chodit :(
Stejně tak mi přijde divné proč je minimální zpoplatněná délka hovoru 120 s (viz http://www.ct.cz/sluzby_home/internet/cenove_programy_2002.php). Nemělo by to být spíše tak, že by spojení bylo účtováno až po uplynutí nějakého času, tedy ve chvíli, kdy je jistota, že se zákazník připojil? Chtít platit dvě minuty za pětivteřinové připojení je slušně řečeno unfair.
Jo, já když to prvně čet, tak jsem se radoval. Říkal jsem si: připojím se na minutu, a jelikož je minimální zpoplatněná délka hovoru 120 sekund, tak to mám zadarmo. Ukázalo se, že moje logické uvažování má ještě trhliny. :-))
Nevím... ...ono se to dá přečíst tak i tak (jako asi všechno, co z Telecomu vzejde). Během dopoledne vypátrám jak je to oficiálně a hodím to sem. Byl bych velice (mile) překvapen, kdyby Telecom zmoudřel natolik, že by zpoplatňoval jen skutečně uskutečněné spojení....
Takže - oficiálně potvrzeno. Na přímý dotaz operátorce informační linky Českého Telecomu takže když budu připojený 10 vteřin, je mi to účtováno jako dvouminutové spojení? zněla odpověď ano. Český Telecom holt nikdy "nezklame" a vždycky přijde se způsobem, kterak obrat zákazníky o víc, než by měl... :(
No... ...přiznám se, že já jsem si to prvně přečetl úplně stejně jako Vy. A zaradoval jsem se se slovy "wau, Telecom konečně začne účtovat poctivě?"... Nicméně po chvilce nadšení následovaly pochybnosti "Telecom? Cože? Telecom? To asi nejspíš ne...." Chtěl jsem věřit svému prvnímu dojmu (a těm se nemá věřit nikdy ;) ), leč infolinka mě vrátila zpět do reality. Telecom prostě nezklame a ani se nikdy nezmění. Nebo možná změní... ...logo a barvy a zaplatí si to z našich poplatků za neuskutečněná spojení :((((
Takový malý výpočet. Když se každý večer připojím až na šestý pokus... ...a pětkrát mi to spadne do pěti vteřin od přijetí volání modemem na druhé straně... ...zaplatím 5x připojení x sazbu za 2 minuty (tj. 1,10 Kč) = 5,50 Kč za nějakých 25 vteřin spojení... ...tedy v průměru 13,20 Kč/min - to je dražší, než volání na mobil! :) Jedeme dál - když se takto nepřipojím každý den po celý rok, zaplatím 2007,50 Kč jen tak za nic... ...a když se takto nepřipojí 120 lidí, tak má "velká žlutá" vyděláno na plat nějaké "lepší sekretářky" - to není špatná taktika :))) A ani je to moc nestojí :) Jestli se to podobně (ne)připojuje i ve špičce, kdy jsou sazby skoro trojnásobné... ...wau! :)
Až bude TELECOM mecenáš, pak prosím, bude poskytovat služby zadarmo.
Když se připíchnete na 1 minutu, tak jste prost napojen 1 minutu a přenášíte zvuky jako v běžném hovoru (pásmo VOICEBAND, 0.3-3.5kHz tuším). Už takhle je i2002 bezdůvodně zvýhodněn proti hlasovému volání (asi proto, aby ČT mohl lacině prohlásit, že PODPORUJE Internet v ČR).
Když se Vám ty poplatky nelíbí, přejděte na jiný druh připojení. Že se Vám to nevyplatí? No tak to hold budete muset přežít a zaplatit...
Zatím to masa přežívá a TELECOM těží. Nadávat můžem do alelujá a nic se nezmění...
Zdravím všechny zúčastněné a musím podpořit předřečníka. Mam modem DIAMOND SupraEpress 56e PRO už dva roky. Koncem loňského roku jsem se přestěhovala a místo analogové ústředny, jsem připojena k digitální. Ale žádné zlepšení jsem doposud nezaznamenala. Dokonce bych řekla, že občas je spojení nestabilnější a pomalejší než na staré analogové ústředně, a přítom jsem nebydlela v místě, kde byla jen malá vesnícká ústředna, ale v obou případech se jednalo o Prahu. Takže Telecom si nepochybně chce ještě nahrabat co nejvíc a dokud to jde. Řešení by bylo, kdyby se více lidí spojilo a domluvilo se např. na bezdrátu. Vím, že to není úplně stoprořešení, ale alesponň něco. Kabelovka UPC díky monopolu hanebně selhala, takže mnoho možností nezbývá. Má někdo zkušenosti se společností Mercy a bezdrátem od TELE2? Uvítám všechny vaše zkušenosti.