Nemáte pravdu, AM, především v zahraničí, je velmi rozšířený způsob IM a velmi rychle roste. Svoje affiliate programy má velká většina známých značek.
Drobný webmaster bude AM srovnávat především s AdSense nebo jinou reklamní sítí. Výdělky z dobře použitého AM mohou být ovšem řádově vyšší než z AdSense, už jenom proto, že u AdSense jste vázán nemnoha formáty reklamy. U AM ideálně zákazník vůbec netuší, že kliká na reklamu - podívejte se například na porovnávače cen zboží v eshopech. Samozřejmě - pokud je AM použitý špatně, budou výdělky zase řádově nižší.
Nikde není psáno, že odměna musí být v procentech z objednávky. Často je to pevná částka a nemusí být za objenávku, ale například jen odeslání poptávky či registraci newsletteru. V ČR je AM v plenkách, ale v zahraničí se o přízeň webmasterů dost tvrdě bojuje a tomu odpovídají i finanční podmínky.
Neberete v úvahu to, že webmaster si affiliate program vyzkouší a pokud z něho bude mít malý příjem, během pár minut může využít jiný. Některé affiliate sítě taky programy hodnotí podle výdělků, takže ty špatné se mohou vyloučit hned na začátku. Problém nastává jen tehdy, když je malá nabídka programů jako například v České republice. I to se ale podle mého názoru za pár let změní.
Baví mě sáhodlouhé zdůvodnění o tom jak něco nemůže fungovat a ono to přitom funguje dobře ;) A konkrétně affil funguje velmi dobře, jen se to musí umět. To, že Vám to nejde ještě neznamená, že to je celé špatně.
"Pravděpodobně největší nevýhodou affiliate marketingu pro provozovatele webů je přejímání rizika za kvalitu vytvořené kampaně a (ne)schopnosti obchodníka přeměnit návštěvníka v zákazníka (nízký konverzní poměr). Pokud prodejce neuspěje a nepodaří se mu přesvědčit návštěvníka ke koupi zboží, affiliate partner ztrácí nárok na provizi, přestože svoji práci odvedl dobře. "
Vyse zminenym odstavcem je receno vse dulezite. AM neni nic jineho nez presun odpovednosti a rizika vyhradne na stranu provozovatele webu. Jediny realny smysl vidim v AM u webu, ktere jejich autor dela jako konicka ve volnem case a podobny zpusob reklamy mu muze prinest nejake drobne prilepseni s minimalni namahou, ale jinak je to akorat takove cukratko pro duverive autory. Protoze kdyz nic jineho, tak jakmile mam na webu jedinou realne placenou reklamu, tak mi neprijde moc eticke zobrazovat (trebas) konkurencni reklamu v ramci AM.
Dalsim problemem je fakt, ze obchodnik zapojeny v AM vesmes vnima (muj osobni nazor podporeny zkusenostmi) poslaneho zakaznika z pohledu jednorazoveho obchodu a tak se mu semozrejme nechce platit vic, nez par procent z objednavky. Jenze ono je to ve skutecnosti tak, ze by mel platit za ziskani "noveho zakaznika", coz je cim dal tim drazsi a rozhodne se nepohybuje v radu desetikorun ci jednotek dolaru. Ale to se zase dostavame k prvnimu odstavci - co je mi platne, ze obchodnikovi ze svych stranek poslu tisice potencialnich zakazniku, kdyz je obchodnik diky sve neschopnosti nedokazde uspokojit jednou, natoz z nich udelat trvale kupujici.
A to vubec nemluvim o technickych problemech, kdy maji sledovaci cookies cim dal tim slozitejsi zivot a u prumerneho uzivatele, ktery ma nastaveneho antivira a antispyware na silne zabezpeceni, nemusi prezit ani 24 hodin, natoz 30 dni.
Kdyz to shrnu, tak AM nezavrhuji uplne, ale jeho vyuziti vidim jen velmi omezene a jen u nejakych typu produktu. Chapu, ze reklama je draha a obchodnici se snazi usetrit, ale tudy cesta nevede...