TV stanice je bussines jako každý jiný. Žádná charita, ani výchovná instituce. Ač jsou zde některými neustále zesměšňovány publikované výsledky sledovanosti, bosům privátních stanic to asi stačí. A jen ti mohou a samozřejmě rozhodují o tom, kudy se ubírá jimi řízená stanice, na co věnuje peníze, co prosazuje, kterou část diváků chce oslovit a přitáhnout ke své obrazovce. Zda je sledovanější a proto pro ně důležitější sport, nebo VIP a KRIMI zprávy, to chtě nechtě musíme ponechat na nich samých. Zda jim to ale pomůže, nebo ne, to se teprve uvidí a i manažeři skládají majitelům účty a musí obhajovat své postupy.
Dnešní majitelé komerčních TV jsou většinou nadnárodní uskupení, pro které je český TV trh jen jednou z mnoha aktivit. Dlouhodobé záměry a národní preference nejsou našim divákům většinou známé, proto tyto záležitosti nechtějme řešit za ně, nebo jim přímo, několika hlasy na "malém" českém webu, nechtějme radit, i když to může být myšleno sebeušlechtileji.