Nejraději bych měl jen jeden prohlížeč, jedno od koho. Zatím to vypadá na M$, hlavně proto, že je zadarmo a je také nejvíce podporovaný autory stránek. Jenže M$ zavádí s uvedením Windows XP novou licenční politiku a může to dojít tak daleko, že vám MSIE po roce přestane chodit do té doby, než zaplatíte obolus na další rok. Prodej nových verzí OS se M$ nedaří a tak místo zdokonalování vymýšlejí, jak uživatele obrat pomocí drobných leč častých plateb o peníze.
Na celém problému mě děsí, že nikdo zatím nedokázal nabídnout za stejných podmínek konkurenční produkt. Opera je výborná, leč má mouchy v interpretaci JavaScriptu a hlavně musíte zaplatit 39 US$, abyste měli profi verzi bez reklamy.
A FLASH, to je největší blbost, jakou tzv. reklamní grafici do webu prosadili! Je to hračička pro malé děti, otravující a odrazující uživatele, zejména ty, kteří jsou připojeni přes telefon. Dejte si na vaše obchodní stránky FLASH a máte záruku, že se vám sníží obrat z internetového prodeje.
Drobnou statistiku o užívání prohlížečů a OS najdete v čísle 312 Ahaswebových novin. Můžete tam jít s kterýmkoliv prohlížečem :)
A pokud jste primerene konzervativni, vytvarite jednu stranku bez problemu.
Kazdy si musi vybrat, jestli chce na stranky nejmodernejsi technologie, nebo konzervativni stabilitu. Oboji z principu nejde.
HTML (ani s pridavnymi rozsirenimi jako je CSS) nemel byt desktop-publishing jazyk - to mel byt univerzalni jazyk, ktery mel dovolovat takovy popis stranky, ktera byla zobrazitelna na sirokem rozsahu zobrazovacich zarizeni tak, ze na vsech byl zachovan SMYSL a INFORMACNI OBSAH stranky, nikoliv jeji presny vzhled. Temi ruznymi zarizenimi byly treba slepecke terminaly, negraficke displaye a pod. Pouzivani HTML i s CSS k presnemu popisu vzhledu dokumentu MUSI nutne narazet na problem - protoze k tomuto ucelu nebyly navrzeny - a tak samozrejme neposkytuji relevantni nastroje.
To je samozrejme o tom, zda je na WWW strankach dulezitejsi informacni obsah, nebo vzhled (dulezite je oboji, otazka je co je ale dulezitejsi). Ja chodim an Internet pro informace - pro me je vzhled mene dulezity. Tvurci WWW stranek ale jdou po vzhledu, protoze tomu lepe rozumi jejich marketingove oddeleni (a take proto, ze "hezkou" stranku mohou naklikat v nejakem udelatku aniz by byli nuceni necemu rozumet nerkuli cist nejaka nudna doporuceni) a to, ze kvuli vzhledovym serepetickam se mozna nekteri lide nedostanou k onem informacim, to je nezajima.
To je stejny problem "komercni a rozsireny" versus "technicky kvalitni" jako nachazime i v jinych kauzach ...