Osobně dávám přednost doručení na poštu kde si to vyzvednu kdy mně to vyhovuje, doručení domů za nějakou výhodu nebo extra službu nepovažuju, viz ostatní pisatelé: logisticky je nemožné abych si v rámci běžné služby přesně na minutu určil kdy to bude doručeno (to by se prostě nezaplatilo), a být vázán několik hodin doma kvůli balíku...
Mimochodem, v Británii teď testují chlazené "click and collect" vyzvedávací schránky u obchoďáků s potravinami: nákup si vyberete a zaplatíte po internetu a vyzvednete cestou kolem domů. Wallmart v US prý zvažuje něco podobného. http://www.ft.com/intl/cms/s/0/bd1f3b22-b6ac-11e3-905b-00144feabdc0.html?siteedition=intl#axzz30Lp5k0t5
Celý ten "luxus" dopravy až domů je totiž při bližsím pohledu trochu nepraktický fetiš který vyhovuje menšině zákazníků.
U IKEA pokud vím nejde kupovat po internetu. Alespoň nedávno to ještě nešlo. Třeba nákup nějakého většího množství nábytku probíhal tak, že jsme si to museli sami s manželkou na prodejně naložit do vozíků (asi pěti), normálně s tím přejít přes pokladnu, zaplatit to (nebo to ještě platit předem převodem na účet), předat to nějaké jiné firmě, která je hned za pokladnami (ty se s postupem času také měnili) a ti to pak někdy (tzn. třeba i za několik dní - dle dohody) dovezli. Ale nákup jako na eshopu fakt ne...
A to se sežene i levnější doprava, než to, co je ta "spolupracující" firma. Nejpitomější ale je, že když třeba chcete více nějakých větších položek, zajistíte si dopravu na nějaký den, tak pak třeba něco z toho plánovaného nákupu nebude skladem. A abyste si pak tu dopravu asi pro tu chybějící věc zajišťovali znovu. Fakt super...
Záleží na sortimentu, resp. marži. Pokud na obývákové sedačce za 20.000,- Kč 5000,- Kč vydělám, resp. klidně méně, ale musí se to vyplatit, tak Vám ji odvezu i v neděli o půlnoci a pomůžu vytáhnout do bytu. Pokud ale prodáváte např. elektroniku a na notebooku za 20.000,- Kč máte 200 - 300,- Kč a navíc ještě víte, že je u elektroniky mnohem větší přavděpodobnost, že se pokazí a budete mít v budoucnu další náklady na vyřízení reklamace, tak Vám to v neděli opravdu vozit nebudu, už tak je to na hraně rentability.
Už to jde celé po internetu. Koukněte na jejich web. Ale pokud nebydlíte v centru Prahy a nekupujete celou kuchyň tak se to proti self-servisu celkem podraží. Na druhou stranu je na tom vidět cena služby kterou by tu někteří chtěli nejraději zadarmo, dovoz do středních Čech za 1300+.
Tak ještě asi před rokem a půl, nebo kdy jsme to tam chtěli koupit dvě křesla (různá) to tam určitě nešlo. Před pár měsíci jsem myslím někde četl něco o tom, že snad něco takového chtějí nabídnout alespoň podnikatelům...
No teď se tam zrovna koukám a vidím tam u zboží jen tlačítko "přidat do nákupního seznamu". Seznam je možné uložit, vytisknout či poslat e-mailem. Nevidím tam ale nic jako "koupit"... Prostě to pořád není klasický eshop.
Až někde ve službách jsem našel, že nabízí "Vyzvednutí a dopravu". Ale cena je tedy fakt dost velká. A dost mi na tom vadí, že cena se odvíjí ne od hmotnosti a velikosti zboží, ale od ceny. Přesně to mi právě vadilo, když jsme naposledy kupovali ta dvě křesla. Byla trochu dražší - kdybychom tehdy kupovali levnější, ale jinak stejně velká a těžká, platili bychom méně. To mi přijde trapné. Proto jsem se raději domluvil s jednou stěhovací firmou a ti byli takovou "easy" zakázkou úplně nadšení a já tím, že jsem ušetřil asi 8 stovek celkem taky...
Tak logisticky samozřejmě nelze čekat minutovou přesnost. Ale záleží na dané lokalitě a dopravci.
Třeba u mě na Vsetínsku se balíky doručuji s pravidelnou přesnosti s minimálním rozdílem. Takže nemusím čekat celý den.
Pokud čekám balík od České pošty, tak vím, že mi přijde vždy mezi 13 až 15 hodinou. Pokud je to PPL, tak ten je u mě mezi 9 a 11 hodinou.
Nelze odsuzovat toto všechno jako celek. A žádný fetiš v tom nevidím. Prostě mi doručení do domu vyhovuje a nemám s tím problémy.
To by mě zajímalo, jak to dělají v té IKEA. V sobotu koupím a objednám dovoz, řeknou mi, že nejbližší termín je bohužel až zítra (t.j. v neděli!) dopoledne, řeknu, že mi to stačí až odpoledne, oni, že to teda bude mezi třetí až osmou, já řeknu, že můžu jen mezi pátou a sedmou, oni, že to zkusí. Večer přijde SMS, že přijedou v 17:30 v neděli v 17:10 telefon, že jsou na cestě budou u mě za 20 minut, a opravdu v 17:30 mám vše doma. Opakovaná zkušenost s asi pěti nákupy za poslední rok.
Tak nevím, jdou v té IKEA vyjímečně schopní, nebo jsou jinde vyjímečně neschopní.
Předpokládám že jste si tam po internetu koupil lampičku za 150Kč a za dopravu "za první uzamykatelné dveře" zaplatil 1300Kč (dle ceníku služeb)? To by myslím Alza zvládla taky, ale nejsem si jistý nakolik by o takovou služby byl zájem.
Bez ironie - srovnejte si cenu dopravy, resp. cenu nákupu pro dopravu zdarma, předpokládaný počet online zákazníků a marži...