Vlákno názorů k článku Proč zhavarovalo datacentrum O2 v Naganu od To je fuk - ... že se občas stane v telco byznysu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 5. 2011 18:46

    To je fuk (neregistrovaný)

    ... že se občas stane v telco byznysu průšvih.
    Představte si zcela imaginární situaci:
    Pokud byste ve své firmě osekali náklady na provoz a údržbu sítí za poslední tři roky "na krev" - na zlomek původních,
    pokud byste dlouhodobě zanedbávali profylaktiku a periodickou obnovu baterií, klimatizací a dalších komponent,
    pokud byste stále dál omezovali stavy techniků a zbytek lidí dokola motivovali řečmi o blížících se dalších kolech vyhazovů,
    pokud by váš management zajímala u jakékoliv instalace/opravy jen okamžitá úspora nákladů a nikoliv náklady v horizontu 5-10let,
    pokud byste prověřené technologie svých sítí nahrazovali plošně čínskými novinkami,
    pokud byste provoz a údržbu svých sítí postupně outsourcovali čínské firmě (za ceny výrazně nižší, než je u nás obvyklé),
    pokud byste všem svým dodavatelům praktikovali splatnost 180+x dnů a trvalou garanci nejnižších cen,
    pokud by na vašem firemním intranetu zaměstnanci otevřeně psali o svém managementu jako o "nenažermentu", ...
    Tedy pokud by vaše firma opravdu fungovala takto,
    divili byste se tomu, že se jednoho dne náhle něco přihodí?

  • 8. 5. 2011 1:05

    Trident (neregistrovaný)

    Mno hujaja neni nijak spatna firma a rozhodne ma co nabidnout. Cinani uz prestali kopirovat a vyviji. Tady bych si poopravil nazor.
    Krom toho u psiska pracuje mraky cinanu a hardware asi vyrabeji kde?

  • 8. 5. 2011 18:17

    To je fuk (neregistrovaný)

    Vy patrně nebudete insider-mlžič, že ...

    Plošný upgrade provedený modrožlutými (na levné HuHu kolovraty) vedl k poklesu technické kvality sítí. A není to jen o konkrétním hardware, ale i o způsobu jeho nasazení. To spolu s radikálním poklesem vnitřních nákladů operátora by mělo v konkurenčním prostředí vést ke stejně radikálnímu poklesu ceny pro zákazníka. Ten zde prostě není. (Druhou věcí je, že HuHu up(down)grade udělali mezitím i oba konkurenti, že ...).
    Možná zde mají číňané co nabídnout, ale zatím to zde prostě nenabízí. To, co se dnes děje mezi žlutou kachničkou na hladině bublinkového rybníka a čínskou HuHu údržbou jejich sítí, je samo o sobě parodie.
    Výše uvedené je jen kamínek v mozaice doširoka rozevřených nůžek mezi kvalitou a cenou služeb O-O. V normálním tržním prostředí by tento stav tolik nevadil, to zde však není.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).