Automobilky Daimler, Audi a BMW poskládaly dohromady 2,5 miliardy eur, aby se staly vlastníky mapové služby, kterou Nokia budovala víc než osm let. Obchod by měl být dokončen v prvním čtvrtletí příštího roku.
Kolem mapové služby HERE se ale kromě automobilek motala i zvučná jména z IT světa. Po mapách z Finska pokukoval Uber, Samsung, Alibaba, Yahoo nebo čínský Tencent. Hovořilo se i o Facebooku, který mapy od Nokie už delší dobu testuje.
Dnes má Nokia pokryto 200 zemí ve více než 50 jazycích. To zarezonovalo především u výrobců automobilů. Vzhledem k dost pravděpodobnému boomu samořiditelných aut, se jim pořádné mapy totiž budou hodit.
Nokia se tím oprostila od posledního svazku, který ji poutal s telefony a chce se teď věnovat především integraci kolosu Alcatel Lucent. Po spojení se totiž dotáhne na vedoucí Ericsson a podle některých odhadů se může stát i lídrem trhu. Nebylo to zadarmo. Za firmu zaplatila v dubnu přes 16 miliard dolarů, přesto to může zase vrátit klasickou finskou firmu do pozice zásadního hráče v telekomunikacích.
Automobilky mají mít podle své tiskové zprávy všechny stejný podíl a nemají prý v plánu nijak zvlášť usilovat o navyšování podílů na úkor jedné nebo druhé. „Pro automobilový průmysl to představuje základ nových asistenčních systémů a v posledku zcela autonomního řízení,“ tvrdí podle agentury Reuters automobilky ve společném prohlášení.