Asi je to nějaká novina. Před rokem a čtvrt mi šestnáctku zřídili rovnou jako šestnáctku. Když jsem letos měnil osmičku v jiné lokalitě na šestkáctku, nastavili mi jen dvanáct. Musel jsem se ozvat, aby to zvedli na šestnáctku. A to ještě přes den nebyli schopni to změnit, nejpraktičtější je volat technikům kolem půlnoci, to vám linku překonfigurují na počkání!
Pokud je staré vedení, s rychlostí moc dělat nelze.
Ale POZOR!
I když si zákazník objedná 16ku linku (tarif), je standardně připojen 10kou na 512 upload. Zřídil jsem ADSL 16 Mb. Ověřím v routru stav, 10ka. Volám jim a dle proměření linky to prý víc nepůjde. Něvěřte jim. I na netu to slavné měření kecá. Řekl jsem, že v tom případě to zruším (jsem 1030 m od ústředny, nové vedení v zemi 3 m od baráku). Po zhruba hodině volal technik, a že se to dělá takto: Objednáte 16ku, dostanete 10ku na 512. Většina lidí na to ani nepřijde a tím to pro ně končí. Šťouralové, co se ozvou a nenechají odradit, dostanou nabídnutu 12ku, opět na 512. Chtěl jsem vyšší upload, proto je tu 14ka na 768 a 16ka na 768. Řekl jsem, že na mou zodpovědnost vyzkouším tu 14ku. Překonfigurovali, routr mně hlásí 14ku na 768, rychlost je vyšší i dle měření a stabilita naprosto ok. Po 3 dnech volal opět technik, že mám protečených X GB dat, že to asi jede a že si to odškrtne jako vyřízené.
Pokud chtějí oslovit nové klienty, musí také investovat. Je super, že nabízejí nahé ADSL s až 16 Mbps za 400 Kč, ale když to běhá minimu lidí, tak je to naprd. Na venkově jim to běhá taky 512 kbps. A upload je děsivě pomalý i těsně vedle ústředny.
WiFi možná není tak spolehlivé, ale za 400 Kč měsíčně nabízí na venkově vesměs lepší parametry. Já mám třeba 4/4 Mbps.
Ano, je to vidět. Ale když jsem to řešil, bylo to kolečko snad 30ti telefonátů. Střídavě CRa a O2. Přehazovali si mě jako horký brambor. Ta slečna na hot-line CRa (bůh chraň před takovýma) tvrdila, že jim to zapojuje O2, že mají jen pronajaté linky a servis atd., O2 zase že ne, že to dělá jejich technik. Navíc nedokázala pochopit a nakonec ani zanést do systému požadavek na rekonfiguraci, prý na to nemá položku. Pořád chtěla změřit linku speedmetrem a když jsem se jí pokoušel vysvětlit, že nereklamuji reálnou rychlost, ale připojení + konfiguraci odkázala mě na O2. Tam po několika číslech, změření linky (údajně max. 10), po argumentu, že dle specifikace by to mělo být na ten zhruba kilák určitě víc mně řekli, že je to pravděpodobné, ale že se standardně všichni dávají na 10ku a že se to může vyzkoušet dát na víc. Třeba už změnili taktiku. Tak za crrr na CRa, opět slečna atd. Nakonec jsem jí dal telefon ať zavolá někdo, kdo ví oč jde. Ten technik naprosto profesionál. Po jedné větě věděl o čem se bavíme, domluvili jsme se, že to nebudeme hrotit a vyzkoušíme 14ku. Pak mně brnkl asi v 9 večer jak to bylo změněno, resl jsem routr a od té doby naprostá spokojenost.