Vlákno názorů k článku Prodeje e-knih na vlně Spasitele trhaly v květnu rekordy od PK - jsem jedním z respondentů tohoto průzkumu a rád...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 6. 2012 15:00

    PK (neregistrovaný)

    jsem jedním z respondentů tohoto průzkumu a rád bych podotknul, že některé otázky byly zavádějící:
    třeba u dotazu kde bych hledal knihu která mne zajímá naprosto chyběla možnost vyhledávač - a že google obvykle vrátí na první stránce odkazy na warez...
    průzkum nepočítal s možností, že naprostá většina knih (které mne zajímají) prostě v prodeji nejsou nebo jsou v podobě kterou odmítám akceptovat (na čtení mám starý palm - tj. DRM leda sociální a pdf taky nebrat)
    u preferencí knihy papírové nebo elektronické bych u sposty knih rád měl obě (jsou autoři které chci mít v knihovně) - a poměrně běžně praktikuju postup v autobusu si čtu na palmu dojedu domů a pokračuju ve čtení papíru

  • 7. 6. 2012 16:43

    VfB (neregistrovaný)

    i piráti digitalizují zejména knihy, které lze koupit jen s velkým štěstím v antikvariátech (knihy z ruské okupace nebo i starší)

  • 8. 6. 2012 2:07

    Mard (neregistrovaný)

    Přesně tak! Zkrátka skvosty, které se jinak nedají sehnat. Knihkupci (proč kupci, když knihu prodávají, ta čeština je mnohdy blbá) také knihu prodávají rok, a pak se to vrací nakladateli a mnoho knih už nikdy neseženete. Je blbí že některé ságy mají mnoho dílů a chybějící díl je mnohdy ke vzteku. Jen díky pirátům je možné přečíst některá díla kompletní.

  • 12. 6. 2012 14:36

    M.M. (neregistrovaný)

    Kromě toho je potřeba zdůraznit, že se nepracuje se vzorkem 2500, jak tvrdí STEM, ale se vzorkem necelých 600 respondentů (ostatní jsou pro průzkum nepodstatní). Navíc byl průzkum učiněn jednou metodou (on-line), tedy byl pro řadu potencionálních respondentů nepřístupný. Tudíž se nedá mluvit o tom, že by se jednalo o průzkum na reprezentativním vzorku. Jinými slovy, celý průzkum byl k ničemu a prezentovaná čísla jsou dobrá tak k zahození.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).