Vlákno názorů k článku Profily sítí WiFi hotspotů: Internet za babku od Eduard Pitka - Pokud jste tak neucinil, prosim, kontaktujte nas pisemne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 12. 2004 20:23

    Eduard Pitka (neregistrovaný)
    Pokud jste tak neucinil, prosim, kontaktujte nas pisemne na info@internetzababku.cz ci na muj vyse uvedeny e-mail (nebo take postou na kontaktni adresu spolecnosti) a uvedte podrobnosti Vaseho problemu ev. navrhy k reseni. Pote se teto zalezitosti muzeme venovat.

    Pokud jste zaznamenal jakoukekoliv nepripustne chovani ze strany kontaktniho centra - prekvapuje mne to a prosim o upresneni s kym jste komunikoval. Nemate-li jmeno budu vdecny alespon za casove upresneni.
  • 28. 12. 2004 23:55

    BazMyslik (neregistrovaný)
    "Naše přenosová kapacita je obousměrně symetrická tzv. full-duplexní, což zajišťuje stejnou rychlost pro příjem i stahování dat"

    Skutecne si myslite, ze symetricky prenos dat lze nazvat Full-Duplexem? Na Wi-Fine 2,4 GHz Full-Duplex je dost drsny JOKE :-(
  • 29. 12. 2004 0:11

    BazMyslik (neregistrovaný)
    Uz vidim druhy bezvadny JOKE :-( "Standardni instalace" To fakt tahate 15m koax kabel pruberu 2 cm pro 2,4 GHz a pak prorazite zed dirou 2,5 cm a pak pouzijete klientskou jednotku s vystupem RJ45? Fakt? Neverim.
  • 29. 12. 2004 8:44

    Eduard Pitka (neregistrovaný)
    Pouzivame jiny princip pripojeni nez popisujete a na strankach je popsana ("Chci byt zakaznik" > "Uvod").

    Ale dekuji za upozorneni - objevil jsem nepresnost v PDF dokumentu v casti "Casto kladene otazky". Pokud Vase laskava dedukce cerpala z tohoto "stareho" dokumentu, pak nevim kde je zminena tloustka 2cm.
  • 29. 12. 2004 10:30

    Eduard Pitka (neregistrovaný)
    Prověřil jsem si informace a zde jsou fakta:

    - v Praze jsme byli kontaktováni s jedinou stížností na "rušení" a to na Praze 4. Kontakt se odehrál osobně, kdy na kontaktní místo naší společnosti přišel člověk, který uvedl že jedná "za CZFREE"

    - nebyli nám poskytnuty žádné podrobnosti (SSID, kanál, polarizace, MAC, rozsah rušení,...) či nejlépe protokol z měření a bylo jen uvedeno "že rušíme". Jak píšete meření jste provedli, tak neměl být problém nám výsledek zaslat.

    - rozporuplný byl i termín rušení (mělo trvat cca 1 měsíc), ale v dané oblasti nedošlo ke změnám 2-3 měsíce od "stížnosti"

    - jednání bylo krátké - rozhodně ne arogantní - a dotyčný byl požádán ať svou záležitost podá písemně (e-mailem) a uvede potřebná fakta

    - s tímto bylo jednání ukončeno a dosud nebyla žádná stížnost či žádost o koordinaci pásma podána


    Je-li výše popsaný kontakt ten o kterém píšete Vy, pak mne zaráží konfrontační tón Vašeho příspěvku. Pokud byl z Vaší strany zájem o řešení - měla být dodržena osobní dohoda a zaslány podklady.

    Jinak Vás mohu ujistit, že se s rušením OD okolních zdrojů setkáváme denně a bereme tento fakt jako nutné riziko použití WiFi na veřejné otevřené frekvenci, proto také na páteřní spoje používáme jiné technologie (viz článek).

    Dodám, že sami jsme byly "zdrojem rušení" ve 2 případech v roce 2004 (vč. Vašeho).
  • 29. 12. 2004 17:33

    xChaos (neregistrovaný)
    On se to chová fullduplexně při současném splnění těhle třech podmínek:

    - pokud je tok dak omezen na polovinu reálné propustnosti :) (tzn. tímhle způsobem lze třeba z 10baseT-HD udělat 5baseT-FD :-)
    - pokud je na AP jediný klient
    - pokud je na AP víc klientů, tak buď musí AP od všech vidět stejnou úroveň signálu, a nebo klienti se silnějším signálem zrovna nesmějí uploadovat směrem na AP žádná data.
  • 29. 12. 2004 17:45

    xChaos (neregistrovaný)
    S IzaB jsem se konkrétně zatím nikdy nesetkal, uvádím jen obecné postřehy o Wi-Fi, na které jsem za cca dva roky intenzivního používání přišel jaksi "selským rozumem".

    Tak například samotné AP, typicky s všesměrovou anténou, na kterém převládá typ provozu ve směru ke klientům, toho ve skutečnosti nemusí zas tolik zarušit, zvlášť pokud jde o všesměrovou anténu. Na všesměrech se sice většinou nikdo s žádnou regulací výkonu moc nepáře, ale i tak je intenzita pole dost slabá, a v podstatě týká se pouze klientů, kteří svými směrovkami míří přímo na AP.

    Problém nastane, pokud některý z klientů začne uploadovat. Klienti v pásmu 2.4 totiž obvykle používají hodně ziskové (směrové) antény, ovšem z regulací výkonu se i v těchto případech řada firem moc nepáře, a antény se prostě šroubují na cokoliv z čeho kouká RSMA konektor. Ovšem některé HW klienty pro Wi-Fi jdou v lepším případě ztlumit na 10 dBm, a jiné nemají regulaci pro jistotu vůbec. (Jedním z mála zařízení, které má regulaci výkonu zvládnutou tak, že lze připojit skutečně jakoukoliv anténu a být v normě, je dnes už klasická karta Zcom XI-626...).

    Takže samozřejmě, pokud má někdo tu smůlu, že je uvnitř vyzařovacího diagramu některého z takhle fortelně naimplementovaných klientů, třeba i několik kilometrů daleko, a má tu smůlu, že jeho vlastní AP je kanálově blízko AP, na které je asociovaný daný klient, tak je to celkem smůla, zvlášť když ten zarušený klient sám používal třeba méně ziskovou (směrovou) anténu (nebo třeba jen vestavěnou anténku - pendrek). Přitom tenhle druh rušení vůbec nemusí být vidět na scanu okolních sítí - samotné AP je v normě a daleko, ruší pouze klient, kterého třeba zrovna napadlo nasdílet 80 GB disk přes DC...

    Přesně kvůli téhle vlastnosti Wi-Fi nestačí naladit AP na první volný kanál, který vidím při oscanování okolních sítí, ale je potřeba plánování kanálů trochu promyslet a prokonzultovat s ostatními provozovateli v dané lokalitě. Při troše snahy se do pásma může nacpat opravdu hodně sítí, když si nedělají naschvály... ale dosah všesměrové antény 8 dB bych stejně viděl tak max. na 500 m, pokud klienti nemají výrazněji porušovat normy vyzářeného výkonu.
  • 31. 12. 2004 14:12

    Karel Mládek (neregistrovaný)
    Dobrý den
    Nejsem oním postiženým,ale s chováním vašich operátorů mám také svoji zkušenost,ve zkratce:bydlím ve Smržově kde jsem měl od vás objednané připojení,nejen že jsem na montéra čekal neuvěřitlně dlouhou dobu (v řádech měsíců),ale když se dostavil a domluvil termín-v pátek na pondělí,tak jsem volal na vaši firmu abych se dotázal zda je možné zajistit vyšší rychlost než u nás bylo nabízeno, či jestli se nějak za tu dobu změnili podmínky mi bylo řečeno jestli nejsem blázen,a že se mám probudit.
    Samozřejmě jsem okamžitě objednávku stornoval,a myslím si že je to pochopitelné.Ještě bych chtěl dodat že takhle hezky se mnou komunikovala dáma a bylo to tuším kolem začátku školního roku.
  • 30. 3. 2005 10:28

    ALFA (neregistrovaný)
    Uvažuji o připojení od vás a váš přístup k naštvanému konkurentovi se mi líbí. Snad se dohodnete. Dooufám, že ke klientům přistupujete stejně. Toť vše :-)
  • 26. 6. 2007 12:17

    Indy (neregistrovaný)
    Používám připojení u INTERNETZABABKU.Plně svámi sdílím nespokojenost.Časté výpadky,nemožnost telefonikého zjištění důvodu,prudké zpomalení připojenía podobně.Není to seriozní firma.NESPOLEHLIVÁ !!!
  • 28. 12. 2004 20:01

    Zdeněk (neregistrovaný)
    Zdravím čtenáře,

    dovolím si přidat jednu reálnou zkušenost z internetem za babku.

    Většinu z čtenářů asi sice bude spíše zajímat pohled čistě uživatelský (kde a za kolik se mohou připojit), ale aby toto fungovalo je nutné nejprve zabezpečit technickou stránku věci a to především vhodné pokrytí šikovně umístěnými hot-spoty. Jak se v článku píše, Internet za babku a nejen oni instalují hotspoty s venkovním pokrytím s dosahem převyšujícím 1km. Konkrétně v Praze je WiFi pásmo hodně silně využíváno a najít volný kanál bývá dosti složité. Podle platných zákonů na WiFi pásmu platí pravidlo, které by se dalo parafrázovat slovy, kdo dřív přijde ten dřív mele, neboli je-li někde obsazen a využíván nějaký kanál, další by ho neměli využívat, pokud by tím způsobili rušení tomu kdo tam byl dříve. Podle zákona je řešení těchto situací na dohodě mezi uživateli a právě tu začíná můj problém s Internetem za Babku.

    Provozuji s kolegy v Praze na Kamýku již asi 1 rok neveřejnou WiFi síť a jednoho krásného dne se objevilo velmi silné rušení našeho přístupového bodu. Zhruba ve stejné době jsem do schrány dostal i leták od Internetu za Babku s nabídkou připojení. Provedli jsme s kolegy měření odkud rušení pochází a světe div se, bylo to ono. Pokusil jsem se tedy kontaktovat internet za babku na jejich telefoním čísle a vysvětlit jim situaci s úmyslem domluvit se na způsobu odstranění rušení a případné koordinaci využívání kanálů. Bohužel jsem ale narazil na velmi hrubé a arogantní jednání z jejich strany, jakmile operátor zjistil, že se nechci využívat jejich služeb, ale že jde o rušení jiné sítě, rázně a nevybíravým způsobem rozhovor ukončil a praštil mi s telefonem se slovy, že je to naprosto nezajímá a nic takového řešit nebudou. Po několika týdnech se kolega pokusil o kontakt ještě jednou, ale bohužel se stejným výsledkem.

    Pokud tedy zvažujete využívání služeb internet za babku, přeji vám, aby s vámi po krátké době nezačli jednat podobným způsobem.

    Chápu, že podnikání je tak trochu boj, ale bezohlednost a arogance není zrovna tou nejlepší vizitkou solidního podnikatele. Nebo, že by je to také naprosto nezajímalo?

    Zdeněk

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).