pravdu díš
je to změť nesmyslů - od úvodu s vychvalováním T602 (hrozná záležitost, která zcela popírá základní vlastnost psaného textu - tedy, že "teče" - tam se pohybovalo po stránce kurzorem jakkoliv, takže sexkretářky si vyrovnávaly text a psaly kamkoliv cokoliv a následně tuto zhýralost očekávaly u normálních text-zpracujících aplikací), po závěry, že psát aplikace pro mobilní zařízení je 3x složitější, než pro "počítač", čímž zřejmě myslel Windows. Naprosto zřejmá analogie s psaním programů pro OSX, Win a Linux jakožto počítače, která přesně odpovídá adekvátním prostředím na mobilech mu zřejmě unikla.
Bohužel tento článek nejenže nic neřeší, ale i samotné téma uvádí zcela zmateně a nesmyslně.
Musím se přidat, autor zjevně nemá vůbec přehled o současném stavu věcí, po obsahové stránce je to katastrofa. Kdyby si takto stěžoval na JavaME/MIDP na "obyčejných" telefonech, tak bych to pochopil. Mimochodem ty "omezené" prostředky telefonů dnes klidně bývají na úrovní PC z doby před pár lety.
Nedá mi se nezeptat, která slušně napsaná aplikace postavená na HTML rozhraní tahá 10 000 položek pro zpracování na lokálním počítači?
Roztříštěnost mobilních platforem je 1 věc, druhou věcí je rozšiřující se podpora HTML5 na současných tahounech, takže jednodušší aplikace ala popisovaná webová rozhraní snad půjdou touto cestou, aby byly "všude" (včetně offline režimu pro HTML5).
Ad standard předpokládaného rozlišení - když už musím předpokládat, tak minimum by mělo být 240x320, ale snad píšu aplikace slušně a dynamicky se přizpůsobím rozlišení displaye a DPI? Např. v Androidu mohu přibalit obrázky pro jednotlivé varianty hustoty bodů - ldpi, mdpi, hdpi (...?), grafiku mohu škálovat na obrazovku, ...