Tento způsob tvorby cen má ale celá řada firem, např. si něco objednej u stavební firmy a taky můžeš o ceně handlovat jak je libo a co vyhádáš je tvým plusem. Doba nějakých fixních cen (které mimochodem už nemá ani CS Link, který u předplatného taky dává slevu, byť to ani moc neinzerují a člověk to zjistí až při placení) je dávno pryč a je potřeba začít žít v normálním kapitalismu, přičemž to nemá s trhovcema nic společného.
Je snad logická věc, že zvýhodnění dostane nový klient, protože toho je potřeba "ulovit". Ostatně když si kupuješ nové auto, tak ti taky dají třeba klimatizaci nebo elektrony zadarmo nebo za cenu nižší, než když se rozhodneš si toto vybavení pořídit později. Takže ono to nějakou logiku má :-)
u upc jsou ceny zakladnich nabidek skutecne zajimave...rozhodne se vyplati neobjednavat pres web ale jit na stanek UPC, kde clovek bez hnuti oka dostane zakl.balik za 222kc na rok (ihned pote nasleduje rada od prodejce, že si mam zavolat a trvat na prodlouzeni teto ceny, ze to v podstate automaticky odkyvaji).Fascinuje me, ze nekdo si to objedna po netu a po 6metrech za to vyplazne pres 6kil...dobre ceny se daji ziskat i na balik HBO Max Pack,kdy nasleduje cca. 1/3 sleva opet na rok. Nejde ale o zadne vyjimky ci akcni obdobi,overeno, ze na 2 stancich v Brne 3 lide nezavisle na sobe dostali tyto ceny / slevy v podstate automaticky.
A pri takovych cenach se hodne stiraji rozdily mezi cenou SkyL Multi+HD a UPC.Nehlede na to, ze upc ma v zakladu veliký balik SD programu...
Takze u upc clovek urcite neni ztracen, pokud neni liny i se svou hubou.
To je pravda. Neslyšel jsem o nikom, kdo by si vyhádal nějakou slevu u Sky Linku nebo CS Linku nebo Digi TV. Ale jsou dvě firmy na trhu, které se zcela běžně chovají jako ten nejposlednější zelinář na té nejposlednější tržnici. U obou si lze s přehledem usmlouvat až třetinu ceny. Jsou to UPC a Telefonica O2.
No nevím jestli zrovna tyhle způsoby vietnamských trhovců jsou znakem serioznosti firmy a tržního hospodařství, ale budiž. Ono by se také dalo spekulovat potom na téma, že ty jejich ceny jsou 3x nadsazené, to dělají trhovci taky, 5x to nadhodnotí i když potom zákazník 2/3 uhádá, tak si myslí jak se mu zadařilo. Ale trhovec musí vydělat, tak jako tak, takže pak by z toho vyšlo, že reálná cena toho balíku UPC je tak asi 100Kč. A pokud si zase tohle lidi uvědomí, tak si můžou jít zrovna raději koupit CS Link nebo Sky Link, kde zase vědí, že ta cena je pevná. Takže ono to má i svoje zápory, takové chování.
No nevím, nechci to nějak moc hodnotit, vím prd o co jim jde, ale některé to chování právě UPC a O2 mi přijde spíše jako některé socialistické přežitky, nežli zdravý kapitalismus. Tak chápu, že se hýbají ceny na burze, chápu že se hýbají ceny nafty atd. Ale co já vím tak služby si spíše mají ve zvyku zákazníků hledět. Tedy existuje něco jako u zaměstnanců seniorita, existují různé v ochodech i hotelích, sportoviští, všude, klientské karty, existují VIP karty atd. čili dlouholetý zákazník bývá upřednostněn. O2 a UPC se chovají opačně. Dlouholetý zákazník nezíská nic, ale nový uhádá cenu a ten kdo vyhrožuje odchodem uhádá ještě lepší. To mi příliš nepřijde jako tržní kapitalistické, spíše jako papírově byrokraticky socialistické, tedy dealer si může odškrtnout další kus. X tisíc jich ročně přijde X tisíc jich ročně odejde a všechno jsou to ty samí, co stále odcházejí a za lepších podmínek znovu přicházejí, v konečném důsledku jen zatěžují klientská centra. Obchodní oddělení si mastí kapsu a tvrdí jak vydělává, ale ve skutečnosti neprodává nic, jen přesouvá klienty sem a tam tedy ze starých se stvají zase noví atd. To je spíše socialistický papírový oblbovák, nežli kapitalistický obchod. Vážně. Ale nerozumím tomu, nechci do toho rejpat. Ale normální mi to rozhodně nepřijde.
Stare smlouvy jsou na tom nejhure,3x vetsi palka za to same (222vs 689kc)...a obcas lidem ani nedomluvis, stari na to casto dlabou,oni jsou spokojeni s tim co maji a nechteji do niceho vrtat :-/ zitra jdu za znamou,ktera cvaka za 2TV - 2 karty se zakl.nabidkou Rodina & Plus - nyni Medium & Direct+ tusim 850kc, urcite to srazime mensi vyhruzkou odchodu :o))) co si neurves,to nemas, v podstate to same u mobilnich operatoru...
no a je snad logicke, ze stary klios pod hrozbou vypovedi dostane cenu jako novy :o) (nebo podobonou) , a kdyby ne, vypoved se da udelat kdykoliv a uzavrit novou sml. na stanku UPC.