Dost firem totiz chce mit sve "webove prezentace" jen jako webovou verzi reklamniho letaku ci televizni reklamy - skoro zadne informace (jen spousta reklamstiny), spousta jasavych barvicek, na pixel presna grafika a nejake ty blikajici ci hybajici se nesmysly. Ty bohuzel na pristupnost zcela kaslou a v dost pripadech nejspis i opravnene (koupil by si slepec nase nove znackove slunecni bryle "za pouhych 100 Euro"? Asi ne ...). Dokonce jsem se setkal i firmou, ktera si ani neprala pridat alternativni pristup obchazejici Flash, protoze jeji manager prohlasi neco v tom smyslul, ze lidi, co nemaji Flash, nejspis stejne nepatri mezi jeji zakanziky.
Pokud vim, tak jedine "firmy", co opravdu pozaduji pristupny web, jsou statni instituce (mam pocit, ze to maji primo v zakone) a firmy ci organizace, co se zimto segmentem populace primo zabyvaji.
BTW: Nejjedniodusi test pristupnosti je zkusit prolezat web v textovem prohlizeci jako lynx nebo links (v textovem modu, ne v grafice). Pokud to jde a web i pote dava smysl, ve vetsine pripadu to staci.
A proti necitelneym kombinacim barev je naproto perfekni Web Develper toolbar pro mozziloidni prohlizece, ktery ma nadhernou volbu "Disable page colors".
staci vypnout styl... teda pokud je stranka aspon trochu dobre udelana! ale teda na stary table layout a font atd bude asi vazne lepsi disable page colors!:)
To je pěkné, ale tento přístup by měl být u velkých firem samozřejmostí a ne, že je to ojedinělé. Samozřejmé věci jsou pak brány jako velké plus, a Seznam se může chlubit.