Projekt Digitální Chodsko měl za cíl sledovat proces digitalizace (přechod od analogu k digitálu) TV vysílání. Tento projekt měl svůj začátek a samozřejmě i konec. Pro pana Rácze se již nic nového a podstatného v oblasti digitalizace Domažlicka neděje. Mohl by zůstat jen pouhým prodejcem elektra (elektroniky), na servisní služby asi nemá ani vybavení, ani schopnosti. Všechny domácnosti na Domažlicku si nějak DVB TV už vyřešily (musely vyřešit) a kšeft tam v této komoditě proto jen skomírá.
Asi někomu na DigiZone budou názory a zkušenosti z terénu chybět, některým technickým puristům naopak. Takový je už život a tak jen snad můžeme panu Ráczovi popřát, aby si dobře vybral nějakou náhradu a věnoval se jí podobně obětavě, jako to bylo při digitalizaci jeho kraje a měl z výsledků i odpovídající uspokojení a výdělek.
DigiZone to čekat nebude. Podobný web má několik možností, kam se profilovat.
Buď se začne zaměřovat na příjem televize a rozhlasu a jeho techniku (antény, přijímače, paraboly a další věci s tím spojené) - tzn. recenze přijímačů a televizí, testy antén, parabol a podobně, články o způsobech příjmu... Což DigiZone dělá částečně už teď.
Nebo se může vydat cestou inteligentního mediálního webu - rozhovory s osobnostmi z TV a rádií, analýzy programových schémat TV a rádií, "hlídání" veřejnoprávních médií a upozorňování na problémy v nich a podobně... Což také DZ dělá už teď.
Třetí možnost je dělat PR televizím a dělat promo jejich show a podobně. Což je ta nejhorší možnost, která může nastat, a DZ to také dělá už teď.
Problém je v tom, že první možnost se částečně dá kombinovat s druhou, ale jen v omezené míře. Čtenáře mediálních informací většinou nezajímá porovnání kvality parabolických antén. Odborníka a montážníka zas většinou moc nebere, jaké pořady si připravila TV Prima a kdo se stane novým reportérem ČT kdesi. Přesto existuje skupina lidí, které zajímá obojí (do té bych třeba zařadil i sebe).
Problém je s třetí možností, protože ta sice některé čtenáře přitáhne, ale většinu preferujících možnost jedna a část těch z možnosti dva tyhle věci vůbec ale vůbec nezajímají, a po chvíli je přestane bavit se v tom balastu probírat.
Řešením je samozřejmě z DZ udělat i čistě mediální web, což by ale nebylo vzhledem k historii DZ zrovna to pravé, nebo alespoň ne teď.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).