Vlákno názorů k článku Projekt Sodor (1/2): Click Rate není účinnost od Daniel Docekal - Proboha, ten clanek pise o necem co uz...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 9. 2000 9:02

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Proboha, ten clanek pise o necem co uz nekolik let davno vsichni vedi. Na uspesnost reklamnich prouzku se nikdo jako na nejake dogma nediva, je to jeden z doplnkovych ukazatelu vysledku reklamy.

    Vazne si autor clanku i Jirka Hanecka mysli ze reklamni agentury a spolecnosti zadavaji reklamu jsou tak NESKUTECNE BLBI?
  • 21. 9. 2000 10:23

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Samozrejme, ze to neni zadna novinka a pochopitelne si o nikom nemyslim, ze je neskutecne blby.
    Jenze zijeme v dobach zkratky a tento text (resp. i projekt Sodor) vznikl na zaklade mych zkusenosti s lidmi z "normalniho" marketingu (kteri definitivne rozhoduji o alokaci vydaju na reklamu mezi jednotliva media). Nikoliv treba z reklamnich a medialnich agentur (i kdyz zde bych si taky nebyl ve vsech pripadech moc jisty jejich 100% znalosti Internetu).
    Internet je povazovan za okrajove medium a marketeri jej rozhodne nemaji cas dopodrobna studovat. Setkavaji se vsak s tvrzenimi typu "Ucinnost reklamy na Internetu klesa", ucinnost Vaseho banneru byla "0,59%" a podobne. Nekolikrat jsem se skutecne setkal s tim, ze mi marketing ci brand manager na zaklade techto informaci tvrdil, ze do reklamy na Internetu nejde prave pro klesajici ucinnost a podobne. Nebo proto, ze jeho zkusebni kampan mela podprumernou ucinnost.
    Nekolikrat jsem se setkal s tim, ze lide z marketingu s rozhodovacimi pravomocemi skutecne problematiku reklamy na Netu neznaji. Jenze to pane Docekale neznamena, ze jsou neskutecne blbi.
  • 21. 9. 2000 11:14

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Jako priklad ignorantskeho clanku bych uvedl ten, ktery vysel v poslednim Tydnu. Obsahuje presne zminene tvrzeni, totiz to, ze ucinnost reklamy na internetu udava CTR, ktera se pohybuje kolem 3-5 % (sic). Omluvte pripadnou drobnou nepresnost, cituju to z hlavy :-).
    Otazkou je, jestli by takove zakladni clanky jako tento na Lupe nemeli spis autori prosazovat do "papirovych" medii, protoze, po pravde receno, vetsine ctenaru Lupy to nejspis mnoho neprinese.
  • 21. 9. 2000 11:38

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Mate pravdu. Podobny clanek se objevil v Euru z 11/9, dalsi papirova media mne oslovila sama a neco pripravujeme. Na Lupe se to objevuje proto, ze se podilela na projektu Sodor a Marek Antos mne pozadal o jeho shrnuti pro Lupu. Shrnuti, tj. navazujici clanek, by mel byt zajimavejsi i pro znalce Netu. Prvni dil je vychodiskem pro analyzu.
  • 21. 9. 2000 18:40

    Dadule (neregistrovaný)
    Mám naprosto stejné zkušenosti s lidmi od markeťáků. Jelikož se sami neorientují v problematice reklamy na internetu, rozhodují o tom, o čemž nic nevědějí. Tj. většinou tak jak jste sám naznačil - nechceme, nemá to smysl, neúčinné, je to na nic, nejdeme do toho.

    Bohužel stejný přístup zachovávají mnozí z těch rozhodujících (ve smyslu těch co rozhodují) obecně k internetu a prezentacím na něm.

    Za prvé velice často zaznívá z úst těchto lidí " ... na co vlastně ten internet je? a co to je? není to ten počítač co mám na stole? ...!!! "

    Za druhé (v tom lepším případě) pokud vědí, že internet není ten jejich počítač na stole a mají jakousi relevantnější představu o možnostech internetu, dostávají se do úzkých, pokud mají pochopit a vzít v úvahu nesporné výhody internetu jako samostatného média a jeho specifické vlastnosti nedokáží obrátit ve svou konkurenční výhodu. A nedejbože ji srozumitelně nabídnout a prodat klientovi.

    Jednoduše řečeno, je tu několik samostatných médií - rádio, televize, tisk, internet - a každé má své způsoby reklamy a možnosti jak reklamu zacílit a z(a)jistit její účinnost.

    A pokud dokáže nějaká reklamní agentura jít tak daleko, že spojí výhody a eliminuje nevýhody jednotlivých médií a využije jejich potenciálu, je to pro klienta to nejlepší co může dostat. A pro agenturu je to ovšem také velmi výhodné ...

    Dalo by se říci : jak prosté! Ovšem zatím nevím o nikom u nás, kdo by tohle dokázal.

    Vy ano?
    DP

  • 21. 9. 2000 21:11

    Michala Svigy (neregistrovaný)
    Mam podobne zkusenosti.
    Manazeri, kteri internet trochu znaji a planuji kampane jsou presvedceni, ze ucinnost reklamy (podle nich CR) je mala a proto radeji daji reklamu do radii nebo tisku.
  • 21. 9. 2000 22:31

    Ender (neregistrovaný)

    Souhlasím -- článek je velmi zajímavý.

    CTR skutečně neukazuje účinnost reklamy. Možná bych rozdělil kampaně na dva typy -- kampaně na produkty z "fyzického" světa a na internetové produkty, kde prokliknutí na stránky bývá důležité. Ale zase: podíváme-li se na nejúspěšnější bannery z hlediska CTR ve výměnných systémech, jsou to trick bannery. Tedy bannery, které většinou nutí ke kliknutí vzbuzením obecné zvědavosti, nikoliv zvědavosti na konkrétní stránku.

    Těším se na 2. díl.

  • 21. 9. 2000 22:28

    Ender (neregistrovaný)

    Dovolte, abych promluvil za lidi z marketingu.

    Je bohužel pravdou, že většina z nich o internetu ví málo nebo téměř nic. Je také pravdou, že pro většinu největších zadavatelů reklamy je cílová skupina naprosto odlišná od uživatelů internetu (s výjimkou mobilních operátorů).

    A je také pravda, že internet (rozumějme subjekty na internetu) udělal velice málo pro sebepropagaci. Příklad standardního brand/product/marketing managera: denně je bombardován speciálními nabídkami z klasických médií (print, rádio, televize -- sponzoring atd.). Nabídka na internetovou aktivitu přichází zřídkakdy. A když už, tak ve formě "kup si banner".

    Nedávno jsem napsal článek Limity reklamy na internetu. Po přečtení dnešního příspěvku a reakcí na něj bych ho rozšířil o následující limity: 1) velice málo netechnicky zaměřených a přitom relativně úzce vyprofilovaných stránek, 2) malá aktivita ve vztahu k mediálním agenturám, agenturám, které doporučují media mix zadavatelům reklamy.

    Zvláště bod 2) je podle mne klíčový. SPIR má co na práci ... :-)

  • 21. 9. 2000 8:51

    Jirka Hanecka (neregistrovaný)
    To je clanek, jaky se jen tak hned necte. Opravdu skvely. jde o to, aby si ho precetli vsichni zainteresovani a hlavne zadavatele reklamy. Myslim, ze prave "otcove" ceskeho inetu to prave s tim clickrate opravdu pohnojili a ted za to sklizi horke plody i ostatek inetu. A nejhorsi je, ze oni na tom porad lpi.
    Je prece uplny nesmysl, aby nekdo presvedcoval Cocacolu, ze prumerny clickrate na tom a tom serveru je 1.6 % a jeho konkurentovi "jen" 1.2%.
    Jaky je mezi temito dvema cisly vlastne rozdil. Myslim ze zadny, obe dve jsou totiz temer NULA.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).