Pane pepo nováku, nepřemýšlel jste nad tím, proč možná většina Vašich oponentů se Vámi nedá přesvědčit citováním útržků, vytržených z kontextu, z učebnic ekonomie? A právě TV reklamy, pekelně drahé jen proto, že "možná" najednou osloví více kupujících, dokáží komerčním TV přinést ty potřebné miliardy na jejich provoz. A jen z kapes výrobců a prodejců? Kupující tím vždy ušetří? Je pravdou, že je daleko obtížnější globálně zmapovat toky peněz v rámci obchodu, než pouze vynásobit počet koncesionářů koncesionářským příspěvkem
Jak sám píšete, výrobci a prodejci používají reklamu aby levněji vyrobili a efektivněji prodali své zboží (jak tedy jinak?) a to může platit jen potud, pokud cenu z reklamy zákazník chápe jako pro něj výhodnou, ale nemůže být najednou tato cena výhodná pro prodejce i kupujícího. To zkrátka kupeckým počtům - má dáti/dal odporuje.
Za poslední blud považuji to, že kupující je z TV reklamy seznámen s tím, které zboží je pro něj nejvýhodnější. Je součástí klasické reklamy přímé srovnávání konkurenčního zboží? Zvyšuje se tím přehled o nabídce? Jsou "vycucaná z prstu" tvrzení typu, 9 z 10 zubařů doporučuje XY zubní pastu, to přínosné a pravdivé?
Vzdejte to, pepo nováku a smiřte se s tím, že vlastnění přijímače s možností sledování televize z jakýchkoliv zdrojů, ne tedy jen ČT, je zatíženo speciální daní. :-)) A to platí i ve státech, kde zákony reklamy fungují déle a jak věřím, i dokonaleji, přesto se tam koncese také platí a často vyšší než u nás. Také přínos do rozpočtu veřejnoprávních TV ve větších a ekonomicky úspěšnějších státech je zákonitě větší, ale ceny za výrobu, nákup a vysílání TV pořadů se tam až tak moc, oproti ČT, neliší. Proto lze z vyššího rozpočtu vyrábět kvalitnější pořady, nakupovat atraktivnější filmy,....
Pane pepo nováku, do hlav "pamětníků" za několik desítek let se snažili dostat různé teorie a zákony obchodu. Každý má ale svůj mozek a obyčejně se vypořádá s propagandou z kteréhokoliv směru.
Je ovšem smutné, že právě totalitní školení se na Vás podepsalo tím, že Vám zbylo jen rozhořčení a nenávist závistivého k těm, kteří zbytečně neprotestují proti koncesionářským poplatkům, které fungovaly za "socialismu" i dnešního "kapitalismu" u nás a světe div se, fungují i ve většině Evropy, bez ohledu na politické a ekonomické zřízení.
Proto jsou zatím liché výzvy k tomu, abych už toho nechal, protože mám pocit, že Vaše demagogie o škodlivosti koncesionářských příspěvků, udržování chodu veřejnoprávní ČT a jejího financování, by mohla zmást některé čtenáře zdejších diskuzí. Nakonec jen citát Wericha :"Nad lidskou b*bostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat.". Amen.... :-))
díky reklamě (moderní prodejní metodě) je zboží levnější - reklama má smysl a je používána výrobci/prodejci jen je-li pro něj levnější/efektivnější nežli třeba kdyby totéž množství prodávaly báby s nůší. Ale pro kupujícího dává informaci o více výrobcích a tím zvětšuje konkurenci - více lidí má přehled o zboží a normální člověk vybaven informací z reklamy si koupí to, co je výhodnější.
Prodávat s pomocí reklamy je podobné, jako místo starých výrobních metod/strojů používá produktivnější/levněji vyrábějící.
vy opravdu nechápete rozdíl mezi veřejnoprávní a bulvární TV ? ČT si musí všichni povinně platit, protože má šířit tu opravdovou kulturu, vysvětlil to tady p. pamětník před pár dny. Nova je bulvár, který se živí sám - nejenže se nemusíte dívat (tak jako na ČT), ale především ho nemusíte platit/kupovat. To je jako byste srovnával Národní divadlo s nějakou kabaretní šmírou.
pane pamětníku, už toho nechte, to co vy píšete, taky znám z různých školení, která jsem musel za totality absolvovat. Jsou to nesmysly socialistické politické ekonomie a asi už nemá smysl to dál vysvětlovat, tomu, kdo je má hluboce pod kůži a v hlavě.
Termíny jako lukrativní či předražený patří do socialistické ekonomie, to na trhu prostě nelze realizovat, protože to nedovolí konkurence. Cílem těhle socialistických teorií je jen omluvit a zdůvodnit "znárodňování", "vykořisťování" či "rozkulačení" a vyvolat rozhořčení a nenávist závistivých.
jak je mozne. ze ct je tak zlostne porad kritizovana, nova taky a o svatbach z karbenatek ani slovo! pritom je to nejvetsi lejno ceskeho eteru?! proste si stojim za svym! digizone plati prima pres zacka a ty jeho zvasty! vzdyt kolikrat uz digizone letos sel prime na ruku?! mnohokrat! a pak se clovek dozvida, jak jsou vinari skveli! a neviditelni hrozni! vcetne doktoru z pocatku! prima je super a o zumpach primy typu cesty domu a svatby z riticouc pomlcime! i zivot a doba a.k. nestoji za nic, o tom, ze ct uvedla skvele premiery z cyklu nevinne lzi radeji pomlcime! a ze mysli i na narocnejsi veci jako ceske stoleti!? neeeee! o tom pan zacek psat nemuze. nebot jeho totalne mimo dosah jeho iq! vzdyt i serial barrandova se povedl vice, nez to, co dela prima!!! hold kdo strci do kapsy, ten ma kritiku jako udelanou!