Vlákno názorů k článku Protipirátská ochrana se obrátila proti Ubisoftu od anonym - A jak se Vám to líbí, když přijdete...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2010 3:19

    anonymní
    A jak se Vám to líbí, když přijdete o půlku mzdy?
    Asi tak nějak se cítí ten vývojář. A často přijde i o víc, než jen o peníze. Šefové prostě přijdou a zavřou krám. A věřtě, že argumenty typu na torrentech je to nejoblíbenější hra na šéfy moc neplatí. Takové jsou důsledky pirátění her...
  • 16. 3. 2010 1:22

    xgandalf (neregistrovaný)
    ad a) Nemám dojem, že by se to extrémně změnilo. Problematika hodnocení her je ale bohužel zdeformovaná, s tím souhlasím, člověk, který v tom nemá přehled, se v tom snadno ztratí. Jenom pro úplnost - 5/10 je prakticky odpad, 7/10 je ve všech ohledech průměrná hra, 8-9/10, což je hodnocení, které by mělo říct, že se tu jedná o naprosto vyjímečný kousek, dnes dostane kdeco. Smutným faktem je, že tohle měřítko platí prakticky ve všech časopisech a na všech webech.
    ad b) Tak zatím to nikdo prakticky nezkusil..:-)) Zrovna Gothic 3 není příliš dobrý příklad, už proto, že skoro v každé recenzi se oprávněně psalo, jak je hardwarově náročný a zabugovaný (díkybohu za CP). Prakticky pokud člověk nekupuje úplnou novinku, tak s průměrnou znalostí angličtiny stačí projít oficiální a neoficiální fora o hře a má celkem jasno.
  • 16. 3. 2010 0:19

    anonymní
    Prémie vám vzít může, ale ne celou mzdu... Ale o tom to není prostě jen blbé přirovnání.
    To nesmyslné cosi je i v trestním zákoníků...
    Nechápu v čem na Vaše práva vydavatelé kašlou? Jestli se Vám jejich produkt nelíbí, tak si ho nekupujte. Jestli si nejste jistý, že se Vám bude líbit, tak si ho nekupujte. Tak to je všude. Jen u her je jaksi ta možnost si jejich produkt v podstatě beztrestně a zadarmo stáhnout, tak proč ji nevyužít, že. Přece nebudu za takové blbosti platit. Ať platí jiní pitomci...
    Piráti mi silně připomínají jednu v Česku neoblíbenou minoritu. Ta taky ukradne co může, nikdy za nic nezaplatí, ale nikdy za nic nemůže, to ta zlá společnost je k tomu nutí. Oni mají přece právo na to na ono, ale pravidla, která se jim nelíbí nerespektují.
  • 15. 3. 2010 22:48

    anonymní
    Zamestnavatel vam zcela bezne rekne ze se mu to tento mesic moc nelibilo a dostanete kulovy (premie/priplatky/...). Dost casto to muze znamenat i vic nez 50% mzdy.

    Ke zbytku asi tolik, ze se necitim ani moralne povinen dodrzovat nesmyslna "cosi" (to cemu rikate prava), kdyz protistrana (90% vydavatelu) zcela zrejme kasle na ta ma.

    Do kina chodim bud po te, co zhodnotim film jako hodny me stokoruny sam = nekde si ho (legalne) stahnu, nebo po te, co mi jej doporuci duveryhodna osoba. No a jelikoz 99,9% soucasne produkce = proflakne se "stoji to za kulovy" jeste v den premiery, tak to kino vyjde tak jednou za 10 let.
  • 15. 3. 2010 22:41

    anonymní
    2roky zaruky je spis tlak na ekologii nez ochranu kupujicich. Pro vyrobce neni vetsinou problem dodat zbozi se 1/4 vydrzi za 1/10 ceny (takze by na tom zakaznik byl lip). Vetsi firmy maji dokonce cela oddeleni spekulujici nad tim, jak vyrobek osidit tak, aby se nejlepe den po zaruce rozpadl.
  • 15. 3. 2010 22:37

    anonymní
    K te druhe casti, neni to nahodou presne o cem mluvime ? Prijdu, vemu lopatu, nahazu s ni kolc hliny a kdyz se rozpadne, tak ji prodejci zlomim o zada.

    U SW si stahnu, otestuju a kdyz uznam ze to za to stoji, tak koupim. Ja jsem totiz zakaznik, ja jsem ten, kdo ma $$$ a nekdo ty $$$ chce, tak at se snazi, at najde zpusob, jak me presvedcit, ze to za ty $$$ stoji.
    A jesli si mysli, ze mi tu lopatu proda, s retezem ke svemu kramku, s tim, ze muzu nabrat maximale 10x/den a pak musim znovu zaplatit .... no tak mu s potesenim slapnu do ksichtu.
  • 15. 3. 2010 22:33

    anonymní
    a) ty casaky zivi reklama a ci asi ? Staci si precist post o jeden vejs. A posledni dobou v "krizi", je to znat jeste o poznani vic nez kdysi, hra ktera si zaslouzi tak 50-60% je 90tkova.
    b) SW se prakticky reklamovat neda, protoze ve finale dojedete na to, ze nikde neni receno, co ze to vlastne ma delat a ze to jak se to chova neni chyba ale feature.


    Mimochodem, krasny priklad, Gothic 3. Vydavatel se rozhadal s autory a hra zustala bez jakehokoli supportu a s hromadou chyb. Fakt dobra motivace k nakupum (mam original).
  • 13. 3. 2010 11:59

    Mablung (neregistrovaný)
    Případ od případu. Obecně nelze říci.
    Silná slova to jsou, ale bohužel jsou pravdivá. Lidé MUSÍ být chráněni, aby existovala na trhu důvěra a spravedlnost. Ale pokud se to přežene, vychovávají se skutečně nesvéprávné ovce spoléhající na stát. Uvedu příklad.
    Stabilita bankovního systému je strašně důležitá věc, protože nedůvěra v bankovní systém by měla nedozírné následky pro ekonomiku. Z toho důvodu stát reguluje banky a zejména do nedávna zaručoval že v případě krachu dostanete 90 % peněz zpátky (do vyse vkladu asi 600 tis). Ochrana proti které nelze nic namítat. Před pár měsící ochrana stoupla na 100 % vkladu do vyse 1,2 mil. a ta castka by se měla zvysit na dvojnasobek. To uz je podle me za hranici pecovatelstvi. Muzete dat penize do jakkoliv pochybne banky a nemuzete o ne prijit. Tech 90 % nutilo lidi alespoň trochu premyslet a o své peníze se starat. Absolutní extrém jak si v tomto případě vychovávat ovečky jsou kampeličky. Nemusím myslím tento případ popisovat.
    Dalším případem je dvouletá záruční lhůta. Pár měsíců je rozumná, ale dvouletá? Nemělo by se to nechat spíše trhu? Co vím tak kvalitní značky klidně nabídnou delší.
    Podobných příkladů by se našlo mnoho. Jsem pro rozumnou ochranu, ale nesmí to zacházet moc daleko. Daleko důležitější než tyto ochranářská opatření je kvalitní legislativa a rychlé soudy.
  • 13. 3. 2010 0:35

    anonymní
    Byl jste někdy v kině, divadle na koncertě? Tady všude hrozí nebezpečí, že se prostě spálíte, nebude se Vám to líbit a peníze Vám nikdo nevrátí.
    Bylo by to sice hezké, ale bohužel všichni víme v jakém žijeme světě a jak by toto bylo zneužívané...
    Jak by se Vám líbilo, kdyby Vám zaměstnavatel na konci měsíce řekl, bohužel se nám nelíbilo, jak si pracoval, tento měsíc nedostaneš mzdu.
    Asi jsem méně chápavý, ale znova zopakuji, to co už píšu od začátku.
    Pokud si nejste jistý, že si hra, nebo jakýkoliv produkt Vaše peníze nezaslouží, tak si ho nekupujte, nikdo Vás k tomu nenutí. Jestli Vám přijde 1000 za Silent Huntera 5 moc (za 1500 jste se nechal pěkně natáhnout), tak ho nekupujte. Počkejte až bude stát 200. Pokud nechcete riskovat 200, tak si ho prostě nekoupíte. Vaše svobodné rozhodnutí.
    Zároveň, Vás ale nic neopravňuje k tomu, abyste si ho někde stáhl. Neustále si hlídáte a dožadujete svých práv, tak respektujte i práva jiných...
  • 13. 3. 2010 0:23

    polygon (neregistrovaný)
    K té první části. Na to nemusíte být právník. Licence má charakter smluvního vztahu, ve kterém za úplatu autor/distributor umožňuje užití díla. Pokud dílo obsahuje závažné chyby, které jeho užití brání lze konstatovat, že svůj závazek neplní a je možné se bránit.
    A k té druhé. To jsou dost silná slova. Zajímalo by mě, jak řešíte vy obecně nerovné postavení slabšího a silnějšího v běžném životě.
  • 12. 3. 2010 21:07

    Mablung (neregistrovaný)
    K prvnímu odstavci.
    Dle mého laického názoru se najde pár zákonů které Vám umožní odstoupit od smlouvy v případě vážné chyby která vám znemožňuje užívání, nebyl jste s ní seznámen, nemohl jste jí očekávat a poskytovatel licence není ochoten jí opravit. Ale nejsem právník (a Vy také ne)
    K druhému.
    Lidé jsou natolik chráněni, že si odvykají starat o svůj majetek. Stáváme se nesvéprávnými ovečkami. Ten kdo se neumí starat o svůj majetek, nezaslouží si ho (samozřejmě, mluvíme o rozumné míře kdy má člověk možnost se o něj starat)
  • 12. 3. 2010 16:18

    anonymní
    Problém s reklamací je, jak jsem nastínil, že u SW nekupujete nic, co by se dalo reklamovat, kde by byl prodejce vázán odpovědností za vady, ale kupujete si licenci, že daný produkt (jak leží, se všemi chybami) teoreticky můžete používat.

    Už jen to, že dle vás, aby člověk nevyhodil peníze za šmejd, je potřeba se znalostí prostudovat cizojazyčné recenze a doufat, že zakoupený produkt bude fungovat tak, jak si představuje, protože žádný nárok na to, aby to buď fungovalo nebo vám vrátili peníze nemáte, je myslím důkazem toho, že obecně je něco špatně.
  • 12. 3. 2010 15:58

    Mablung (neregistrovaný)
    Právě že hry, filmy a hudba, tj. nejčastěji takto probírané věci, jsou nejvíce "prorecenzovanými" výrobky. Hudbu nesleduji, ale třeba u filmů s pomocí CSFD mám jistotu že vím co dostanu. A u her? Tam je tisíce herních časopisů. Chce to jen znalost angličtiny a budete vědět celkem přesně co kupujete. Tudíž zde posle mně bylo na místě kapku pochybovat o pisatelově mentálním rozpoložení.
    Nicméně, souhlasím s Vámi že vnímání chyb u software je docela výrazně posunuto. Reklamace by zde určitě byla možná, soud by neměl důvod ji neuznat (ne minoritní chyby že někdy něco spadne, ale třeba fakt že se na určitých grafických kartách rozpadá obraz), ale reklamace software nejsou moc běžné. Je to věc trhu. Já osobně bych neměl vůbec nic proti pár žalobám které by donutily společnosti opravovat i ty drobné chyby kapku rychleji.
    Mimochodem, nevím jak je to ošetřené v zákoně, ale pochybuji že by tam proto bylo zvláštní ustanovení. A neboť je zákon nad EULA, z odpovědnosti za chyby se jen těžko vyvážou. Ale o tomhle by věděli více právnící než právní laik mého typu. Nicméně, pokud by někdo s podobnou žalobou chtěl otravovat, pokud to bude důvěryhodná osoba a bude pořádat sbírku na náklady, rád na ní přispěji
  • 12. 3. 2010 15:02

    anonymní
    Občas s vašimi názory souhlasím, ale tady jste vedle, jak ta jedle. Předpokládám, že jste měl buď slabou chvilku a nebo jste se pokusil o páteční odlehčovací vtip.

    Očekávat od recenzenta, že nějakou hru, zvláště od známějšího vydavatele, který u nich v časopise/na webu bude skrz partnery inzerovat strhá, je poměrně dost utopická. Dále máte mezeru v úvaze v tom, že i kdyby byl redaktor poctivá, neúplatná škola, těžko bude hru zkoušet na všemožných HW konfiguracích, aby odhalil případná slabá místa co do pádů způsobených nekompatibilitou s HW. I kdyby nakrásně byl redaktor neúplatný a hru zkoušel na stovkách možných HW konfigurací, těžko bude hru hrát až do konce a to všemi možnými způsoby, aby odhalil případné vytuhnutí, pokud v osmém kole klikne nejdřív na ikonu ruky a pak na meč, když klik na ruku a pak na štít pád nezpůsobí.

    Podstata problému je úplně někde jinde. Zatímco pokud si koupíte hmotnou věc, a je poměrně jedno, zda je to byt, auto, mobilní telefon nebo kuchyňský robot, ta věc má nějaké deklarované vlastnosti, nějaké obecně očekávané vlastnosti a v případě, že se váš konkrétní produkt od toho liší, máte možnost ho reklamovat. Někdy bez problémů (mobil, robot), jindy se bude dodavatel cukat a bude to chtít soudní znalce a právníky (byt, auto), ale šanci na odpovědnost za vady výrobku máte.

    Když si kupujete "licenci", třeba k softwaru, tak práva nemáte naprosto žádná a odpovědnost je pouze za vady média. Můžete mít nakrásně "minimální požadovanou konfiguraci", co je uvedeno na obalu, ale když to bude fungovat mizerně, k reklamaci vám to nikdo nepřijme. Když to nebude dělat to, co má, tak si máte "stáhnout patch a nebo počkat, až se to v budoucnu opraví".
    Abyste si dokázal lépe představit absurditu toho všeho, tak si představte, že byste v novém autě měl problém, že pokud nastavíte na klimatizaci 22,5 stupně a dáte ventilátor na třetí úroveň, klimatizace se vypne. Šel byste to reklamovat a oni by vás poslali do háje, abyste tuto kombinaci teda nepoužíval a případně doufal, že to výrobce v budoucnu opraví a mohli byste si to zajet reflashnout do servisu. To by bylo okamžitě na soud. V oblasti SW je podobné chování zcela normální, nikdo se nad tím nepozastaví a nebo to ještě někteří svedou na uživatele, že si nepřečetl recenzi a tudíž má sníženou svéprávnost.

    Začínám mít dojem, že o to snížení opravdu půjde, ale ne u anonyma na IPv6.
  • 12. 3. 2010 14:19

    Mablung (neregistrovaný)
    Před dvěma týdny jsem koupil za dvacet liber myš k notebooku (taková prťavá kde se baterie dávají horem). Funguje, ale nesedne mi do ruky a abych zmáčknul tlačítko když jí mám na podložce na posteli, promáčknu matraci skoro až na zem.
    Víte jak jsem to vyřešil? Proklel jsem se že kupuji levné skládací šmejdy a koupil jsem si za tu samou cenu klasickou myš.
    Vaše chyba je že si kupujete neprověřené výrobky. Přečíst si recenzi na hru je MNOHEM lehčí než na myš. Tudíž Vámi uvedený případ je spíše svědčí o snížené svéprávnosti.
  • 12. 3. 2010 13:50

    anonymní
    OK, tak dobre, pro ty mene chapave. Rekneme ze jsem prave utratil 1500Kc za Silent Hunter 5. Po dvou hodinach hrani jsem zjistil, ze hra obsahuje neuveritelne mnoztvi chyb a nebavi me.
    Ted mi reknete, kam mam jit reklamovat nefunkcni aplikaci a kde mi vrati $$$, o pripadne uhrade skod (jel sem 20k tam a zpet autem abych si hru koupil + znova totez kvuli reklamaci) ani nemluve.

    Tvurce navic z one ceny uvidi tak maximalne jednotky Kc, ty $$$ jdou prodejci/distributorovi/vydavateli. Takze jsem presvedcen, ze skutecnemu tvurci je celkem sumafuk zda si jeho hru stahnu, dokonce znam nemalo pripadu, kdy je tomu naopak (tvurceje hrdy na to, ze se jeho dilo siri).
    Znam dokonce i pripad, kdy vydavatel "vyresil" problemy s ochranou tak, ze upiratil crack (aneb porusil autorska prava) a zverejnil jej jako oficialni reseni.
  • 12. 3. 2010 11:16

    anonymní
    A vy ten rohlík nejdřív sníte a pak přemýšlíte jestli za něj zaplatíte nebo ne?
    Já myslím, že o hrách se dá sehnat dost informací předem a většinou víte, co se vám líbí a co ne.
    Her jsou milióny a většina jich je k dispozici zadarmo, případně za pár korun.
    Pokud chcete tu jedinou správnou, tak buď ji chcete natolik, že jste ochoten za ni zaplatit požadovanou částku, anebo vám za to nestojí a počkáte až bude za méně, případně ji nekoupíte vůbec.
    Neměla by zde existovat alternativa, že si ji stáhnete a budete používat bez dovolení a odměny tvůrce. Co je na tom tak těžkého, všude to tak funguje.
  • 12. 3. 2010 8:16

    anonymní
    Omyl, vsude jinde si ten rohlik muzete jit koupit ke konurenci. Pouze u autorskych del jste odkazan na "jedineho spravneho".

    BTW: Vy si kupujete rekneme obleceni aniz by jste si ho prohlid a vyzkousel ?
  • 11. 3. 2010 23:11

    anonymní
    Která PC hra stojí 1900? To bych skutečně rád viděl, poprosil bych o odkaz na nějaký shop s takovými cenami.
    Většina her se dnes prodává za pár stovek novinka za tisíc, ale to nic nemění na to, že když se rozhodnu nekoupit, tak bych ji neměl ani stáhnout.
    Výrobce určí cenu a já buď koupím nebo ne, takto to funguje všude, kromě herního byznysu, kde si můžu říct je to drahé raději si to stáhnu...
  • 11. 3. 2010 12:42

    Mablung (neregistrovaný)
    Teďuž to nesleduji, ale před pár lety herní studia spíše krachovala než aby vznikala nová která by logicky do tak výdělečného sektoru měla vstupovat. Samozřejmě že je to výdělečné odvětví, ale je tam dost tvrdá konkurence. Jen málo her skutečně rejžuje.
    Výroba on-line hry stojí několik set milionů dolarů + peníze na údržbu serverů. A vezmeme-li si hry po WoW, velká část z nich živoří nebo zanikla úplně. On-line hry jsou hodně rizikovou záležitostí, tudíž ruce od nich pryč ...
  • 11. 3. 2010 7:47

    pepak (neregistrovaný)

    Pokud je mi znamo, tak vsechny kvalitni tituly si na sebe naprosto vpohode vydelaji. Naopak, musi byt doslova kurevsky v plusu. Z ceho by jinak vydavatele pokryvali ty smejdsky Ccka, ktery taky vydavaj ? A nebo ze by si i ty na sebe vydelaly ? Asi jo, proc by to jinak vydali.

    Jsem přesvědčen, že to je obráceně - že ze zisků "Cček" výrobci financují drtivou většinu "Áček". Proč: Protože Cčko lze vyprodukovat rychle a levně, takže stačí prodat míň kopií, aby se vývoj zaplatil a začal vznikat zisk. Naproti tomu "Áčka" mi připadají spíš jako prestižní záležitost ("I my jsme špičkový producent, podívejte se na náš titul XYZ!"). Jasně, některá z nich dosáhnou úspěchu a zaplatí se, ale pokud jde o návratnost, vsadil bych spíš na ty "Cčka".

  • 11. 3. 2010 7:42

    anonymní
    Pokud je mi znamo, tak vsechny kvalitni tituly si na sebe naprosto vpohode vydelaji. Naopak, musi byt doslova kurevsky v plusu. Z ceho by jinak vydavatele pokryvali ty smejdsky Ccka, ktery taky vydavaj ? A nebo ze by si i ty na sebe vydelaly ? Asi jo, proc by to jinak vydali.

    Takze vsehcny ty plky o ztratach ... jsou jen plky o tom, ze mamonarum nestaci miliardy, oni by chteli stovky miliard.

    JInak vam nic nebrani v provozu online gamesy. Ze si nekdo v pripade uspechu spusti klon ? (viz wow) A co, pokud budete dostatecne rozsirovat obsah, tak naklonovany server bude vzdy pozadu.
  • 11. 3. 2010 1:47

    Rastaman (neregistrovaný)
    a teď si řekněme narovinu, že kdyby vydavatelé dávali hru za srozumitelnější ceny tak by pirátství nebo respektivně lidi, kteří stahují hry si radši koupili originál se vším všudy ano za 300 i dejme tomu 400 kdyby se plácli přes kapsu .. ale kdo ti dá dneska 1900 Kč za debilní obal s DVDčkem (který samozřejmě koupíš za 15 Kč v Tescu), které tě časem omrzí nebo tě omrzí okamžitě po nainstalování hry, jelikož se ti ta hra nezamlouvá ale dokud nezaplatíš 1900 tak nevíš jestli je dobrá či nikoli.
  • 11. 3. 2010 0:38

    anonymní
    1. dnes je jednodušší a rychlejší si hru nelegálně stáhnout, než legálně zakoupit. Není nic jednoduššího, zvládne to i retardovaný šimpanz.
    2. veškeré bonusy, ingame itemy a odměny pro legální hráče si pirát může stáhnout také
    3. to že určitá část pirátů by si nikdy žádnou hru nekoupila je sice pravda, ale proč mají potom libovolně a beztrestně využívat produkt, za který nezaplatili. Jak taky někdo správně napsal, pro poctivé zákazníky je to poněkud demotivující
    4. Nechtěl bych pracovat nebo investovat do produktu, u kterého bych musel spoléhat na to poctivost zákazníků, že mi za něj zaplatí. Neznám žádný jiný průmysl, kromě herního, kde by to takto bylo.
    5. OSA zastupuje tvůrce audiovizuálních děl, hry se mezi ně dle zákona nepočítají. Takže z poplatků za CD, DVD, tonery, mechaniky a já ještě nevím z čeho, tvůrci her nemají ani korunu, naopak je sami platí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).