Vlákno názorů k článku Protipirátská ochrana se obrátila proti Ubisoftu od :-) - Když jsem začínal hrát "herní pecky" typu DOOM,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 3. 2010 9:26

    :-) (neregistrovaný)
    Když jsem začínal hrát "herní pecky" typu DOOM, DOOM2 atd., tak hry neobsahovaly vůbec žádné ochrany - prostě jste je nainstalovali (v té době vlastně jen zkopírovali), spustili a hráli jste!

    iD Software vydělal miliony dolarů a to nepoužíval žádné ochrany celou řadu let...

    Vzpomínám si, že když jsem poprvé v nějaké hře viděl klasický prní pokus o ochranu - "KEY" (po rozšíření CD, známý CD-KEY), tak jsem vůbec nemohl pochopit proč to tam vlastně dávají??? A nepochopil jsem to dodnes... Vždyť stačí přibalit soubor cd-key.txt, nebo oblíbená crackovací metoda "lihová fixa".

    Už když jsem to viděl poprvé jsem si říkal přesně to, co píše autor článku - vždyť je to k NIČEMU! Platícího zákazníka to nutí dělat otroka a opisovat znaky jako v první třídě ZŠ a jenom ho to naštve. Naopak ten, kdo to kopíruje, tak zkopíruje i cd-key nebo ho jednoduše opíše.

    Každopádně tehdy, někdy před cca 14ti lety, kdy jsem se setkal s klíčem u hry prvně, jsem to moc neřešil - přece jen opsat pár znaků není až takový "opruz" a když je to jen jednou po prvním spuštění hry, tak je to zkousnutelné.

    Pak se ochrany vyvíjely dál až k dnešní příšernosti typu DRM Ubisoft!

    Ovšem taková ochrana je pro mě absolutně NEPŘIJATELNÁ!!! Mám výkonný notebook a rád si na něm hraju hry, například když skončím v práci o dvě hodiny dřív než přítelkyně a máme se potkat na městě - vlezu si někam do hospůdky nebo kavárny, vytáhnu NTB a začnu smažit... Většinou právě tam, kde NENI připojení k Internetu a proto jsou off-line hry jedinou zábavou a činností, kterou můžu dělat :-)) (Kdybych byl on-line asi bych si ještě vyřizoval pracovní záležitosti, odpovídal na maily, zadával úkoly přes firemní server atd.)

    Řešení UBI Softu je absolutně pro mě nepřijatelné!! Protože mě jako zákazníka maximálně omezuje a proto si jejich produkty určitě nekoupím... Jestli chtějí neustálé "on-line ověřování", tak klidně - ale ať každému uživateli jejich her zaplatí neomezené mobilní připojení + hardware k tomu určený :-))) Protože to připojení na server chce UBI Soft, ne hráči!
  • 10. 3. 2010 11:09

    pepak (neregistrovaný)
    Účinný ne, zato otravný tak, že se o tom StarForce nebo UbiSuperDRM ani nesní :-)
  • 10. 3. 2010 9:48

    Marty McFly
    Což o to, pokud chce jít UBISOFT touto cestou, klidně ať tak činí. Ale ať si vyřeší vlastní servery a konektivitu a ne, že si něco zaplatím a díky jejich neschopnosti zvládnout nápor online hráčů se do hry vůbec nedostanu. Za to by měly padat hlavy :-)
  • 10. 3. 2010 12:06

    anonymní
    Kolem roku 1994 byly různé ochrany vydavateli vesměs opuštěny (možná by mohla být zajímavá čísla prodejů z doby předtím/potom) a k jejich návratu vesměs došlo až někdy kolem roku 1998/9 (a u některých vydavatelů dokonce ještě později, po roce 2000).
    Souviselo to m.j. s příchodem CD-ROM mechanik (přece jen kopie CD 1:1 nebyla zejména ze začátku nic jednoduchého), nicméně opuštění ochran bylo plošné, t.j. i u tehdejších floppy verzí.
  • 10. 3. 2010 12:14

    bez přezdívky
    Jestli ono to nebude tím, že v 80. letech minulého století jsem (a spolu se mnou drtivá většina lidí) žádný legální program nevlastnil a dokonce ani neviděl. A to ani v práci, protože podniky software zásadně nekupovaly.

    Programy na Sinclair, Atari a spol. se šířily přes kamarády a kluby a mám dokonce dojem, že jsem tehdy ani nevěděl, že se programy v cizině kupují a že jejich kopírování je "nesprávné".
  • 10. 3. 2010 9:59

    pepak (neregistrovaný)
    I v době Dooma a spol. obsahovala značná část (subjektivně bych řekl "drtivá většina", ale nepočítal jsem to, tak radši zůstanu u "značné části") her ochrany - i když to na PC většinou byly spíš ochrany typu "najdi slovo v manuálu" než nějaké vazby na konkrétní hardware (ale i to bylo běžné, v podstatě na všech ostatních počítačích). Hry od ID Softu byly výjimkou z tohoto pravidla, danou i sharewarovým původem, ne představiteli trendu. Zrovna jako byly výjimkou v té ziskovosti.

    "Pak se ochrany vyvíjely dál až k dnešní příšernosti typu DRM Ubisoft!" - když zabrousíme do historie, narazíte na ještě větší příšernosti než "DRM Ubisoft". Co třeba slavný Lenslock (asi tak 1984)? Nebo ochrany automatů, to byla mnohdy také lahůdka (sebevražedné čipy na CPS2, například...).
  • 10. 3. 2010 10:58

    icu (neregistrovaný)
    No, on ten lenslock na Spectru také moc účinný nebyl, co si pamatuju - to jen na okraj.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).