Vlákno názorů k článku
Provizní prodej na českém Internetu
od Jindrich Sarson - Dobrý den,
se svým cestovatelským serverem http://www.cestomaniak.cz jsem asi...
se svým cestovatelským serverem http://www.cestomaniak.cz jsem asi rok nabízel provizní reklamu pro obchod s oudoor zbozim Holan. Teto firme jsem zajistil obrat cca 20 000 Kč, měl jsem dostat provizi 5%.
Bohužel jsem tyto peníze nikdy neviděl, na maily a telefonáty přestal pan Holan reagovat a dokonce se předemnou zapírá i ve svém obchodě. Kontaktoval jsem i ostatní webmastery, které se programu účastnili, zaplaceno nedostal nikdo. Bohužel není žádná páka, jak donutit provozovatele k platbě a jelikož se jedná o relativně malé částky, většina lidí nad tím mávne rukou...
To ale popisujete chovani ceskych obchodniku obecne :) ne jenom v pripadech provizniho prodeje.
Tak jsem abych byl obraze koukl do potenzy, bud protoze jsem technicky zalozeny a v problematice se orientujici clovek, myslel jsem ze spadnu z visne.
To se opravdu najde nekdo kdo prenecha 30% az 50% vymenemu systemu? To uz mi prijde lepsi si najit kameneho partnera byt za par korun, nez hodiny resit nejaky affiliate. Treba partnera na nejake doplnkove zbozi.
Potenza NENÍ výměnný systém. Potenza je affiliate portál, který vyhledává a sdružuje zájemce o tento obch. model. Poskytuje inzerentům a partnerům přímý kontakt a technické a právní zázemí.
30% či 50% provize z proinzerované částky se inzerentům vyplatí. Partner sám Potenze žádné provize neodvádí, účastní se zcela zdarma.
A už jste pana Holana zažaloval? Pokud ne, tak nechápu proč brečíte nad vlastní leností. A nebo ochotou se nechat obrat? Pokud jste v právu, není přeci co řešit, ne?
Teď me napadla jedna věc, jelikož se jedná vždy řádově o několik stovek než třeba webmaster zjistí že obchodník je nepoctivý a nehodlá zaplatit slíbenou a dokonce smluvně podloženou provizi, a je si vědom že za jednu dvě tisícovky ho nikdo nebude žalovat nebo tahat po soudech, co tak doporučit pár známým nadělat objednávky, pravidelně objednávat zboží a proste ho nevyzvedávat?
Je to hnusné ale co z takovým obchodníkem? Možná časem pochopí že se mu víc vyplatí vyplatit zaslouženou odměnu a mít dál přísun lidí, než pořád dokola balit a posílat zboží poštou, platit za to a pak to všechno brát zpět :-)
Jistě nejsem první koho tohle napadlo ale chtěl bych znát názor více lidí jestli se mnou souhlasíte nebo ne.
Dík.
Nejsem kompetentni osoba k tomu, abych mohl hodnotit Vami uvedenou moznost chovani v pripade, ze narazite na podvodnika. Presto si ale myslim, ze oplaceni podvodu podvodem (zakernym) neni to jedine mozne a nejlepsi reseni.
Je pravda, že kvůli 2000Kč nikdo nikoho po soudech tahat nebude, ale pokud byste se domluvil i s ostatními partnery dotyčného obchodu, mohlo by to dát desítky tisíc (klidně i víc).
Provizni system se jevil jako paradni zpusob reklamy. Do systemu se ale prihlasilo spousta spekulantu a lidi, jejich stranky jsou navstevovany zcela minimalne (nejedna se o stranky pana Sarsona, ty jsou dobre) - vysledek je ten, ze mame asi 500 partneru, z nichz jen velmi malo vyviji nejakou aktivitu a ma vysledky. Problem je, ze pri vyuctovani se museji vsechny objednavky, ktere se u partnera v sestave ukazi, rucne projit, zda neslo o nejaky hokus pokus, zda se objednavka nebyla zrusena, zda si ji zakaznik vyzvedl, zda si nekoupil neco jineho (neznamena, ze se provize rusi!), zda jsme objednavku nezrusili z duvodu nedostupnosti zbozi u dodavatelu (provize se rusi), z duvodu neschopnosti nasi (provize nechavame). Protoze nemame nejmodernejsi system (jsme jedna z prvnich referenci netdirectu) a vsechno toto musime delat rucne, proste se nam do toho "vopruzu" nechtelo :-( a upekli jsme si zde ostudu jako hrom. Protoze si jsme vedomi velkeho zpozdeni, nekterym trpelivim a velkym partnerum jsme jiz drive provize i zvysili. Nikdy jsme nemeli v umyslu partnery osidit a penize jim nedat, jen jsme nechteli byt osizeni my. Tento duvod a celkova neefektivita systemu odsunul prioritu hluboko pod ostatni starosti. Shodou okolnosti jsme vsechno to o cem jsem vyse psal v minulem tydnu udelali a budeme odesilat maily s rocnim vyuctovanim. O tom ze vyjde tento clanek jsme nevedeli :-), duvod proc na zacatku unora je jiny - Mesic po konci roku uz je definitivne jasne, jake objednavky z prosince jsou a jake nejsou korektni. Vsem proviznim partnerum se timto jeste jednou omlouvam.
Jan Holan
jenze podobne vyjadreni jsem od Vas dostal mailem prvne v lonskem roce v cervnu a podruhe v lonskem roce v listopadu. Take jste tvrdil, ze jste meli technicke problemy, ale ze uz je vse OK a ze uz je vse spocitane. Take jste me presne vycislil provizi a dokonce jste tvrdil, ze penize uz byly odeslane.
Takze ja vam uverim, az budou penize na mem uctu. Pak klidne reklamu na svem serveru obnovim.
Vyhoďte mrtvé a nevyhovující partnerské duše, nemáte-li schopný měřicí systém (a lepší workflow;). Zeštíhlete, nechte si jen užitečné partnery uleví se Vaší administrativě a nebude docházet ke zbytečným přehmatům (byl-li to skutečně přehmat).