Jiste a to ovsem znamena, ze shop je !spatne! optimalizovany. Pokud budu hedat neco ke koupi (mozna to nekdo dela jinak) tak uvedu do vyhledavace zhruba neco jako "vyrobek" cena skladem. Pokud uvedu jen "vyrobek", tak ho nechci kupovat, ale chci najit co nejpodrobnejsi info. Kdyz me to privede na shop, kde z 90% zadne info neni, tak jdu samo okamzite pryc.
Jestli ono to nebude spis tim, ze automobilky maji obecne weby s nazvem znacky => dost lidi jde primo a nehleda + i v pripade navstevy z vyhledavace tam (nekdy) jsou k nalezeni jak informace o produktu tak moznost si jej objednat nebo alespon seznam dealeru (kterych neni nikterak mnoho).
Zato kdyz budete kupovat napr PC komponentu, tak vetsinou neznate presne oznaceni toho ktereho produktu nebo pro totozny produkt existuje hned nekolik (desitek) variantnich oznaceni, takze nejdriv hledate znacne neurcite zadani (a tam vas eshop nezajima, protoze tam nenajdete co se pod oznacenim skryva) a teprve kdyz vite co konkretne chcete, tak hledate shop. A protoze jsou prodejcu stovky (spise tisice), je jasne ze ze spousty z nich utecete (trebas proto, ze nebudi duveru, nemaji zbozi skladem, ...).
V Brně to už bude asi jako na právech v Plzni. Někdo tam vystuduje matematiku a vůbec asi nechápe, že nejasné věci se musí jednoynačně definovat.
Jak by tedy autorka definovala optimalizaci?
Já jsem přesvědčen, že chybějící definice optimalizace není nedorozumění, ale úmlsné mlžení, aby se zakrylo, že se vlastně neví, proč je někde nějak.
Když už píšete ze sítě největšího gymnázia v republice, mohl byste vynechat ty osobní útoky. K akademickému prostředí se nehodí.
Pan Němec zveřejnil informace, které si většina firem nechá pro sebe a všichni, kdo se o problematiku zajímají disponují pouze daty z USA a části západní Evropy.
Ti, kteří zde tak brojí za objektivitu a ohání se akademickými standardy žádné data nepředložili a jejich argumentace spočívá ve více či méně důmyslné kombinaci osobních invektiv a několika málo výrazů zaslechnutých na přednášce ze statistiky.
I když Robert Němec určitě nepatří k nejpopulárnějším osobnostem na síti, jsem za zveřejnění těchto dat rád. Kdo není pouze teoretik, ale má ve správě pár desítek nebo stovek webu a shopů, může si je srovnat s vlastními výstupy. Informační hodnota článku je rozhodně vyšší než mlácení prázdné slámy datových schránek nebo bludů o webskotsto.
To bychom museli v článku napsat definici mnoha dalších věcí. :-)
Optimalizace může být mnoho věcí. Můžete optimalizovat výrobní náklady, stránky pro vyhledávače, stránky pro zvýšení konverze nebo cestu do práce.
Když se podíváte na další články autorky (http://webova-analytika.robertnemec.com/), zjistíte, oboru celkem dost rozumí. A zkoušku z Google Analytics (Google Analytics IQ) udělala na 94 %.
nedorozumění možná spočívá ve slovíčku "optimalizace". Nemyslíme "optimalizaci pro vyhledávače", ale "optimalizaci stránek za účelem zvýšení konverze". Nebo možná jenom "optimalizace pro uživatele". :-)
Ano, ale vy jste vedle sebe položili Bounce rate a kvalitu optimalizace (ať už čehokoliv), což je zavádějící.
Např. u automobilového průmyslu je nízký bounce rate a z toho usuzujete, že má dobře optimalizovaný web. Jenže ono to také může být přesně naopak (jak jsem zmiňoval v předchozím komentáři). Špatně optimalizovaný web (pro vyhledávače) může snižovat bounce rate.
Když dám například hledat výraz "Škoda Octavia" tak na prvním místě v Google je obecná homepage Škodovky. Takže se ještě musím prokliknout hlouběji abych se dostal k hledanému autu. A tedy jsem "nebouncnul". Kdybych dostal na prvním místě ve výsledcích hledání link na konkrétní podstránku s informacemi o hledaném autě, asi bych si jej hned nekoupil, ale získal bych hledané informace a spokojeně bych odešel. Bounce rate by tedy byl vyšší ale přesto by byl web lépe optimalizovaný (pro vyhledavače).
Tvrdíte, že vysoká míra BR u e-shopů je způsobená jejich špatnou optimalizací. Nemůže to být přesně naopak? Tedy, že vysoká míra BR je způsobena jejich VÝBORNOU optimalizací. Tzn. že se člověk z vyhledavače dostane rovnou na stránku s produktem který hledá?