Psal jsem nekolikrat a samozrejme pod svym jmenem. Psal jsem na redakce@ Posilal jsem i zivotopis. Vetsinou jsem reagoval na vasi (nebo vasich kolegu) reakci v diskuzi a nikdy odpoved nebo sance na vyjadreni odlisneho nazoru nedosla - coz me u ceskych medii vubec neprekvapuje, nicmene u Lupy mrzi. Je to medium, ktere mam rad a sleduji uz dlouho dobu. Co se tyce vyse uvedeneho clanku, tak v oblasti internetoveho marketingu mam klienty a vlastni weby po celem svete, takze snad i relevantni pohled.
Rozhodne se nevnucuji, ale nekolikrat tu padly nazory jako 'lepsi neco nez nic', 'alespon nejake info' a Vase 'tak neco napiste a podiskutujeme' - pouze reaguji.
Pokud mi napisete na registrovany email, tak obratem odpovim a muzeme se dohodnout.
Diky
PS: Pro marketingovou firmu pana Roberta Nemce pracuje muj jmenovec, takze bych podotknul, ze nejsme jakkoliv sprizneni a s firmou pana Nemce nemam zadne vazby.
Pane Zandl. Toto je vase typicka reakce. Ja uz jsem vam psal nekolikrat s napadem na clanek a spolupraci - nejen proto, ze vlastnim weby a provozuji internetovy marketing v nekolika zemich, ale i proto, abych dokazal naprostou nesmyslnost nekterych zde publikovanych "fakt".
Nedostal jsem ani jednu odpoved.
Takze takovouto reakci si nechte od cesty, vazne ji rozhodne nemyslite - teda pokud by pripadny autor nebyl prikyvovac a papousek ;-)
Příliš si fandíte. Myslíte si, že jste s tím nápadem přišel první? Dostat z dat klientů nějaké závislosti se snaží každý, kdo je má. Protože tak vznikne know-how, které pak může využít ve prospěch svých klientů.
A psát vám fakt nebudu. Leda že byste chtěl u mě nastoupit jako mediální poradce. Média umíte oblbovat docela dobře :-)
Obdivuji, že jste během několika hodin od vydání článku dokázal roztřídit minimálně stovku webů (dle vašich slov "mám... mnohem víc (než 53)") a analyzovat tendence u jednotlivých segmentů.
Jistě jste během té doby stihl všechno i otestovat (mimochodem, alespoň postup testování by mě zajímal - zasloužil by si odbornou publikaci).
Protože vás váš zaměstnavatel asi málo vytěžuje, napište mi prosím na nemec@robertnemec.com. Šikovný analytik, u kterého snad i ušetřím za Statisticu a Matlab (předpokládám, že to počítáte z hlavy) se vždycky hodí.
P. S. S tím náhodným rozházením bych si nebyl tak jistý. Zkuste si to namodelovat. :-)
Dobrý den, pak bude jistě zajímavé z těchto vašich čísel udělat další článek, nad kterým se tu pak v diskusi můžeme zamyslet a zkusit z rozšířené sady čísel něco odvodit. Můžete se mi kdyžtak ozvat na redakce @lupa.cz, abychom se domluvili?
To co opakovaně trvrdíte, jsou jen nepodložené hypotézy, které nijak netestujtete, ale rovnou je vydáváte za fakta, na kterých stavíte.
Tvrdíte že "cílem bylo ukázat, že weby určitého druhu lze seskupit tak, že vykazují podobné chování, a to se podařilo".
Z čeho usuzujete, že se to podařilo?
Naopak se domnívám, že pokud bychom rozházeli všechny weby do pěti kategorií zcela náhodně, dostaneme údaje, které budou srovnatelné s těmi v článku.
Nápadná shoda průměr = modus = medián v každé kategorii toto silně podporuje.
A víte co by to pak znamenalo? Že vás "výzkum" i všechny z prstu vycucané závěry jsou naprostý nesmysl. O čemž jsem naprosto přesvědčen.
A víte proč? Protože mám v My Client Center několik desítek zákazníků, mnohem víc, než těch vašich padesát. A jejich výsledky žádné vlastnosti, které tak sebevědomě prezentujete, nevykazují.
Robert Němec: Právě proto jsme vzali údaje za sedm měsíců. Tam se dočasné/náhodné faktory jako skvělá/otřesná reklama vyruší. A nebereme jeden web, ale více webů.
cca 50 webů jste rozdělili do 10 skupin polde oborů. To je tedy asi 5 webů na slupinu. Jeden web tedy ovlivňuje výsledek +/- 20%!
7 měsíců? Proč zrovna tolik? Proč ne 12 nebo 24 aby jste mohli uvažovat i sezóní anomálie ...
Ve mě článek i Vaše argumentace evokuje pouze dva pocity a to že si z nás děláte legraci nebo že se za každou cenu snažíte tímto pseudo výzkumem nějak dokázat vlastní teorii.
Vladimír Kutna: Rozmezí bounce rate se pohybuje od 10,00 % do 87,5 %.
Publikovali jsme co nejvíce údajů, aby každý mohl výsledky prozkoumat. (Kdybychom věděli, že míra opuštění má normální rozdělení, mohli bychom to rozvést.)
Čím větší máte vzorek, tím více se budou hodnoty blížit 0 a 100. Při velkém vzorku bychom narazili na web, který má bounce rate 0 % a jiný, který má míru opuštění 100 %.
Cílem studie ale bylo ukázat, že weby v jedné kategorii vykazují podobné chování. Takže například pokud máme 100 webů, 90 jich může mít BR 40 - 60 a zbylých 10 webů bude takových, že se škála rozšíří na BR 10 - 90.
Naším cílem bylo ukázat, že weby určitého druhu lze seskupit tak, že vykazují podobné chování, a to se podařilo. Proto jsme také publikovali průměrné hodnoty, modus a medián. Neboť právě modus udává, jaká hodnota BR (míry opuštění) se ve sledovaném souboru vyskytuje nejčastěji.
A nejčastější hodnota nikdy není 0 nebo 100. Z toho tedy vyplývá, že weby, které mají BR lišící se od většiny ostatních ve stejné skupině, tvoří menšinu. Z toho vyplývá, že většina webů ve skupině má podobný BR a tento BR jsme publikovali ve studii.
Vladimír Kutna: Pokud takovéto rozložení rozházíte do kategorií a pak to nějak zkoumáte, nevznikne výzkum, ale s prominutím nesmyslná hovnologie.
Můžete být prosím konkrétnější? Naopak je přeci vidět z našeho výzkumu, že jednotlivé kategorie vykazují podobné chování. Proto jsme publikovali i modusy a mediány.
Vladimír Kutna: Faktorů, které bounce rate zásadně ovlivňují, je mnoho.
Právě proto jsme vzali údaje za sedm měsíců. Tam se dočasné/náhodné faktory jako skvělá/otřesná reklama vyruší. A nebereme jeden web, ale více webů.
Je samozřejmě na zvážení, zda-li je sedm měsíců dostatečně dlouhé období, aby se vyrušily všechny náhodné faktory. Ale největší extrémy by to mělo vyrušit.
Vladimír Kutna: Nic jiného se s tím dělat nedá.
Dá: optimalizovat web tak, aby měl bounce rate nižší než standard v oboru.
Nevim nic o vas ani znalostech, ale vim, ze napr chyba mereni muze (i nekolikanasobne) presahnout namerene hodnoty a nic divneho na tom neni. Jednoduse to znamena napr spatne zvolenou metodu nebo malo vzorku ... ale je to naprosto korektni udaj.
Napr ja vam muzu tvrdit, ze mam bouncerate 0. Provozuju si totiz web sam pro sebe a kdyz na nej lezu tak vim proc.
Nechápu, jak někdo může takovou snůšku nesmyslů vydávat za odborný článek.
Stačí se jen podívat na větu "Rozmezí bounce rate se pohybuje od 10,00 % do 87,5 %". To je jako kdybych řekl: "Procenta se pohybují od 0 do 100 s desetiprocentní chybou". V tom vašem obdivovaném zahraničí se dokonce bounce rate pohybuje od 3,24 % do 85 % - tedy skoro celé rozmezí od nuly do sta!
Pokud takovéto rozložení rozházíte do kategorií a pak to nějak zkoumáte, nevznikne výzkum, ale s prominutím nesmyslná hovnologie.
Faktorů, které bounce rate zásadně ovlivňují, je mnoho. Stačí nasadit špatně udělanou reklamu a skočí to úplně jinam. Proto jakékoliv sdružování podle oborů a podobně je naprostá hloupost.
Bounce rate musíme chápat jen jako pomocný faktor pro každý jeden konkrétní web s tím, že 0 je dobře a 100 je špatně. Nic jiného se s tím dělat nedá.