Z citovaného obrázku zprávy je zřejmé, že odesílatelem je „Systémová schránka“, tedy identifikátor „aaaaaaa“. Taková zpráva není ani veřejnoprávní ani komerční, ale provozní. Běžně se používá při oznámení nedoručitelnosti. Provozovatel ji také již jednou použil na upozornění na výměnu certifikátu serveru. Je to také důvod, proč vám byla doručena v době odstávky, kdy normální uživatelé nemají k systému přístup.
Jinak řečeno Pošta za ni zaplaceno nedostane. Je ale na pováženou, zda je vhodné, aby pro soukromou inzerci zneužívala svoje postavení monopolního provozovatele a činitala tak skrze schránku aaaaaaa.
odesilatelem ale není datová schránka aaaaaaa (Informační systém datových schránek), ale schránka zzzzzzq (Systémová schránka provozovatele ISDS). Přitom provozní řád ISDS připouští odesílání SDZ (Systémových datových zpráv) jen ze schránky aaaaaaa a jen pro účely, které přesně vyjmenovává. Viz příloha č. 2 ISDS a v ní dokument WS_ISDS_Manipulace_s_datovymi_zpravami.pdf
Já účet a ani zprávu nemám, takže nemám z čeho vycházet.
Jestli je zpráva a schránka systémová, se nepozná z názvu, ale z typu zprávy a schránky. Například testovací instance zná schránku zzzzzzq a její element dbType je prázdný, což lze s trochou kreativity vykládat, jako že se jedná o systémovou schránku.
Ostatně kdyby se jednalo běžnou schránku, a tedy vytvořenou na žádost, protože žádná osoba „Systémová schránka provozovatele ISDS“ neexistuje, tak by v názvu musel být v závorce název organizačně nadřazené schránky, tedy České pošty, s. p.
Obdobně zpráva by měla mít typ odesílatele (pro systémového „0“).
Na druhou stranu, jak sám píšete, systémová schránka je dle provozního řádu jen jedna a zzzzzzq to není. Řád sice připouští rozeslání „hromadné systémové zprávy“, ale jen z titulu správce, tedy Ministerstva vnitra, nikoliv České pošty.
Na třetí stranu identifikátory schránek mají být dle legislativy náhodné, což zzzzzzq očividně nesplňuje.
Nechci být drzý, ale vypadá to, že Česká pošta má s dodržováním pravidel problémy.
Já tu stížnost měl sepsanou za 10 minut i s hlavičkou a odkazy na definici spamu v zákoně o některých službách informační společnosti a s odkazem na zákaz spamovat datové schránky (§ 26b zákona o elektronických úkonech). Pak jsem se ale na to vykašlal, protože poště hrozí pokuta 20 milionů a moc nechci, aby mě žádali o náhradu škody za to, že jsem svým udáním porušil listovní tajemství. Sice by taková žaloba byla v rozporu s dobrými mravy, ale soudce i pošťák jsou státní zaměstnanci a mají podobné zájmy.
Ná závěr ještě důležitější informace. Datovou schránku mám jako fyzická osoba i jako podnikající fyzická osoba. Spam přišel jen do datové schránky fyzické osoby. O spam se jedná především kvůli tomu, že se jedná o přímou či nepřímou propagaci placených služeb (Poštovní datová zpráva a Datový trezor), které jsem si na rozdíl od pana Peterky nikdy neobjednal ani pro datovou schránku fyzické osoby, ani pro datovou schránku podnikající fyzické soby. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení jsem tedy nikdy nevyslovil. Zde se to sice bude snažit pošta vysvětlit jako systémovou zprávu, ale z obsahu zprávy to je jasná propagace služeb.
Pošto, ani dubnové snížení cen mě nemotivuje, abych si takovou službu objednal.
Cece, co to placate ... listovni tajemstv se tyce tretish osob, jakozto adresat klido muzete zverejnit naprosto veskerou korespondenci v plnym rozsahu. Vubec nehelde na to, ze jelikoz s postou nemate zadny smluvni vztah (a to ani jako soukroma osoba s DS) tak vas posta tezko muze za neco zalovat.
20M flastr by pro ne byl takovej jeden vikendovej golfik vrchniho managora.
Mám takový pocit, že škoda, kterou tímto Česká pošta - konkrétní vedoucí pracovník, který o tomto způsobu reklamy rozhodl, spáchali trestný čin. Tedy, pokud škoda přeshuje hranici pro přestupek. Myslím, že by se tím měly zabývat orgány činné v trestním řízení. Ale asi to půjde jako vždy v podobných případech klidně dál rozkvetlým sadem, podle potůčku, přes jarní louku, a pak stále dál českými luhy a háji, k světlým zítřkům ...
ale jelikož bych musel 100x navíc klikat na zpět nebo bych omylem zavřel kartu s podvědomím, že ta fotka je otevřená v novém okně, tak se na to radši vykašlu a stejně jako xx jiných článků na Lupě, ani tenhle nepřečtu. Bože, to je tak těžké dát do kódu možnost automatického otevření obrázku v jiném okně?
Přestože byl zřejmě uživatelem DS souhlasem s obchodními podmínkami udělen i v článku citovaný souhlas, je podle mého názoru i tak Českou poštou porušován zákon 580/2004 - zpráva není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení a je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány.
Navíc co se týká souhlasu, pak ten je vázaný na obchodní smlouvu což také není správně (i když zákon to zřejmě nezakazuje). Pokud já něco takového podepisuji, pak, je-li to v papírové podobě větu o reklamách rovnou škrtám a pokud je to elektronicky, zasílám ihned nesouhlas (tedy ještě před dím, než mě nějaká reklama přijde).
Bože, jak já chci zpět na stromy. Tam byl klid a problémů co by se za už tak zašpiněný nehet vešlo. Nažrat se, dát pozor na predátora, obskočit alfasamici ( když se starej nedívá ) a dobře se vyspat... ;-)
ad 2 - souhlas nemusite mit, jedna-li se o vaseho zakaznika. Pak mu muzete posilat obchodni sdeleni, ktere bude komunikovat stejne, nebo obdobne produkty/sluzby bez jeho souhlasu, dokud nevyjadri svuj nesouhlas.
Vice napr. komentar c.9: http://uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=28
Ovšem pokud se již přímo ve smlouvě vyjádří nesouhlas (v případě ČP jde např. o Smlouvu o poskytování certifikačních služeb), je zasílání vyloučeno. Nicméně v případě ISDS platí, že uživatel datové schránky - pokud neuzavřel s ČP nějakou smlouvu - není zákazníkem ČP a proto nelze žádný implicitní souhlas aplikovat. Navíc to, co teď ČP rozeslala, není označeno jako obchodní sdělení tak, jak to zákon vyžaduje.
Také mi to přišlo. Nejen, že si česká pošta takto sprostě vydělává na DS za archivaci zpráv starších 3 měsíce ale ještě to rozesílá přímo do DS jako SPAM. Navíc to rozesílá v době, kdy je její servis 2 dny nedostupný z důvodu údžby, která sice prý byla předem hlášená ale někde na nástěnce v Galaxii Vogonů. Do mailu a ani do DS žádné upozornění na dvoudenní nedostupnost Česká pošta neposlala a dokonce ani na adrese mojedadovaschranka.cz nebylo nic o tom jak dlouho bude služba nedostupná. Zato své reklamní - nevyžádané letáky do schránek zasílá. To sakra nemá provozovatel datové kapacity na uložení zpráv na delší dobu ? To by chudáčkové nevydělali. Myšlenka DS je dobrá ale to co z toho udělal provozovatel je polofunkční paskvil a ždímárna na peníze. Jsou to ŠMEJDI. HNUS VELEBNOSTI
Uživatel nebude hledat nějaké íinformace o odstávce hodinu v nějakých vnořených odkazech. Hledal jsem to docela dost dlouho a nenašel jsem nic. Odkaz na informaci o době odstávky měla být hned pod informací, že je odstávka. To za prvé. Za druhé: Jestli si myslíte, že uživatel bude viset na webu pro datové schránky a každý den kontrolovat jestli si náhodou někdo nevymyslel nějakou odstávku pak jste zřejmě Vy sám mimozemšťan. Uživatelé mají obvykle nahlášen email a "NORMÁLNÍ" provozovatelé (což se o České poště rozhodně říst nedá) zasílají o odstávce informační email. Pitomce, kteří se podíleli na tvorbě tohoto neskuztečného paskvilu zvaného Datové schránky něco takového ani nenapadne. Datové schránky opravdu nejsou nějakým zpravodajským webem, aby tam uživatelé chodili a koukali denně na to co se děje nebo bude dít. Na ten web se "leze" jen pokud někomu dojde důležitá zpráva. Btw. DS jsem si např. já osobně založil právě kvůli těm důležitým !!! zprávám. ne kvůli SPAMU viz. tento článek. Spamu, který je navíc rozesílán v době odstávky. To už musel vymyslet ULTRA idiot. Když už tedy Česká pošta rozesílá SPAM, tak proč do datové schránky nerozesílá informaci o odstávce ? NE tedy, že bych si to přál. Ještě jednou něco podobného ta hovada z České pošty zkusí a podám na ně trestní oznámení. Nevyžádaná pošta je ze zákona zakázána a já jsem nepodepsal ve smlouvě žádný souhlas s tím, že mi bude touto cestou zasílána reklama. ZDAR ;)
btw. Když lezu do datové schránky tak tam lezu přes tento odkaz https://www.mojedatovaschranka.cz/as/login?uri=https%3a%2f%2fwww.mojedatovaschranka.cz%2fportal%2fISDS%2f&status=NCOO .. TADY !! byla jen informace o tom, že je odstávka ale nebylo zde napsáno OD KDY .. DO KDY. Uživatel se odtud přes nějaké miniaturní odkazy musí proklikat na mateřský web, kde už nějaké informace možná jsou viz. odkaz vpravo dole. Pokud si matně pamatuji tak byl včera mimo provoz i mateřský informační web. kde jsou (mají být) informace o odstávkách.
Pánové, celkem chápu, že Vás ta zpráva namíchla. O tom v tomto vláknu asi moc není diskuse. Ohledně "Stopařova průvodce..." tady ale publikujete nesmysly. Jeho pointa rozhodně nebyla v tom, že by někdo několik let publikoval jednu a tutéž informaci (v tomto případě kdy je odstávka) stále stejným způsobem, na stále stejném místě (navíc, na informačním portálu, který je datovým schránkám od začátku své existence věnován). Bavíme-li se tedy v tomto vláknu o tom, kde se předem zveřejňují všechny odstávky (což předpokládám) a ne o tom, proč Vás někdo spamuje, pak je pravda jednoduchá. Za ty roky jste to mohli zjistit a ne si teď tady hrát na konečnou pravdu :)
Tady nekdo toho trpaslika zcela zjevne nechape ... spoustu informaci urady zverejnuji roky na stale stejnych, prakticky nedostupnych mistech. Vazne bych chtel videt nekoho, jak denne jede nekam do centra, aby si precet vyvesku ... na ktere klido muze byt, ze si ma vyzvednout uredni rozhodnuti o svem vystehovani na Mars. Kdyby mu to totiz nekdo poslal do mailu/na mobil/... tak by se to i moh dovedet.
Já se například už téměř 20 let snažím dosáhnout toho, aby z parlamentu vypadly strany, které tam celou tu dobu straší a aby si nevážení poslanci uvědomili, že korýtko není nic jistého a můžou o něj kdykoliv přijít. Jenže je mi to ho.no platné, protože většina lidí jsou pitomci s pamětí tak krátkou, že ji není vidět ani pomocí elektronového mikroskopu. Důkazem budiž i prezidentské volby - ne že bych čekal jiný výsledek.
V clanku se vyskytuje jedna nepresnost ohledne toho, co podle autora datovy trezor vlastne je. Tvrdi, ze je to v podstatě pronajem mista na disku, ktery na platnost a prukaznost zprav nema vliv. Ano, zrejme pujde take o pronajem kapacity disku, ale podstatnejsi je pro uzivatele jina okolnost (tedy dle meho soudu). Datova zprava, ktera je uozena v datovem trezoru muze byt uzivatelem vzdy stazena znovu. Tim vznikne jeji kompletne nova instance, ktera ma take vsechny ochranne prvky nove (elektronicka znacka a vystupni casove razitko). Automaticky tak dojde k prodlouzeni jeji platnosti mimo system datovych schranek pokazde po stazeni jeji nove instance a uzivatel sam nemusi prodlouzeni prukaznosti nijak resit. V systemu existuje i jina funkce, kterou muze dosahnout tehoz, ale je neobratna pro vice datovych zprav. Datovy trezor naopak zajistuje trvale ruceni tim, kdo zpravu na vystupu vzdy znovu podepisuje a razitkuje. Proto neni vubec nutne, aby posta do obsahu zprav nejak vstupovala a jen tak mohla prodluzovat jejich prukaznost pri pouziti datoveho trezoru. Vnitrni funkce datoveho trezoru a take vnitrni prace systemu se zpravami na to zrejme vcas pamatovaly.
ono je to trochu složitější a na delší povídání, a tak aspoň v kostce: v praxi nejde tolik o datové zprávy jako o jejich obsah, neboli o vložené dokumenty.
Datové zprávy jsou jen dočasné přepravní obálky, které garantují, že v určité době byly přeneseny určité dokumenty ze schránky A do schránky B, jako přílohy příslušné datové zprávy. Neříkají nic o původu a autenticitě těchto dokumentů (např. kdo je jejich autorem), ani co se s nimi dělo před jejich vložením do datové zprávy a odesláním z datové schránky A. Vypovídají jen o tom, že někdo (často se ani nedozvíme kdo) je v jistém okamžiku vložil do datové zprávy a odeslal z datové schránky A. Mohou to klidně být i "cizí" dokumenty, které vytvořil někdo úplně jiný.
Bohužel se to ale v praxi mnohdy interpretuje přesně opačně: že jistota o schránce A, ze které byla datová zpráva odeslána, dává jistotu o původu a autorovi dokumentu. Nedává.
Z opačného pohledu: když máte někomu (třeba úřadu, soudu apod.) předložit nějaký dokument v elektronické podobě, jsou kladeny konkrétní požadavky na to, kdo ho vytvořil, kdo ho podepsal, zda je možné ověřit podpis na tomto dokumentu atd. Nikoli na to, zda byl někdy předtím přenesen z jednoho místa na druhé. Ani se nepočítá s tím, že by se místo požadovaného dokumentu měla/mohla předkládat přepravní obálka s tímto dokumentem (datová zpráva), a že by se požadavky kladené na dokument (včetně autora, možnosti ověřit podpis atd.) najednou týkaly obálky (datové zprávy) a ne dokumentu samotného.
Probíral jsem to s několika soudci, kteří prakticky řešili otázku platnosti a průkaznosti jim předložené datové zprávy. Výsledek byl ten, že pokud byla zpráva podepsána platnou elektronickou značkou (tedy před její expirací) nebo byla orazítkována časovým razítkem platným v době jejího posuzování (i když už elektronická značka případně expirovala) a současně úspěšně prošla hybridní kontrolou v systému, je vše, co se v ní nachází, pokládáno za průkazné (viz například kladenský případ). I v tomto případě soudce založil své rozhodování na průkaznosti zprávy, ne oddělených příloh. No, a z datového trezoru (ostatně stejně jako ze schránky v prvních 90ti dnech) je vždy vydána zcela nová instance datové zprávy (uživatel si při stažení může ověřit i to, zda s výstupním časovým razítkem, případně ji kdykoliv stáhnout znovu, kdyby razítko zrovna k dispozici nebylo).
pokud byla zpráva podepsána platnou elektronickou značkou
Libovolnou platnou elektronickou značkou? Nebo se pokoušejí zjistit, zda jde o značku provozovatele ISDS?
Podle mne je tohle jedna z děr v zákoně o DS – co projde DS a je podepsáno značkou provozovatele má z pohledu práva zvláštní význam, ale neexistuje jednoznačný způsob, jak tu značku ověřit. Přitom by stačilo do zákona dát jeden odstavec s odkazem na vyhlášku a certifikát provozovatele by byl součástí vyhlášky.
Ano, to je pohled na věc, se kterým také souhlasím. Legislativních "děr" tohoto typu je v celé věci mnohem více (nemluvě o těch, které se vztahují ke konverzím na CzechPOINTech). Z pohledu zákona 300 je to, samozřejmě, tak, že za nás za všechny jakoby podepisuje vnitro. A když to řekne: "já jsem to podepsalo a můj podpis ještě platí" nebo řekne "já jsem to podepsalo, můj podpis už neplatí, ale razítko za ním ještě platí" a k tomu hybridní kontrolou (systém na ni má rozhraní) řekne "a všechno ve zprávě se shoduje s tím, co já si o ní vedu"), pak se nikdo neptá na další rozpory mezi zákonem 227 a zákonem 300. Prostě je to platná a průkazná zpráva. Kdo může říci, že to tak fakticky není, když příslušný soudce řekne, že to tak je?
Ted vidim, jak funguje postackej obchod. Vy jste asi byli chytrejsi, ja dostavam zprav celkem hodne a tak jsem si udelal upozorneni na novou zpravu premiovou SMSkou. Budiz, business je business a u normalnich zprav se s tim pocita. Ted jsem ale jeden z tech oslu, ktery navic zaplatil skoro 3 kacky za spam, ktery s tim nema co delat. Jednou jsem v jakemsi clanku cetl informaci o tom, kolik lidi u schranek SMSky pouziva. Pocet jsem uz zapomnel (na to mame zakon o verejnych informacich), ale pamatuji si, ze mne prekvapilo, jak bylo to cislo vysoke. Kolik na tom posta vyspamovala operatorum nevim, ale vim, ze jednim z tech blbcu jsem byl i ja.
Upřímně nechápu kterého dobře placeného člověka napadlo, aby se "standardně" (bez aktivace datového trezoru) zprávy po 90 dnech mazaly.
To člověk musí klusat na CzechPoint a zaplatit za vytištění ?
Proč to nemůže odeslat na vytištění elektronicky, aby mu to přišlo do vlastních rukou následující pracovní den (při odeslání do určité hodiny jako to mají některé velké e-shopy Garantujeme zítřejší doručení jinak 500 kč)
Namísto toho, aby dokumenty zůstávaly ve schránce navždy a jejich platnost byla automaticky neomezená, vznikl nám tady jakýsi podivný kočkopes, ze kterého zprávy automaticky mizí a pokud nejsou vytištěny na papír, pozbývají platnosti. No co to je? Kdo to vymyslel? A proč ještě nesedí, potažmo nevisí?
INU, kdyby ty zprávy normálně uchovávali, pak by nemohli vytřískat prachy na nějakém trezoru nebo na Czech pointech, kde si můžeme dokument za levný peníz vytisknout. A tak platíme a platíme a Czéska post si mne ručky :) Žijeme ve Šmejdialismu a zde se za podobné věci nezavírá. Naopak .. podobné fíčurky otevírají ty správné kapsičky těm správným lidičkám
Na OVM (nevím, že by ty uzavřely nějakou smlouvu neb ds mají ze zákona) přišlo následující sdělení, které vyplašilo zaměstnance podatelny a které předcházelo další zprávě - onomu "spamu":
Vážený uživateli,
bylo dosaženo 100% naplnění Datového trezoru u této datové schránky (ID - zde byl uveden identifikátor datové schránky úřadu). Další datové zprávy, starší 90 dnů od doručení, nebudou ukládány v Datovém trezoru, ale budou nevratně smazány.
Nechcete-li přijít o Vaše datové zprávy, aktivujte si službu Datový trezor jedním z následujících způsobů:
Uzavření smlouvy s Českou poštou na dobu neurčitou – www.datovy-trezor.cz.
Platba z kreditu – službu Datový trezor si můžete namodelovat a aktivovat v nastavení datové schránky, v sekci "Datový trezor".
V případě dotazů kontaktujte infolinku 270 005 200.
S pozdravem
Česká pošta, s.p.
A jakou pravni hodnotu ma shluk bytu v datovy schrance? Kdyz prijde na lamani chleba ... tak proti podepsanymu a orazitkovanymu papiru naprosto nulovou. Z toho se totiz aspon teoreticky da zjistit, kdo to podepsal.
Opravdu se tesim ne nejaky spor kde pujde aspon o 9ti mistny castky. Pocitam ze uz by sme se mohli pomalu dockat. Ale co, danovi poplatnici to calnou (stejne jako pekne zapomenutou eskapadu kradouse a jeho neshopnost se vcas prihlasit k soudu ...) a jede se dal.
DS musím používat dle zákona povinně, jako právnická osoba, a vůbec se mi tento spam nelíbí. Pokud existují nějaké smluvní podmínky o provozování služby, tak jsou tedy jednostranně výhodné, tedy zřejmě neplatné. Chápal bych to ještě u DS zřízené pro fyzickou osobu. Notifikace v sobotu na telefon (e-mail), že mě někdo prudí skrze DS je fakt výborná, zkažený zbytek víkendu mimochodem.
Přijde mi to dost podobné tomu, kdyby k řízení auta byl nutný řidičák a jako součást řidičáku bylo povinné koukat se na billboardy České pošty.
Pokud se podíváte do nastavení notifikace, tak zjistíte, že se můžeme těšit na další (nevím, jestli u zaplé SMS notifikace je to upozornění zdarma nebo zpoplatněné) "vynucené systémové zprávy":
- po dosažení 90 % kapacity trezoru
- po dosažení 95 % kapacity
- po dosažení 100 %
- po ukončení poskytování trezorové služby
Snad to mám všechno, přičemž jen první dvě hlášky se dají ručním zásahem vypnout...
A cim jste me zklamal?
1. NESERIOZNI NOVINARSKA PRACE - jednostranne zamereny clanek bez sance dat prostor protistrane, to jste ucinil az po delsi dobe. Mel jste na jejich vyjadreni pockat a napsat vyvazeny clanek, ale chtel jste byt holt prvni. Nedavno za nevyvazeny prispevek dostala jedna komercni televize pokutu...
2. PATE PRES DEVATE - misto toho, abyste si jen zanadaval na spam, ktery se dle vyjadreni posty neukazuje byt zas az takovy spam, tak jste s vodou z vanicky vylil i dite. Pridani informaci o sluzbe bylo zbytecne, to melo byt v jinem clanku.
3. CEKAL JSEM OD VAS VETSI ODBORNOST - ocekaval bych, ze rozeberete jak si jejich nova nabidka stoji v porovnani s konkurencnimi resenimi. Preci jen snizili ceny, nabidli nove kapacity a doby ulozeni, a to by stalo za porovnani. Mne se treba jejich nabidka libi, protoze mi datove zpravy zustanou primo v datove schrance a vic tomu verim nez jinym resenim. Takze bych zajem mel a o jejich nabidce uvazuji, jen nevim jak moc je vyhodna, s tim bych ocekaval "pomoc" od vas.
TESIM SE TEDY NA NOVY CLANEK NAPRAVUJICI ALESPON BODY 2 a 3.
Pane Bauere, u mne má pan Petreka naopak velké plus.
ad 1) Je to popis faktů. Nevyžádaná obchodní nabídka je prostě spam. Tohle je nevyžádaná obchodní nabídka.
ad 2) To, že spammer tvrdí, že není spammer, je běžné. Zkuste někde najít vyjádření Aleše Slabého ve stylu "Ano, posílám spam".
ad 3) Nevidím do systému DS natolik, abych věděl, jeslti je konkurenční řešení vůbec technicky možné. Pokud ano, dovolí Česká pošta provozovatel systému rozesílat i konkurenčním firmám jejich obchodní nabídky a to stejným, tedy služebním kanálem? Pokdu ano, všichni se jistě těšíem za zápavu spamu. Pokud ne, pak soudím, že ČP zneužívá pozici provozovatele DS a není to jen spam, ale záležitost pro ÚOHS.
Konkurencnim resenim myslim treba spisova sluzba, ulozeni na externi disk (oboji s casovymi razitky) nebo autorizovana konverze dokumentu. Pripadne jina reseni, o kterych nevim. V opacnem pripade mi nabidka Ceske posty prijde super. I kdyz by se mi libilo, kdyby v ramci datovych schranek bylo vice jinych a skutecne konkurencnich reseni
Česká pošta s křížkem po funuse zveřejnila dnes (24. 4. 2013) nebo včera (v RSS tvrdí 23 Apr 2013 12:41:51 +0100) nový provozní řád, který začíná slovy „aktualizované znění Provozního řádu ISDS, platné ode dne 21. 4. 2013“.
V něm se poprvé objevuje definice schránky zzzzzzq coby původce „notifikačních systémových zpráv“, ovšem důvod odeslání takové zprávy je taxativně definován a ani jeden ze čtyř důvodů neodpovídá obchodníu sdělení, jak jsme jej měli možnost vidět.
Rovněž se zde paralelně objevuje definice nazvaná „Hromadné systémové zprávy iniciované správcem či provozovatelem ISDS“, kterou si zde dovolím ocitovat a za který se Pošta bude pravděpodobně schovávat:
<blockquote>Ve výjimečných případech má správce systému (Ministerstvo vnitra ČR) možnost rozeslat hromadně zprávu (HSDZ) do všech aktivních schránek.
V případech, kdy je potřeba oslovit vybranou množinu schránek, může Provozovatel (Česká Pošta) hromadně rozeslat zprávu do vybraných schránek.
</blockquote>že by ÚOOÚ po 2 měsících začal jednat?
https://twitter.com/mkidli/status/341906290060189696/photo/1
Pokud můžete, pošlete prosím stížnost na úřad pro ochranu osobních údajů, já už tak učinil.
http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=27&loc=464
Tři nevyžádané/reklamní datové zprávy od české pošty nám také přišly do firemní schránky (s.r.o.), která nám byla zřízena úřady proti naší vůli a bez jakéhokoliv odsouhlasení. Ke schránce jsme v době zřízení ani přes originální webové rozhraní přistupovat na našich systémech nemohli (firemní počítače běží pod Linuxem) a používáme program Shigofumi (dopisy ze záhrobí - název moc pěkně odpovídá vzniku ISDS a povaze provozovatelů). Schránky tedy nerozlišovali.
Po zaslání podání o zneužití systému ISDS pro šíření nevyžádaných obchodních sdělení na ÚOOÚ nám bylo sděleno, že těchto podání přišlo již mnoho, ale bez "doručenky" potvrzující autenticitu přiložených zpráv se nebudou moci případem zabývat. Poslal jsem jim tedy výpis z programu Shigofumi a zprávy uložené v plném/originálním binárním formátu. Bohužel, jestli je "doručenka" nějaký specifický formát nevím, protože oficiální/prolobovaný software na našich systémech neběží a ani běžet nebude z důvodů jinde uvedených chyb a podezření na bezpečnostní rizika, která SW T602 znamená pro celý systém (nebo na Linuxu minimálně pro konto uživatele, na kterém by byl provozovaný).
Pokud jste také byli schránkou obdařeni z vůle úřadů a tedy nemáte žádné podmínky/smlouvy s Českou poštou odsouhlasené, tak by bylo pro případ přínosné, abyste poslali podání včetně nevyžádaných zpráv a dokumentovali tím rozsah zneužití systému pro reklamu na něco, co provozovatele stojí zanedbatelnou částku a přitom to používá jako další mechanizmus na vysávání nedobrovolných uživatelů a všech daňových poplatníků.