odesilatelem ale není datová schránka aaaaaaa (Informační systém datových schránek), ale schránka zzzzzzq (Systémová schránka provozovatele ISDS). Přitom provozní řád ISDS připouští odesílání SDZ (Systémových datových zpráv) jen ze schránky aaaaaaa a jen pro účely, které přesně vyjmenovává. Viz příloha č. 2 ISDS a v ní dokument WS_ISDS_Manipulace_s_datovymi_zpravami.pdf
Já tu stížnost měl sepsanou za 10 minut i s hlavičkou a odkazy na definici spamu v zákoně o některých službách informační společnosti a s odkazem na zákaz spamovat datové schránky (§ 26b zákona o elektronických úkonech). Pak jsem se ale na to vykašlal, protože poště hrozí pokuta 20 milionů a moc nechci, aby mě žádali o náhradu škody za to, že jsem svým udáním porušil listovní tajemství. Sice by taková žaloba byla v rozporu s dobrými mravy, ale soudce i pošťák jsou státní zaměstnanci a mají podobné zájmy.
Ná závěr ještě důležitější informace. Datovou schránku mám jako fyzická osoba i jako podnikající fyzická osoba. Spam přišel jen do datové schránky fyzické osoby. O spam se jedná především kvůli tomu, že se jedná o přímou či nepřímou propagaci placených služeb (Poštovní datová zpráva a Datový trezor), které jsem si na rozdíl od pana Peterky nikdy neobjednal ani pro datovou schránku fyzické osoby, ani pro datovou schránku podnikající fyzické soby. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení jsem tedy nikdy nevyslovil. Zde se to sice bude snažit pošta vysvětlit jako systémovou zprávu, ale z obsahu zprávy to je jasná propagace služeb.
Pošto, ani dubnové snížení cen mě nemotivuje, abych si takovou službu objednal.
Cece, co to placate ... listovni tajemstv se tyce tretish osob, jakozto adresat klido muzete zverejnit naprosto veskerou korespondenci v plnym rozsahu. Vubec nehelde na to, ze jelikoz s postou nemate zadny smluvni vztah (a to ani jako soukroma osoba s DS) tak vas posta tezko muze za neco zalovat.
20M flastr by pro ne byl takovej jeden vikendovej golfik vrchniho managora.
Já účet a ani zprávu nemám, takže nemám z čeho vycházet.
Jestli je zpráva a schránka systémová, se nepozná z názvu, ale z typu zprávy a schránky. Například testovací instance zná schránku zzzzzzq a její element dbType je prázdný, což lze s trochou kreativity vykládat, jako že se jedná o systémovou schránku.
Ostatně kdyby se jednalo běžnou schránku, a tedy vytvořenou na žádost, protože žádná osoba „Systémová schránka provozovatele ISDS“ neexistuje, tak by v názvu musel být v závorce název organizačně nadřazené schránky, tedy České pošty, s. p.
Obdobně zpráva by měla mít typ odesílatele (pro systémového „0“).
Na druhou stranu, jak sám píšete, systémová schránka je dle provozního řádu jen jedna a zzzzzzq to není. Řád sice připouští rozeslání „hromadné systémové zprávy“, ale jen z titulu správce, tedy Ministerstva vnitra, nikoliv České pošty.
Na třetí stranu identifikátory schránek mají být dle legislativy náhodné, což zzzzzzq očividně nesplňuje.
Nechci být drzý, ale vypadá to, že Česká pošta má s dodržováním pravidel problémy.
Z citovaného obrázku zprávy je zřejmé, že odesílatelem je „Systémová schránka“, tedy identifikátor „aaaaaaa“. Taková zpráva není ani veřejnoprávní ani komerční, ale provozní. Běžně se používá při oznámení nedoručitelnosti. Provozovatel ji také již jednou použil na upozornění na výměnu certifikátu serveru. Je to také důvod, proč vám byla doručena v době odstávky, kdy normální uživatelé nemají k systému přístup.
Jinak řečeno Pošta za ni zaplaceno nedostane. Je ale na pováženou, zda je vhodné, aby pro soukromou inzerci zneužívala svoje postavení monopolního provozovatele a činitala tak skrze schránku aaaaaaa.