No já po chodníku jezdit budu protože to je bezpečnější. Pokutu od pana policajta snesu a akceptuji jí to je v pohodě. Raději pokutu než tatru s pískem. Když vidím chodce tak defakto zastavuji do doby než mne mine. Pokud je chodník plný chodců tak riskuji tatru s pískem a jedu po silnici.
Kde prosím je ta podmínka? Přišlapavání to je další specialita, která pro změnu plyne z evropské normy týkající se prodavaných hotových elektrokol.
http://www.ebike.cz/vykonne-prestavby-v-roce-2016-budou-ilegalni/
„Dotčená příloha vyhlášky je platná a není v rozporu s Nařízením, jedná se o národní úpravu existující paralelně s evropskou, vzhledem k tomu je však platná pouze na území ČR“.
no a pak tu máme ještě eMTB v podstatě s neomezeným výkon, která jsou určena "především pro využití v terénu a zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu" nicméně tím se jízda po klasické silnici nevylučuje.
Bože, tenhle 8 let starý blábol nějaké místní mluvčí na stránkách nějakýho prodejce kterýmu to zrovna hraje do not vzhledem k tomu co prodává je fakt libovej :) Najdete mi prosím v té vyhlášce či zákoně kde se píše že ten motor musí být "odnímatelný" a co to vlastně znamená? Tam se mluví jenom o tom že nesmí být zasaženo do nosných částí a zachování charakteru jízdního kola.
Mylis se. Dokonce i stara legislativa pamatujici zrejme jeste nase rodice nebo dedecky pamatovala na tzv. "motokolo" - tj. kolo vybavene malym pomocnym motorkem (v dobe vzniku legislativy jen spalovacim) za urcitych omezeni. Je dobre akorat s sebou vozit papiry k motoru/montazi/vyrobku protoze policajti radi kontroluji.
Nova legislativa odvozena od EU zavadi dalsi kategorie vozidel ale nejsem si jist jak moc "progresivni" jsme v jejim prebirani.
Kdypak jsi si naposledy cetl vyhlasku? Nebylo to jeste kdyz se tady jeste jezdilo vlevo? Tohle je totiz velmi stara vec.
Motokolo, nebo-li správně řečeno "kolo s pomocným motorkem", musí být z principu jízdní kolo, kde je agregát odmontovatelný, a zbytek lze použít jako normální jízdní kolo. Rychlost tohoto kola nesmí překročit 25 km/h, výkon motoru má limit na 1000W (u elektrokol 250W) a objem spalovacího motoru nesmí překročit 50 ccm. Pokud je toto splněno, řidič nemusí mít řidičský průkaz, k vozidlu netřeba technický průkaz, povinné ručení, helma.
Tady jsou pěkně popsané příklady podle pardubických a hradeckých policajtů: http://www.motokola.cz/htmls/legislativa.htm
Váš odkaz není zcela přesný. Pokud má koloběžka elektromotor do 1 kw a její maximální konstrukční rychlost není vyšší než 25 km/h hledí se na ni jako na kolo (bez motoru). Takové vozidlo se řídí vyhláškou 341/2002 Sb., přílohou 13. Dobře to je popsané zde: https://chebsky.denik.cz/zpravy_region/neznalost-zakona-neomlouva-ani-ridice-kola-s-motor.html
Vztahují se na ní tedy dopravní předpisy jako na kolo. .... No pak na ní samozřejmě vztahuje i Vyhláška č. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích konkrétně ustanovení o jízdním kole s pomocným motorkem.
Koloběžka je vysloveně jmenovaná v zákoně jako jízdní kolo. Musí být ale bez motoru. Vztahují se na ní tedy dopravní předpisy jako na kolo.
Pokud má motor, tak je to samozřejmě skútr a vztahují se na ní nejen dopravní předpisy, ale také všechny homologace jako na auta či motorky, povinnost helmy, brýlí, řidičáku, registrační značky...
Viz zákon o silničním provozu: https://www.horydoly.cz/kolobezky/ve-meste-bezpecne-na-kolobezce-jak-na-to.html
Stalo se mi to jen jednou. Policajt co ocmrndával u přechodu na Francouzské. Stávají tam ráno mezi 7–8, protože je nedaleko škola. Jel jsem krokem, s nohou těsně nad zemí a širokým obloukem mimo něj – ostatně tak jezdím vždy když jedu po chodníku, nestojím o to se vykřápat jen kvůli tomu, že bych žbrnknul o nějakého chodce. Jak nemám alespoň metr volného prostoru, abych mohl volně projet, tak vždy raději zastavím. Vlezl mi do cesty a pak začal pindat, že to je stejný dopravní prostředek jako kolo.
Jezdil jsem na koloběžce do práce několik let. Od té doby co se objevily v Praze elektrokoloběžky jsem přestal. Nestojím o dohadování s policajtem, který nechápe zásadní rozdíl mezi koloběžkou u které se poctivě šlape a koloběžkou s motorem, která je defakto elektro skůtrem.