Cyklo-ohrozovač chodců promluvil.
Tak přes to centrum na kole nejezdi, není na to žádné právo nebo nárok. Taky nejezdím autem tam kde nesmím a nemám milion hloupých výmluv jako že tam přece nikdo nechodí, tak proč bych tam "opatrně" nemohl vjet... Ano, "město lidem" je hezká zelená cyklo fráze ale úplně tupá. Protože pokud chceme chodníky a město vracet lidem, tak těm pěším a ne hova.ům na kole, kteří si z neznámých důvodů myslí, že oni můžou na kole všude a všichni jim to musí umožnit (včetně chodců, kteří neuskakují dost rychle)
A jak tam nacpeš cyklopruh, když se tam nevejdou pomalu ani auta? A zase tam, kde místo je, se dá v klidu jezdit i bez cyklopruhu. A zkušenosti jsou stejně takové, že i když je někde cyklopruh / stezka, najde se nemálo cyklode.ilů, kteří stejně z neznámého důvodu otravují i tak na chodníku nebo místo aby si ujeli pár desítek metrů o ulici vedle, kde mají prostor, tak se cpou zrovna tou ulicí, kde místo není a ještě ideálně v protisměru u nás ve městě.
ja vam rozumim, ale je take treba rici, ze cyklistika proste neni transport budoucnosti...
takze nekde podel vltavy at se lide rekreuji, ale hazet je mezi auta ve meste (bez povinneho pojisteni atd. atd. atd. ) je proste ne-reseni - i kdyz politicky korektni a dela to dalsi bod ve volebnim prospektu
Vazeny, nazyvat cloveka ktery chce mestem kde zije, plati dane jezdit jinak nez tak, ze zabiji nepretrzite lidi okolo sebe - to znamena autem, idealne jen sam aby jak rikate "nebyl socka" a svou zadnici si v teple a v pohodli dovezl z garaze do jine garaze § bezohlednym h.o.v.a.d.e.m je opravdu dost pritazene za vlasy.
Snazim se jezdit na kole, ale nevyhnu se tomu vjet na chodnik, protoze nejsem sebevrah abych jel centrem pres silnici plnou aut. tady je vina na magistratu a neochote uredniku udelat co je poreba. Zakazat auta v centru stejne jako pri povodnich a mesto vratit lidem, kteri na to maji pravo - tedy vsem obyvatelum.
Problem jsou turiste, ale od toho by mela fungovat mestska policie ...
Na Bohdalecké nahoru i dolů normálně včetně pokračování U Vršovického hřbitova. Z kopce jsem tam většinou o něco rychlejší na kole i koloběžce než auta.
Na Chodovské vede částečně cyklostezka podél chodníku. Zbytek je problematický, protože se ulice mění na silnici jen pro motorová vozidla a v "brejlích" není kam uhnout. Chybí tam nějaká normální návaznost cyklostezky. Což je typický problém v Praze.
I když to vypadá divně, myslím, že všichni máte pravdu. Problem je pouze jeden. Praha není normální město. Ono samozřejmě se po chodnících jezdit dá, ale musí se chtít a nesmí se peníze prozrat na Kajmanskych ostrovech. Tak snad dva příklady. Asi jen psychopat se bude snažit s odkazem na zákon vytlačit kolobezku někam na Jižní spojku a je jasné, že běžný pražský chodník s beton květináčem co má 5m a projede tam sotva kočárek, také nebude vhodný. Viděl jsem řešení v jiných městech a jde to řešit. Reseni je husta sit cyklostezek a dobre znaceni. Zacit se musi uz u uprav, je opravený Stefanikuv most a chybí cyklopruh co byl sliben, no zapomnělo se... A pak třeba oprava chodníků, kde máme 50 sloupů na 10 metrech... rekonstruce cest a automaticky resit samostatny pruh pro cyklo... atd atd...
To je argumentace asi jako: chci si pustit pořádný nářez. Ze sluchátek je to houby zvuk, nejsem sebevrah. Pustit bedny potichu, to po mě nemůže nikdo chtít. Prostě si pustím hifivěž, volume max a je to. Stejně se mnou v baráku bydlej jen nahluchlí důchodci, který přes den běhají po slevách v Kauflandu
Jasne. Typicky priklad - Bohdalecka a Chodovska (tamtudy jsem kdysi osobne na kole jezdil) - hezke ctyrproude silnice s velmi hustym provozem. Pojede tam ve vozovce nebo na chodniku? Zdravy rozum rika, ze clovek neni sebevrah, a ze nutit ridice ve velmi hustem provozu necekane vybocovat nebo brzdit kvuli cyklistovi vyrazne zvysuje riziko nehody. A na chodnicich tam nikdo nechodi.
Ja s sebou nosim penize na pokutu ale vetsinou jak jsou nekde kliftoni tak zahnu jeste pred nimi. Je lepsi zaplatit pokutu nez byt prejet nejakym prazkym tydytem. Zivot stoji jen tolik jako jizda po chodniku. Policajti nejsou obvykle hloupi a kdyz se clovek nechova jak bezohledna cyklosvoloc co jede mezi chodci 30 (ano bohuzel i takovi se najdou) tak ho nechaji byt.
Jsou staty kde dokonce cyklista na chodniku jezdit musi a dostane pokutu pokud tak necini. To jen v cesku si lidi s auty podporuji svuj socialni statut. A take to ze silnice je jen pro auta. Uz se clovek boji vyjet i na motorce protoze je "podclovek". Nedej jet na koni nebo lehokole. Malem by byl zlyncovan davem majitelu vozu skoda...
K článku dvě poznámky:
- přestaňte furt s tím buzzwordem "sdílená ekonomika". Stejně jako Airbnb je obyčejná nabídka ubytování a Uber je obyčejná autodoprava, Lime je naprosto obyčejná půjčovna koloběžek a "sdíleného" na tom není naprosto nic.
- kdo jezdí koloběžkou (či na kole) po chodníku (chodník od slova "chodit", nikoliv jezdit), si samozřejmě bude namlouvat, jak zrovna jeho jízda je naprosto bezpečná, neohrožující a neobtěžující. A jak chodci obdivují jeho dokonalý stroj. Skutečnost je taková, že si svoje problémy řeší na úkor chodců a tudíž je to obyčejné bezohledné hоvadо. A je v zásadě jedno, zda se po silnici, kam patří jezdit bojí, protože autodoprava a nebo se mu nechce třeba na ty kočičí hlavy, protože má moc línou prdeƖ na to, aby chodil pěšky a zároveň je moc velká socka na to, aby si pořídil buď pořádný stroj nebo jezdil taxíkem či autem. Pořád je to o tom, že si svoje problémy hodlá řešit obtěžováním či ohrožováním ostatních a to se ve slušné společnosti nedělá.