Dle zkušeností už nyní víme, že kdo nezahájí ve dni startu nového multiplexu, lidi si ho pak už nenaladí. To je fakt. Málokdo si obden skenuje prohledávání pásem, a v ,édiích informace o nových programech jsou jako šafránu. Příklad: týden po zahájení Z1 má pouze čtvrtina diváků tento program vyladěn.
Nechci nějak snižovat přínos a zpravodajskou úroveň Z1, ale běžného diváka, který sleduje a vyhledává hlavně své oblíbené žánry (seriál a film), další, "jen" zpravodajský, kanál, nemá čím přimět ke svému zařazení pod "čudlík" na jejich DO. Pokud by se jednalo o stanici třeba filmovou a program by byl uváděn v periodicích, jistě by si své diváky dozajisté našel hned. Jak dopadne Public TV sice zatím nevíme, ale já osobně k nim zabloudím jen zcela vyjímečně. Proto také u mne má na DO přidělen "čudlík" až na posledním místě.
Vždycky jde o vkusu a vyspělosti televizního diváka a můj názor je. že v dnešní době klesá. Televizní divák je vděčný za krváky a násilí, nějaké zvířátko nakonec Televizních novin, jakoby humorné soutěže a pořady... Dneska televizím nejde ani tak o chytrého diváka, nýbrž o potencionálního zákazníka pro ně zaplacené reklamní šoty.