Spuštění služby Oneplay provázejí technické komplikace. Televize Nova a operátor O2 přiznávají, že všechno nešlo hladce, omlouvají to ale velikostí platformy a vysokým zájmem uživatelů. „Nejzávažnějším problémem byl větší dvouhodinový výpadek, zbývající problémy se týkaly třeba spouštění vybraných titulů v knihovně, kam jsme najednou nalili obrovské množství obsahu, nebo krátkodobého zaseknutí u některých přehrávání,“ popisuje příspěvek na oficiálním profilu Oneplay na Facebooku.
Služba ujišťuje, že technici postupně za provozu odlaďují chyby. „Jen za první den se do Oneplay přihlásilo více než půl milionu lidí a průběžně s tím se načítal i obrovský objem titulů do knihovny. To vše mohlo způsobit počáteční nestabilitu. I proto zákazníky O2 TV na novou službu přesouváme postupně, v následujících přibližně třech měsících,“ vysvětluje provozovatel.
Původní Voyo mělo přibližně 950 tisíc platících uživatelů na českém a slovenském trhu dohromady. Slovenska se sice přechod na Oneplay netýká, ale českých uživatelů byla v předplatitelské databázi Voya většina. Operátor O2 musí na novou platformu převést asi 870 tisíc aktivních služeb. Mezi uživateli Voya a O2 TV je určitý překryv, protože si část předplatitelů platila obě služby. Nyní budou platit jen jednu fakturu.
Předplatitelé, kteří doteď měli Voyo, mohou Oneplay používat první měsíc za původních podmínek. To znamená, že platí 159 Kč a mohou sledovat obsah na dvou zařízeních zároveň. Rozhoduje datum, kdy probíhá platba. „Tato výhoda zákazníkům zůstane po dobu 30 dní od první platby provedené po převodu na Oneplay, poté bude předplatné automaticky účtováno za standardních podmínek Oneplay,“ potvrzuje provozovatel.
Uživatelům, kteří nesouhlasí se zdražením a chtějí službu zrušit, vzkazuje, že jde o mnohem lepší službu, co nemá na českém trhu obdoby. „Věříme, že širší nabídka stojí za to! Pokud by vám váš tarifní plán nevyhovoval, obraťte se na nás, pomůžeme vám vybrat takový, který vám bude vyhovovat lépe,“ naznačuje jistou vůli se dohodnout. „Chápeme, že vyšší cena vás mohla překvapit. Platit ji budete ale až po přechodu do nového světa,“ ujišťují zákazníky televize Nova a operátor O2.
Převod klientů O2
Jakou částku ale bude platit klient, který měl doteď některý z tarifů O2 TV? To bude mimo jiné záviset i na tom, jestli má u modrého operátora ještě nějaké další služby. „Veškeré informace o tom, jak to bude probíhat, kolik budete platit a jaký tarifní plán budete mít pro začátek nastavený, vám přehledně napíšeme alespoň měsíc dopředu. Do té doby můžete Oneplay prozkoumávat a postupně ochutnávat vše, co nabízí,“ vzkazuje operátor.
Uživatelé O2 TV totiž mohou používat původní i nové prostředí. Přihlašovací údaje do O2 TV i Oneplay jsou stejné. Jediný, kdo je vyloženě postavený před hotovou věc, jsou předplatitelé Voyo. Těm se aplikace automaticky aktualizovala na Oneplay a není cesty zpět. České Voyo už neexistuje, berte, nebo nechte být.
Pokud chce zákazník O2 TV převod urychlit, má o to požádat přes webové rozhraní Moje O2, anebo zajít do prodejny. „Kolegové vám s převodem pomohou přednostně,“ ujišťuje operátor.
Nepodporovaná zařízení
Část zákazníků má ale smůlu a Oneplay jim nebude fungovat. Nové technické řešení platformy už nepodporuje některé typy televizorů. Uživatelům, kteří měli nainstalované Voyo, se teď zobrazuje informační hlášení s QR kódem odkazujícím na podrobnosti.
Nepříjemná změna se týká například přístrojů značky Philips vyrobených před rokem 2018, kdy výrobce ještě používal vlastní operační systém NetOS. Skončila také podpora pro televizory Hyundai, GoGEN, JVC nebo Toshiba. V seznamu podporovaných operačních systémů na počítačích a noteboocích už není Linux.
Co mají takoví uživatelé dělat? Předplatné mohou ukončit, nebo zkusit alternativní cesty, jak službu používat: chytrý mobil, případně internetový prohlížeč na počítači. Operátor O2 navrhuje také třeba pořízení set-top boxu nebo multimediálního centra, případně využít Chromecast. Oproti přímo použitelné aplikaci jsou to ale méně komfortní způsoby, navíc spojené s náklady na nové zařízení.
Kvalita obrazu a zvuku
Přehrávač ve službě Oneplay neumožňuje nastavit parametry obrazu a zvuku. Oneplay totiž využívá adaptivní streaming, takže rozlišení a datový tok se automaticky přizpůsobí výkonu zařízení a rychlosti internetového připojení. „Dostupné maximální rozlišení obsahu se liší podle zdroje obsahu. Původní tvorba Oneplay je často dostupná v rozlišení 4K UHD (2160p), zatímco obsah televizního vysílání bývá zpravidla dostupný maximálně v rozlišení Full HD (1080p),“ ujišťují provozovatelé služby.
Rychlost a aktuální stabilitu připojení si každý uživatel může ověřit pomocí jednoduchého triku ve Oneplay. Přepněte na slow TV kanál 777 (označovaný jako Afrika nebo Africké nebe), čímž si zobrazíte technické detaily testovacího videa. Na spodním řádku se po chvilce od přepnutí objeví informace typu „1920×1080p25 5500 kbps“. Pokud delší dobu uvidíte nižší hodnotu, nebo se bude často měnit, je to podle provozovatele služby znamení, že je problém se stabilitou internetového připojení.

Ukázka zobrazení technických parametrů u testovacího videa ve Oneplay na stanici Africké nebe
Majitelé set-top boxů od O2 mohou pro kontrolu kvality obrazového výstupu vyzkoušet tento postup.
U zahraničních filmů a seriálů je obvykle na výběr mezi originální zvukovou stopou a českým zněním, je také možné zapínat a vypínat titulky.
Preferovanou kvalitu videa je možné nastavit jedině při ukládání obsahu v mobilní aplikaci Oneplay k pozdějšímu offline stahování. Stáhnout je ale možné pouze originální obsah Oneplay (to znamená pořady označované dříve jako Voyo Originály, například Král Šumavy, Metoda Markovič, Extraktoři a podobně). Z licenčních důvodů není dovoleno stahovat obsah vysílaný v televizi ani obsah z nabídky třetích stran, třeba filmových distributorů.
Výchozí volbou pro offline stahování je „Nejvyšší“, tedy maximální dostupná kvalita. Kvalitu stahovaného obsahu je možné ručně přepnout na úroveň „Vysoká“ nebo „Nízká“. Tato předvolba je v nastavení mobilní aplikace, v části Stahování – Kvalita videa.
Při některých sportovních utkáních na stanicích Oneplay Sport jsou aktivní různé kamery. U takových přenosů se automaticky objeví tlačítko „Spustit v MD“, přičemž zkratka MD označuje multidimenzi. U takových pořadů si uživatel může sám přepínat mezi záběry z různých kamer. Pokud se v rámci jedné soutěže hraje ve stejnou dobu několik utkání, slouží multidimenze k přepínání mezi těmito paralelními zápasy.
V režimu Multidimenze může být (v závislosti na režii) současně dostupných 2 až 8 konkrétních streamů. Všechny streamy se přehrávají současně, ale zvuk je přehráván pouze ze streamu označeného ikonou nepřeškrtnutého reproduktoru.
Počet souběžných streamů
Velké výhrady zákazníků míří také k tomu, na kolika zařízeních mohou Oneplay reálně používat. Uživatelský účet může být spárovaný s několika typy různých zařízení, od počítače přes chytrý televizor po mobil a tablet. V jednom okamžiku ale může být Oneplay aktivní pouze na jednom z těchto zařízení. Výjimka platí pro výše zmíněné uživatele přecházející ze služby Voyo, kteří mají ještě první měsíc po přechodu k dispozici sledování na dvou zařízeních zároveň. Předplatitelé nejdražšího měsíčního paušálu Oneplay Maximum mají v ceně sledování na třech zařízeních současně.
Předplatitelé standardního tarifu Komfort nebo tarifů Extra zábava a Extra sport si v případě zájmu o aktivní používání Oneplay na více zařízeních souběžně musí povinně připlatit za balíček Rodinné sledování. Ten stojí 99 Kč za každých 30 dnů a povolí současné sledování na třech zařízeních registrovaných pod jedním účtem.