kdo je vyloženě postavený před hotovou věc, jsou předplatitelé Voyo. Těm se aplikace automaticky aktualizovala na Oneplay a není cesty zpět. České Voyo už neexistuje, berte, nebo nechte být.
Tohle je (v mém okolí) ten největší problém - v kombinaci s tím, že dost z nich má předplatné na rok (to u Novy šlo), takže se dostali do situace, kdy mají třeba ještě 10 měsíců předplaceno, ale zároveň to přestalo fungovat.
A řešení tak si kupte novou televizi
je nepřijatelné. (Nechtějí dávat tisíce korun za novou bednu...)
Jenže oni nechtějí nový set-top-box, oni chtějí, aby jim dál fungoval ten, co mají. To samé platí pro ty televize: pořizovali je kvůli DVB-T2, a očekávají, že vydrží deset let nejmíň (protože předtím měli barevnou televizi dvacet let stejnou, a předtím třicet let černobílou...)
Navíc nechtějí nic, na co se instalují aplikace, ale prostě jednoúčelové zařízení, které dělá, co má. Už to, že je to připojené k internetu
kvůli Voyo je víc, než by si přáli - natož aby to ještě muselo mít svůj Google účet, registraci, atd. Úplně přeci stačí ten účet pro Voyo!
Já vím, že na Lupě to bude většině čtenářů připadat jako nesmyslné, protože tady jsou internetu a techniky znalí čtenáři, ale ona značná část populace tyhle věci prostě řešit nechce.
Na televizi mi někdo nastavte programy na ovladači od jedničky do devítky a na nulu Voyo - a víc se s tím nehodlám zlobit!
Já mám zatí vzorek: 2× Philips, jedna Toshiba, dva set-top-boxy (VU-Solo a VU-Duo) a jeden satelit, kde jsem značku nepochytil (nic z toho s Androidem), plus dva no-name androidové set-top-boxy, pořízené v rámci přechodu na DVB-T2. (To je pár těch, kteří už byli převedeni, dost možná se mi ozvou další - těch levných set-top-boxů je v okolí poměrně dost.)
Nikdo z nich si nechce kupovat novou televizi - natož chytrou. Typicky dostali roční předplatné Voyo k Vánocům, takže aktivace je někde mezi koncem prosince a začátkem ledna. Čili jim teď běží předplatné, ale koukat se už nemůžou - a to je mrzí.
Kdyby se tohle vědělo dopředu, tak by už asi nic neprodlužovali.Žádnou IPTV doma nechtějí a nepotřebují - mají STA (v jednom případě satelit).
Úžasná byla reakce podpory, nově na O2: mohou to přeci sledovat na počítači, takže žádné vracení peněz se nekoná. Už vidím, jak je přesvědčuji, že si nemusejí kupovat novou televizi, že úplně bude stačit koupit si notebook (nebo tablet)... ;oD
Jenom, že doteď ten hardware podporovaný byl...
Ten rozdíl je v tom, že (i když pominu ty non-Android telky) Voyo fungovalo prostě na Androidu
, pokud byl dostatečně čerstvý. Ta nová aplikace už je mnohem vybíravější - a oni převodem od Novy pod Q2 o ni de facto přišli.
Zároveň se Q2 tváří, že mají smlouvu s Novou, a dokud jim nedoběhne, tak s tím nebudou nic dělat. Jenže: smlouvu sice mají s Novou, ale aplikaci od Q2.
A teď to rozmotejte!
Právě ta rychlá výměna versí Androidu je hlavním důvodem, proč nechci set-top-box či TV s tímhle systémem: nevydrží to být funkční snad ani pětiletku, a už aby člověk utrácel za nové.)
Aktualizace se spustila jen na Androidech - a ne na všech to doběhlo.
Žel, v mém okolí (což není určitě statisticky významný vzorek) to mají lidé na starších televizich, případně set-top-boxech (oblíbený VU-solo/duo...).
Poznámka: část o tom, že se to aktualizovalo
je citace z článku.
16. 3. 2025, 15:17 editováno autorem komentáře
Žádné vrácení peněz se skutečně nekoná. Za nepodporovany cizí hardware žádný operátor nezodpovidá...
A rozhodně se (v ČR) nevyplácí kupovat "levné" no name set-top-boxy s bůhví jakým softem. Obvykle to sem totiž někdo doveze jako "výhodnou koupi" a pak zjistí, co vlastně dovezl. Výhodné to bylo - pro toho, kdo mu to prodal. AOSP Android má nové modely co tři měsíce, licencované ATV a GTV zhruba za půl roku, někdy později.
Aha tak to potom jo asi, já mám televizi gogen ne nějak extra novou (asi pár let ale je celkem nově koupená) a nemusel sem dělat nic, jen spustit aplikaci voyo a spustilo se oneplay. V článku je ješte i napsané že zrovna na gogen televizích to nefunguje. Gogen nevyrábí snad o moc víc než tu mojí tv, tak zajímavé že mi to jde bez problémů, jen bylo potřeba se znovu přihlásit samozřejmě, se stejnými údaji
16. 3. 2025, 18:42 editováno autorem komentáře