Podívejte, že VY něco nějak máte, znamená pro mne (i pro předmět diskuze) jen konstatování faktu u jedince. Totéž o vaší sociální bublině.
To není argument do diskuse, JÁ to tak mám a tak si JÁ myslím, že by to stačilo i ostatním.
Klidně můžete spustit podnikání s tím, o čem mluvíte. A povíme si, po roce, dvou, pokud nezkrachujete...
Prosím, nebuďte hned tak nastartovaný
- opravdu to byl ode mne jen podiv.
Ony IPTV služby, které mají v základu minimum, existují - například zrovna bývalá O2</sum>TV Modrá. Mne jen fascinuje, že se všechny ty IPTV předhánějí v tom, kolik stanic se jim podaří nacpat do balíčku, ale tak nějak neberou ohled na to, že spousta zákazníků to prostě neocení.
Věřím, že i pro hltače obrazovky
by bylo výhodnější si k malému základnímu balíčku dokoupit další malé balíčky třebas se sportovními kanály, filmovými kanály, erotickými kanály, případně i jednotlivé televize, než aby si museli třeba kvůli zahraničnímu sportu kupovat nejvyšší balíček s bambilionem programů, které sledovat nikdy nebudou.
Jasně že mne ovlivňuje to, co se děje v mé sociální bublině
- stejně jako Vás ta vaše. Ale stejně jsem přesvědčený, že pravidelně přepínat mezi více než dvaceti kanály bude jen menšina diváků-
"Věřím, že i pro hltače obrazovky by bylo výhodnější..."
A nemyslíte, že by toto, za xx let, některý z marketingových týmů po CELÉM SVĚTĚ už dávno použil, kdyby to skutečně bylo výhodnější? Není to výhodné ani ekonomicky, ani uživatelsky. Nechce to držitel práv, nechce to operátor, a v takové podobě to nechce ani klient. Zvláště ten český. Tam se chce co nejvíce za co nejméně ...
Držitelům práv je tohle zrovna vcelku jedno - ti řeší jiné detaily, jako je DRM.
Oni to ve skutečnosti operátoři tak nabízeli, respektive byla tak běžně stavěná nabídka kabelovek (v analogových dobách). Je to totiž výhodné i pro ně...
...pokud nezvolí taktiku bombastických nabídek
. Cílem pak je, aby uživatelé platili ten nejdražší tarif - všichni. Základní nabídka je jen takové vnadidlo, a ty ostatní mezistupně jen navozují dojem, že o pár korun dráž získám mnohem více
. Jenže to, co obvykle zákazníci opravdu chtějí, je až v té nejvyšší kategorii. Ty ostatní jsou prostě jen šidítko.
Přiznejme, že někdy je cílová ta předposlední kategorie, poslední je pak prostě exkluzivní
. Princi je shodný s taktikou sleva z nesmyslně předraženého zboží
, známou z našich obchoďáků.
Jenže to celé ukazuje jinou věc: nechtějí prodávat službu
, ale dělat byznys
. Je úplně jedno, jaký produkt nabízejí, cílem je prostě jen co nejvíce narejžovat.
Lepší, než tisíce spokojených zákazníků, jsou totiž desetitisíce naštvaných platících klientů.
Víte, já jsem zvyklý, že řezník prodává maso, zelinář zeleninu, sýrař sýry a v papírnictví mají sešity a tužky. Zdejší sámoška (než šel majitel do důchodu) měla zboží, které nebylo levnější, než v obchoďáku, ale bylo často kvalitnější; věděli jsme, kdy budou rohlíky z které pekárny, jogurty byly stále čerstvé a za stabilní (mírně stoupající) cenu, chleba ze čtyř pekáren, atd. Bylo tam stále dost zákazníků a starý pán prosperoval. Odprodal to řetězci prodejen, rázem se změnil sortiment, rohlíky mají jen z velkopekárny, chleba a další pečivo z řetězce pekáren, zelenina není čerstvá, ale hlavně je levná, jogurty dovezou jednou za tři týdny, kdy jich je plný regál, po dvou týdnech jsou v akci
za cenu, která je nižší, než bývala - zato zbytek času podstatně dražší. Ten obchod je věčně prázdný: zákazníci šli jinam, často do obchoďáku, kde mají stejné chování za (občas) nižší cenu. Já chodím do pekáren, zelinářství, sýrýrny...
Stejně tak mám IPTV od operátora, který mi necpe stále dražší a větší balíčky. Mám internetové připojení od místního ISP, který sice nic negarantuje, ale funguje vše, co potřebuji, včetně VPN a IPv6.
Takže ano, jsou tací, kteří prodávají zboží a služby - a pak tací, kterým je úplně jedno, s čím obchodují, hlavně, když zákazníci odnášejí zboží alespoň stejně rychle, jako je zaměstnanci stíhají nosit do regálů.
Já je nekritizuji
- jen od nich nenakupuji, pokud opravdu nemusím.
Já bych se na Oneplay klidně vykašlal - jen se na mne teď obrátilo asi tak patnáct lidí, kterým musím vysvětlit, že se mají na Oneplay vykašlat (přestože mají předplacené Voyo, přestože chtějí na ten fotbal/hokej koukat....) - nebo jim nějak poradit.
Jen vylezu mezi lidi, už mne táhnou na svačinku, abych jim s tím pomohl. ;oD
RRŠ: a ty lidi co tě tahají, jak píšeš, to jsou nějací nesvéprávní?? Pracuješ v nějakém ústavu třeba??Nebo tomu nerozumím. Voyo-Oneplay je předplacená služba kterou můžeš a nemusíš platit. A koho zajímá hokej, tak si může sám vyhledat která služba mu sedí případně za kolik. Jako nechápu tvůj argument. Pokud ale pracuješ v nějakém ústavu, tak ok, pak tomu rozumím, že máš nějaké chovance kterým to musíš vysvětlit.
Tak tady máte tři věci, které ti uživatelé řeší:
1.- Mají předplacené Voyo od Novy (několik měsíců dopředu). ale OnePlay jim nefunguje (starý televizor, nepodporovaný set-top-box...)
2.- Měli O2TV, ovšem nová aplikace na pomalém datovém připojení funguje hůř (nejde zvolit SD).
3.- Mají Voyo od Novy, ale po sloučení se stali zákazníky O2, kde ovšem mají telefony na firmu
a nechtějí, aby se jim to objevilo na fakturách. (Poznámka: OSVČ podnikající na RČ, bez IČO.).
Zpravidla jde o starší lidi, kteří tomu opravdu nerozumí - a nechtějí tomu rozumět. Chtějí jen, aby to fungovalo (alespoň tak dobře, jako dosud. když už to má být dražší).
Hm, v celém tom románu máte třikrát "Já". Co vám mám zopakovat z mého komentáře, kde píšu, že "Já" není argument do diskuze??
Choďte si kam chcete, mějte si připojení od koho chcete. Je to VAŠE volba. Ovšem ale JENOM vaše volba. Chcete-li ovšem diskutovat se mnou, tak prosím laskavě diskutujte o předmětu diskuse, ne o sobě, svém chování, svém... ad nausea.
Děkují a přeji vám hezký víkend.
No, pokud vidím, Vy jste to překlopil na ad hominem
. ;o)
V tomto vlákně jsem pouze vyslovil názor, že ne každý dává přednost široké nabídce televizních kanálů
(neboť o tom byla řeč). A ano, patřím mezi ně.
Plus jsem se podivil, že by významné množství uživatelů pravidelně sledovalo velké množství stanic - to neodpovídá tomu, s čím se (ano, já) setkávám.
Čili: máte nějaký statisticky podložený argument, třeba výzkum, který by potvrzoval, že většina diváků pravidelně sleduje více než (řekněme) 15 televizních kanálů?
Co znamená: "starý pán prosperoval"? Že mu stačil minimální zisk, že nechtěl zklamat věrné zákazníky, třeba i dobré sousedy, že nekoukal na pracovní dobu a další "parametry" staré školy?
To se dnes už nenosí, sice je to škoda, ale na to si musíme zvyknout. Na chalupě mám "starého" poskytovatele internetu a stále platí původní domluva, že neplatím za každý měsíc, ale jen za "sezonu" od Velikonoc do Dušiček snížený paušál. Možná je to celkem jen 30 až 40 dnů v roce, kdy jsem připojený. Když by službu převzal někdo "současnější" a tento režim by zrušil, řešil bych to jinak a co nejlevněji, určitě jinde.
Ten pán tu prodejnu koupil v privatizaci a od té doby provozoval. Je to klasická předměstská sámoška. Protože šlo o rodinný podnik, nikdo ho nenutil neustále zvyšovat zisky, apod.
Noví majitelé to překlopili na tuctový obchod, který se neliší od ostatních řetězců - ani sortimentem. Takže zákazníci nemají důvod chodit právě sem, a radši utratí peníze v obchoďáku.
Můj ISP je relativně malá ryba, nicméně to provozuje už dostatečně dlouho. Má schopné a ochotné techniky. Prodává služby
, nikoliv balíčky
- zákazníci vědí, za co si platí. Za ty roky se nestalo, že by došlo ke zhoršení služeb maskované přihozením něčeho nepotřebného, aby se odůvodnilo zvýšení ceny.
Jedno mají se starým pánem ze sámošky
společné: nemají akcionáře ani správní radu. Nikdo je nenutí zvyšovat zisky
, ani katovat kosty
.
Je s podivem, jak ochotně Češi nakupují předražené zboží v řetězcích, využívají předražené mobilní či datové tarify, nebo si nechají vnutit stovky televizních kanálů kvůli fotbalu či hokeji. Prý je to specifický trh
.
Jan to asi zdaleka neplatí o všech.
On je rozdíl mezi garážovou ISP slibotechnou
a firmou, která to umí
. A přestože mám zkušenosti s různými poskytovateli (počínaje vytáčeným připojením v dávné historii...), rozhodně nejvíce těch negativních mám s největšími ISP.
Což je dáno především tím, že se snaží jednou nabídkou pokrýt velký počet různých zákazníků a nemají prostor řešit věci individuálně.
A zatímco menší firmy sledují poptávku, a snaží se trefit ji svou nabídkou, ty velké poptávku definují svými nabídkami. (Což platí nejen pro ISP, IPTV či mobilní operátory, ale spíše obecně.)