V podstatě souhlasím. Stačí se jen podívat na ceny paliv. Jestli se nemýlím, tak už jsem kolem benzínky zahlédl 34Kč naturál. Pěkná ojetina z německa nestojí tolik, ale auta mají dneska šíleně drahý servis. I v neznačkovém servise necháte desítku,dvacítku za blbost. Jenom kvůli drahé součástce. Potom dálniční známky,pojištění,technická,výpalné policistům,bouračky a ono se to dost prodraží.
Takže jediné možné východisko je mít služební auto a nebo nějaký kvalitnější pekáč.
Na krátké vzdálenosti jezdím na kole a na ty dlouhé vlakem,busem,letadlem nebo... na kole:)
Řidičák si budu dělat až teď. Ale ne že bych ho potřeboval, ale že to chce zaměstnavatel. Sice nechápu k čemu když celej den sedím na zadku v práci, ale budiž. Je to místo o které mám zájem.
Dobrým důvodem proč ještě nemám řidičák bylo taky to, aby si ze mě zaměstnavatel neudělal děvku hoďtotam. Můj potenciál spočívá ve znalostech a ne ve vztekání se v provozu.
Už dost zažívám jako cyklista kdy mi již zcela automaticky nedávají magoři přednost a tento měsíc mě málem dvakrát přejelo auto na přechodu se světelnou signalizací. Myšky při jízdě autem a machrování na dálnicích naprosto běžná věc.
V tomhle fakt jezdit to bude něco...
Dokud se budou po silni motat pitomci co maji dojem ze je jen pro ne bude na silnicich nebezpecno. To ze to nekomu nejede jako tobe jeste neni duvod pokladat ho za meneceneho popripade mu upirat pravo na predjizdeni.
Blb co se mi prilepi ve 150 za zadek a blika jak blazen je zralej na fackovaci lecbu.
No, nad autama ve stylu Minority Report nebo I, Robot taky premyslim a opravdu s automatickym razenim, navigaci, automatickyma steracema a tema srandickama, co jsi zminil, uz je to opravdu dost blizko. Me osobne by se to libilo na klasickou prepravu. Pokud se chce clovek dopravit z mista A do mista B, bude pro nej lepsi, pokud za nej bude trasu planovat a celou cestu ridit automat. Pokud totiz jedes po dalnici, zvlast v CR, tak pokud jedes v dobrym aute a tech 130 pro tebe neni problem, tak hodne vytoci nejakej dedula ve starej Skoda 120, kterej ve 100 prejede z pravyho do levyho tesne pred tebou a ty musis skoro flekovat. Pak tam samozrejme blokuje provoz jeste dalsich X minut, nez predjede toho nakladaka, kterej to zene 99km/h. Na dalnici v Nemecku s neomezenou to pak je ve 160-170 jeste vetsi lahudka. Nebo kdyz pak potrebujes rychle zabrzdit a ten pekac za tebou to nezvladne, tak taky nepotesi namacklej zadek. V tomhle by byly dobry automaticky rizeny auta, ktery by mely samozrejme info o stavu cest a dokazaly planovat rychle trasy s objizdkami, navic by mohly jezdit opravdu rychle, protoze by nehrozilo, ze se nejakej blbec zblazni a zacne delat na dalnici machra.
No a pro pozitek z jizdy by si clovek mohl poridit manualne rizene auta a jezdit ve vyhrazenych zavodistich. Samozrejme na cestovni silnici by nesmel.
Jo, bydlet někde, kde busy/vlaky nestaví, taky bych byl nucen sehnat si vozítko.
Jenže já se znám, můj požitek z řízení by byl plně vyvážen požitkem požitkem z pobytu na JIPce.
Aneb bez požitku z řízení bych se obešel, pokud by to znamenalo větší bezpečnost, ale ani nejlepší dnešní auta mě neochrání před spícím kamioňákem, frajerem, hrajícím si na Formuli nebo Frantou, co mu u Wartburgu chybí brzdy (a víme, jak to chodí s řidičáky a technickými...).
Taky jsem se na auta takhle dival, ale pak jsem se prestehoval za mesto...
Dnesni auta jsou ovsem casto takovy zajimavy hybrid mezi lidskym a cim dal vice automatizovanym rizenim - muzete ridit, ale nedovoli vam jit do smyku, prekracovat rychlost, vrati vas zpatky, prejedete-li podelnou bilou caru (pokud si to tedy vsechno zapnete)... Pozitek z rizeni se tak pomalu vytraci, ale vyhody z plne samocinneho rizeni to jeste nema.
Hezký článek, takové sci-fi nahlednutí.
Mimochodem, řidičák nemám a po autu neprahnu. Samé starosti a kam potřebuju, vždycky se dostanu. A navíc: Kdo má peníze, kupuje si auto, kdo peníze nemá, umírá jinak.