Vsichni pamatujeme argumenty, ze stat nepotrebuje zadny strechovy urad pro IT a technologie. O veskerou ICT agendu se prece postara Urad vlady a premier.
Hura. Ja to dopada, po nekolika letech vidime.
Mimochodem, jak chce Ministerstvo vnitra poskytovat metodickou pomoc pri vyberu, kdyz samo opakovane selhalo, to skutecne nechapu.
Muzeme mit 100 mineserstev informatiky a 2000 odpovidajicich odboru k tomu... to je uplne jedno. Vzdy to dopadne spatne, vlk (byrokrati) se nenazere a koza (danovy poplatnik) bude dukladne ostrihana.
Jestli to ridi MI nebo miniserstvo paroplavby je uplne jedno, byrokrati jsou a zustavaji nenazrani a kozy (ofce) ostrihany, jediny rozdil je kterym penezovodem potece nejvic.
S nulovou zodpovednosti a imunitou techto sr*, se neda nic jinyho cekat nez ze se budou chovat jako banda naprosto nezodpovednych ignorantu. Detajly jejich organizace jsou pritom naprosto nepodstatny.
Dobrý den,
ať je to tak nebo tak, KIVS je špatný z principu. I kdyby KIVS garantoval státu (= největšímu tuzemskému zákazníkovi) nejlepší ceny na české trhu hlasových a datových služeb, tak to by to platilo jen v době jeho dojednání. Problém je v tom, že v segmentu hlasových i datových služeb jejich ceny neustále klesají, takže i výhodná cena sjednaná dnes bude za 1 či 2 roky už jen průměrná nebo dokonce špatná. Platnost cen e-komunikací např. na 5 let je evidentní kravina. KIVS navíc ve skutečnosti už v době svého vzniku zakonzervoval pro státní správu velmi nevýhodné ceny (viz tarifify a zejména paušální položky v přílohách rámcových smluv KIVSu). KIVS navíc kontraproduktivně zúžil konkurenci v této části trhu jen na 3 dodavatele a tím vytvořil prostředí náchylné na kartelové dohody.
Podle mého názoru je potřeba tuto část trhu otevřít širší konkurenci a jednotlivé rezorty či jejich dílčí složky musejí mít právo a povinost služby e-komunikací nakupovat formou veřejných aukcí, a to max. na dobu 1 až 2 roků. Nějaké pozitivní příklady už byly v roce 2011 medializovány.
Ministerstvo vnitra by ostatním rezortům mohlo mimo jiné pomoci odborným vyškolením (aby rezorty rozuměly tomu co nakupují), vzorovými analýzami dosavadní spotřeby e-služeb, vzorovými poptávkami e-služeb a návody pro pořádání veřejných aukcí. Většinu z toho není potřeby vymýšlet, stačí se inspirovat tam, kde už tak postupovali.
Jádro problému je samozřejmě v tom, že mnoho lidí by ALE příšlo o "vedlejší odměny" a velkým operátorům by se ALE podstatně zhoršila ziskovost jejich podnikání.
Ivo Fišer
www.xphonet.cz
Dobry den,
priznam se, ze moc nerozumim tomu "z pricipu" a nasledujicim prikladum, ktere jsou naprosto jednoduse zmenitelne (napriklad doba platnosti kontraktu), ceny.
Uprime receno poradani aukci je krome zcela komoditnich a dobre definovanych sluzeb opravdovym zlem.
Je zajimave, ze soukroma sfera zadne aukce nepotrebuje a dosahuje lepsi efektivity. Staci mit jen dostatecne odborne vzdelane, loajalni a nekradouci lidi, kteri vybiraji dodavatele.
MK
Chachachachachachachachachachachachachachachachacha!!!
To MOZNA plati u malych firmicek o max desitkach lidi. Pri stovkach zamestnancu je to uz extremne obtizne, pri tisicich nemozne. Jen se o tom nepise - nikdo nestoji o ostudu, takze pokud neni ohrozena existence firmy, tak se skandal nejspise ututla (vinik tedy dostane padaka ... hmmm ... nekdy i zlaty)
jen pro upřesnění, poslední plán pro KIVS nepočítal se stejnými cenami na celých x let, to jsou uzavřeny jen rámcové smlouvy, jednotlivé prováděcí smlouvy měly být průběžně soutěženy každých 6-12 měsíců. Takže celý ten první odstavec je o ničem. Stačilo se zúčastnit jejich workshopu v zaří a veděl byste to.