Webdesigneru NEBUDIZ vycitano, ze to co ve vysledku dodaji je vuci mnohym bezohledne - pokud si to presne tak klient pral.
Webdesigneru BUDIZ vycitano to, ze se klientovi vubec nezmini o tom, ze jeho pozadavek ma na nej samotneho nejake negativni dopady, ktere si mozna v okamziku vysloveni pozadavku neuvedomuje. Pokud to ale udela a klient presto trva na svem, pak neni co resit (tedy az na to, ze pak opravdu neni co dat do referenci ...).
Webdesignerum BUDIZ DVAKRAT vycitano pokud predchozi zanedbavaji ne z lenosti, pohodlnosti ci obavy ze ztraty kseftu, ale proto, ze si takove dopady vubec neuvedomuji a/nebo si troufaji svevolne posoudit nasledky pro klienta aniz ho s nimi predem seznami.
U nas je myslim specificky trh a ten vyzaduje specificky pristup k webdesignu.
Přesně! A je specifický proto, že většina zadavatelů ještě nechápe, k čemu že ty stránky vlastně jsou. A bohužel i proto, že se jim to většina webdesignerů nesnaží dost důrazně vysvětlit.
Dlouhodobě spolupracuji s několika webovými konzultanty z USA. Záměrně píšu konzultanty a ne designery. Oni totiž neprodávají design, ale úspěšnost stránek. Typický americký zákazník dodá logo, firemní barvy, ukázky výrobků a hafo informací o nich a svém businessu. Pak už do ničeho nemluví, protože dobře ví, že tomu nerozumí a že od toho tu jsou profesionálové.
Úkolem dodavatele je kromě návrhu designu i struktura stránek a jejich kompletní obsah. Firma, se kterou v poslední době spolupracuji nejúžeji také obvykle neúčtuje za čas, který na projektu stráví, ale za to:
Dokud u nás zákazníci nepochopí, že stránky tu jsou od toho, aby vydělávaly peníze a ne od toho, aby se jimi mohli chlubit známým, těžko se tomuto modelu přiblížíme. Jenže ten úkol neleží jen na zákaznících.