"... Zákazník pošle poptávky, vezme nejnižší nabídku, jde za stávajícím poskytovatelem a vyděračkou metodou to zkouší. Dnes běžná a častá praktika. ..."
A to je špatně? Člověk se tedy má nechat odírat za stejné služby vyšší cenou? Jinak to totiž dnes vážení ani nejde, pokud nedáte kudlu na krk stávajícímu dodavateli tak on sám od sebe nezlevní (nemá k tomu důvod). Celé mi to přijde jen jako zástupný problém, jednoduše řečeno a přeloženo "vadí nám, že konkurence přebírá klienty". Ovšem tak už to prostě chodí říká se tomu konkurence, až čas ukáže jestli to umí dělat stejnou kvalitou.
Apropo, sám osobě jsem proti tomu aby se stavěly datacentra za dotace z EU. Jen to pokřivuje trh (stejně jako v jiných oblastech) a jak se ukazuje tak to jsou stejně vyhozený investice. Byl o tom před nějakou dobou myslím článek i tady na Lupě.
Pan Majer pise, ze USA nedovedou rozlisit ktera zeme v Evrope je ktera. V tom ma pravdu. Kdyz jsem prijel pred lety do USA tak ti urednici pri vyrizovani vsech tech silenych byrokratickych aktivit vubec nevedeli odkud pochazim. Kam me maji zaradit. Pry nekde jestli nejsem z Cecny. V te dobe tam byla valka a tak jsem to mel v USA trochu jednodusi.
Je pravdou ze tady v USA mistni nemaji radi vyrobky a firmy z Asie. Je zde hodne asiatu, ale ti nijak zasadne nechteji promlouvat do deni.
Pracuji zde mnoho roku v IT a ICT oblasti a zcela se podepisuju pod to co lide z vychodu umi a neumi. Pekne je to popsano v tom clanku, kde se rika o podpore v datocentrech. Nevim jak dnes v evrope, ale napr. Equinix ci Telehouse na vychodnim pobrezi maji svuj support opravdu hrozny. Chteli jsme rozsirit svou colocation place more then 5 cabinets a museli jsme cekat vice jak 5 tydnu na predani. Je dobre ze v Evrope mate firmy a lidi kteri svou praci delaji dobre a na vysoke urovni. Hezky jen tak dal, amerika potrebuje sikovne lidi. Kdyz vam to tam nepujde tak prijedte sem.
Petr Lasak