Pokud si to dobře pamatuji, rozvržení kapitálu u toho SROčka je Tutor 150k, pak dvě fyzické osoby 100+50k (dohromady typicky 300k, pro založení sro) a pak nějaký další subjekt 1M, takže pokud tomu rozumím dobře (ještě nemám vlastní SROčko :) ), nemají ani měnší polovinu ale jen 3/13.
A pokud je pravda, že generují zisk 5 MKč za rok, tak každý normální člověk jim nedá více než 5-6ti násobek zisku, takže chci vidět, kdo jim dá 200 M :).
Celé mi to připadá jako pěkný kec. Když má mít ta společnost cenu 200M, tak musí vydělat aspoň 40-50M za rok, to by ale nesměla mít zis jaký uvádí pan šéf ale minimálně desetinásobný, navíc ty čachry machry s délkou zisku. Před čtyřmi lety vydělali sto tisíc, nebo kolik a pak prodělali, co se tady psalo. Bych to jako stabilní společnost tedy neviděl. Rozhodně tady něco pěkně smrdí.
Proboha, chlape, když už jsi tak hloupej a nerozumíš ani za mák podnikání a rozdílu mezi ziskem a hodnotou společnosti tak se alespon neztrapnuj na forech ...
Na jakémkoliv podnikání je hlavní, kolik člověku vydělá. Společnost se nekupuje pro nic jiného, než pro zisk. To bychom mohli zase tlačit cenu akcií IT firem nahoru s tím, že mohou vydělávat za 15 let, když bude dobře.
Prostě společnost bez zisku pro mě nemá naprosto žádnou cenu.
Na co ti bude asi nějaký pěkný obrat a značka s tisíci stálými zákazníky, když ti samotná společnost vydělá jen na slanou vodu. Se budeš jen snažit stlačit náklady, na co to jde, a když zjistíš, že to nejde, tak ji prodáš někomu jinému, a řekni, že to není pravda?
Ty by sis snad koupil Coca-colu jen pro ten brand a nebo pro zisk, který ti společnost přinese.
společnosti a projekty se běžně prodávají za daleko více než 5-6ti násobek zisku
na druhé straně, některé internetové projekty se prodávají max. za 1-2násobek ročního zisku
vidíte to příliš "black&white", zisk není jediné kritérium
a když už zisk....záleží podle jakých účetních standardů byl spočten, z čeho se skládá, investice, cashflow, majetek, do čeho plynuly výdaje minulý rok, výhled na roky příští...
> Co si myslíte o firmě, která o sobě tvrdí,
> že doshuje zisk 0,5 - 0,7 procenta?
Má smysl pouze pokud její obraty jsou v řádech miliard. V milionových obratech (případ Invia) by měla zisky v řádu desítek tisíc korun. Tím je zbytečné se vůbec zabývat.
Proboha, ty seš tak hloupej jak daleko vidíš :-)
A co Youtube a podobné společnosti? Od vzniku až do prodeje totálně ve ztrátě a přesto za ni Google zaplatil miliony ...
Prosím! Už mlč a nepiš kraviny, vždyt ze sebe děláš vola chlape :-)
Zatímco konkurenti si v diskusích vyříkají, kdo komu jak předává jaké informace, já bych se rád - jako nepodnikající v oblasti cestovního ruchu - zaměřil na několik Stavinohových PR žvástů v článku. Mimochodem podobné vedl v páteční příloze Hospodářských novin.
První blábol, z něhož byl již usvědčen je o tom, jak dlouho je Invia v zisku. Rozebírat to dál nemá moc cenu, to už udělali jiní nade mnou.
Další kec, v Hospodářských novinách ještě narcističtěji řečen je o tom, jak budovali Invii na zelené louce, oni kluci z VŠE, co udělali Tutor. Skutečnost je taková, že než do Invie přišli Švýcaři s kapitálem, byla to velká nula, až po jejich vstupu se začalo budovat - call centrum, změna názvu a podobně. Bez nich by si kluci zřejmě ani nevrzli.
No a ještě jeden žvást o tom, jak Stavinoha prodává Invii. Dneska je skutečnost taková, že Tutor, ve kterém má Stavinoha třetinu podílu vlastní necelou čtvrtinu Invie. Švýcaři mají už od roku 2005 nadpoloviční většinu Invie, přesně 51 %. Stavinoha tedy bude prodávat velké kulové, protože bez Švýcarů si ani nevrzne.