 
Pominu teď obsahovou složku tohoto rádia, jde mi o technickou stránku projektu.
Zajímalo by mě, zda má někdo zkušenost ze zahraničí - funguje někde něco podobného, funguje to dobře??
Předpoklad je vybavení rádia funkcí AF a ta musí být aktivní. Jednotlivé kmitočty se musí svým pokrytím překrývat.
Když se budu pohybovat rychlostí 130 km/h a budu mít autorádio naladěno na kmitočet vysílače o výkonu 50 W na který bude navazovat jiný kmitočet o podobně nízkém výkonu, bude automatické přelaďování poměrně časté. Asi bude záležet na konkrétním přijímači jak si s tím poradí, aby poslech byl pro řidiče kontinuální. Díky za názory.
 
Je to technický nesmysl a to ze dvou důvodů:
1) pro opravdu korektní funkci AF musí být signál jednotlivých vysílačů co nejkvalitnější, čistý, prostý odrazů. Pokud je signál "rozbitý" a nebo je silně rušený vedlejším kmitočtem, příjem RDS nefunguje často korektně, ostatně v těch případech nejede ani stereo, a zvuk je "chraplavý". Při využití malých vysílačů ve velmi členité krajině typu Posázaví a Vysočina, kudy vede D1, a navíc při umístění vysílačů na kóty, které jsou nízko položené a po 1-2 km jízdy už budou "za kopcem", je popisovaná situace s rozbitým signálem více než pravděpodobná, o rušení nemluvě. Navíc pokud je v éteru množství vysílačů a žádný další nemá opravdu velmi silný a čistý signál, přijímač často namátkově "hledá" na spoustě frekvencí uvedených v AF listu a při přepínání funkce AF se ve zvuku objevují výpadky, trhání a někdy dokonce po dobu milisekund i zvuk jiné stanice, která zrovna v té lokalitě silně hraje na nějakém AF kmitočtu.
Záleží samozřejmě velmi na typu autorádia, jak moc bude AF rušit nebo naopak bude kontinuální, z vlastní zkušenosti při příjmu slabého nebo rozbitého signálu na mnoha autorádiích včetně těch nejlepších typů mohu říct, že to prostě na D1 bude velký problém. Kdyby se jednalo o méně členité prostředí, tedy např. D11, tam by to fungovat mohlo celkem obstojně, na D1 určitě ne. Lépe se s tím určitě popasují kvalitní dvoutunerová koncernová rádia (např. ty nasazované do Volkswagenů, které dělá Blaupunkt, zejména typy Delta a RCD300).
Navíc je třeba brát v úvahu i naprosto nevhodné kmitočty - nejde tedy jen o sílu signálu, ale i o rušení z vedlejších kmitočtů. Typicky třeba 88,6 v Posázaví bude mazat 88,5 FM z Černé hory, tedy v dané oblasti dost silný kmitočet.
2) Dálnice je nesmysl i z důvodu efektivity využití spektra. Ty vysílače se budou rušit s jinými a samy budou rušit jiné (proto se ostatně proti tomuto projektu zvedl takový odpor u odborné veřenosti ale i stávajících rádií, která často sama porušují parametry a moc se s normami nemažou). Desítky nízkovýkonných kmitočtů pro p. Pařízka, který jejich výkon umí často "využít na 1000 %" jsou hřebíčkem do rakve českého FM éteru, který je i bez rádia Dálnice neskutečně zasviněný a zarušený.