Názory k článku Rádio Hey! Slovensko se přejmenuje i přeformátuje. Na satelitu zůstane

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 3. 2011 12:58

    bez přezdívky
    To je extrémně smutné čtení, ale takhle to bohužel asi chodí všude.

    Jedna věc je cílení stanice a změna fomrátu, druhá a možná ještě horší věc je příšerná hduební dramaturgie.

    On i pop se totiž dá dělat inteligentně, stejně jako jakákoliv jiná hudba. Tedy hrát nejen stovku těch samých věcí, ale sáhnout i po něčem dalším. Stejně tak léta 90., současnost...

    Jenže česká rádia zamrzla ve stádiu, že se tu kupříkladu hraje stále dokola cca. 50 skladeb z 80. let, které už jsou totálně ohrané a těchto 50 skladeb hraje každé rádio, které má v playlistu 80. léta. Jako kdyby tu existoval seznam "přípustné skladby 80. let v českém vysílání" a všechna rádia měla tento seznam společný. Stejně tak u současnosti, 90. let, 70. let. Nikdy jsem tohle nepochopil a není mi jasné, proč to tak je, když všude jinde se z 80. let (70., 90....) hraje mnohem více skladeb a každé rádio má částečně svůj vlastní výběr, tedy vedle těch provařených hitů se ve vysílání běžně objevují v rotacích i jiné skladby, a to na každém rádiu jiné. Průměrný playlist skladeb z 80. let je třeba v Německu i na komerčních stanicích cca. 200-500, například na Bayernu 3 ještě mnohem více. Totéž na Slovensku.
    Šíře playlistů českých rádií je prostě extrémně úzká, a například profláklé hity 80. a 90. let, které se v zahraničí běžně objevují v rotacích, se u nás nasazují jako "podpultovky" a "něco navíc".

    To samé platí u výběru současného popu - to, co je v UK nebo Německu běžný pop a hraje se to na rádiích, je u nás alternativa, kterou pustí akorát pražské Expresradio.
  • 31. 3. 2011 14:42

    bez přezdívky
    Ono je to těžké, když u nás ve většině rádií máme místo hudebních dramaturgů pouze "plniče Selectoru".

    Pokud navíc vezmene tzv. hitová rádia (E2, Fajn...), tak mám pocit že jejich účel je jediný - hrál dokola pořád to samé do zblbnutí a jakmile se to lidem zhnusí, tak to nahradíme novým songem (většinou nevalné kvality). Za vším samozřejmě hledejme peníze - každá rádoby hvězdička chce být slavná a bohatá.

    Vyřešil jsem to jednoduchým způsobem - BBC Radio 1. Sice pouze přes net (a doma přes malinký FM vysílač), ale něco takého v CZ eteru prostě nenajdete. Bohužel....
  • 1. 4. 2011 0:40

    bez přezdívky
    Velmi pěkně sepsáno.

    O tom zda by Radiožurnál měl být jako BBC R1 by se dalo dlouze polemizovat. Samozřejmě z našeho pohledu by to bylo to nejlepší, nicméně občas je samotné BBC vyčítáno, že je "posedlá mládím" a starším generacím nemá co nabídnout.

    K Wave: Samotný obsah nemůžu příliš posoudit, slyšel jsem jej pouze párkrát přes net. Bohužel Wave pohřbil samotný ČRo tahanicemi o kmitočet a tou kr*** radní jíž nemůžu příjít na jméno (Jaklová?).
    Mimochodem BBC R1 slavou Swastika eyes hrálo :)

    A obávám se že než se Wave dostane do Olomouce, tak já již BBC R1 nevyměním.

    Jinak z CZ eteru stojí za zmínku určitě RockZone 109,5 (bohužel mimo Prahu opět jen net), který mě chytil více nez Beat/Hana SkyRock Olomouc. Z lokálních stojí za zmínku snad jen Rubi (možná je to tím, že dramaturg Marek Berger nemá Selector, ale RadioSpirit :)), u kterého mám pocit že se snaží o BBC R1 "po svém". A to relativně úspěšně.
  • 7. 4. 2011 12:57

    bez přezdívky
    Slovenské HEY pak má tyto frekvence :


    100,3 Bratislava

    88,8 Nitra

    97,6 Bánský Bystrica

    98,8 Rožmberok

    107,3 Poprad

    102,4 Rimavská sobota
  • 31. 3. 2011 21:13

    bez přezdívky
    ,,Plnič selectoru" je výraz, který se v ČR velmi často používá. Též se používá výraz, že české vysílání je ,,jen obalená reklama".

    Tak E2 mne celkem netrápí, z digitálního satelitního přijímače jsem slyšel slovenskou, italskou i francouzskou mutaci a ani mi to nepřitahuje ani mi to v zásadě nevadí. Pokud to je někdo ochotný poslouchat, je to celkem jeho věc. Fajnrádia naštěstí neznám, protože u nás v kraji naštěstí nic takového nemáme.

    BBC RADIO 1 je ovšem otázka, na kterou už se dá psát. Tedy kterou se sluší rozvinout.
    Tak jako jsem v PRAZE roky poslouchal BAYERN DREI z VKV v době jeho největší slávy a užil jsem si ho. Tak jsem později po československé revoluci v LIBERCI poslouchal roky BBC RADIO 1 z analogového satelitného přijímače. A tito Angličané mi tedy nahradili Bavoráky v jisté době mého života v plné rozsahu.

    A je nutno podotknout, že struktura Českého rozhlasu je dělána podle tohoto britského rozhlasu, tedy nikoli podle Němců nebo Rakušanů. Ale podle těhle Angličanů.

    Takže, tak jako hraje BBC RADIO 1. Tak by mělo vypadat a hrát ČESKÝ ROZHLAS 1 RADIOŽURNÁL !!!

    Že se tak neděje a předvádí tam drze a sprostě zcela něco jiného, jde především plně na vrub Českého rozhlasu, jeho vedení, rady Českého rozhlasu atd. Dělají z nás za koncesionářské poplatky blbce a okrádají nás o ně a místo HUDBY z RADIA 1 nás terorizují žvaněním českých bolševických politiků.

    Na dlouhodobé požadavky posluchačů bylo, jako alespoň určitá náhrada, vyrobeno RADIO WAVE.

    TO SE DOKONCE OD STŘEDY TOHOTO TÝDNE STALO OPĚT PLNOHODNOTNÝM RÁDIEM ! A nikoli jen jakýmsi ,,rozhlasem po drátě (internetu)" a zahájilo vysílaní v PRAZE v DAB. A očekám, že firma TELEKO ho bude brzy takto vysílat i v LIBERCI.

    Ovšem bohužel na druhou stranu, začínám přiznávat, že ho přestávám poslouchat.

    Tato stanice od prvního dne svého vysílání disponovala a hrála VYNIKAJÍCÍ HUDBU, zcela na úrovni, kterou jiná česká rádia nehrají s vyjímkou privátního RADIA 1 PRAHA, které ovšem vysílá pouze v Praze. Od samého začátku má tež tato stanice (RADIO WAVE) podprůměrné znělky, upoutávky, jingle, jak se říká atd. To byl jeho rozpor. Super hudba a prachmizerné IMAGE.

    Nyní ovšem za šéfování zastupujícího ředitele ČRo p.Duhana / který se stejně patrně nejvyšším šéfem ČRo, nikdy nestane, protože jeho hlavní tlačenka, agent StB a vedoucí oddělení pro zvláštní úkoly Československého rozhlasu Andrlík, pod přejménováním p.Jíša, zemřel a již se smaží v pekle / na nátlak Rady ČRo a normalizátorky Jaklové, v souladu s vizí ,,zlatého parašutisty" a ,,návštěvníka Bohnic" p.Medka a jeho ,,pionýrských Vlaštovek" a koncepce ,,rozšíření Wave" pro větší posluchačskou obec, se začínají na této stanici velmi nepříjemně vykecávat.

    Tedy u posledních dvou poslechů, kdy jsem si jí pustil z digitální satelitního přijímače, jsem měl bohužel velice nepřijemně vtíravý pocit, že nejsem na WAVE, ale na RADIOŽURNÁLU nebo na PRAZE.

    Sice mají stále ty samé blbé znělky, stále hraji zcela tu samou super hudbu a zcela vynikající muziku. Ale začínají u toho moc žvanit !

    Tedy poslouchat 10 minut keců, které mě absolutně nezajímají a pak se konečně dočkat jedné skvělé, odehrané věci. Pro mne začalo být trošičku neúnosné.

    Kecy a neustále žvanění jsou nemocí celého Českého rozhlasu. Mají mnoho kecálků a žádné pořádné DJ's...

    Často bývá kritizováno RADIO BEAT za mnoho vysílané REKLAMY, jsou lidé, kteří to neunesou.
    A já zase neunesu žvanění o hovně. Reklama mi nevadí, to vím, že je REKLAMA a dokáži se odpoutat a vypnout. Ale kecání mi vadí. A to je průser. Netroufnu si odhadnout na kolik se jim WAVE podařilo poničit. Tedy zda ho neunesu vůbec nebo sporadicky ano nebo v určitých hodinách ano. Atd. Ale moc tam začali kecat. A při posledních dvou jeho posleších mi to vyloženě vadilo.
    Do teď mi u něj nevadilo NIC a považoval jsem ho za druhé nejlepší audio vysílání v ČR, hned po Radiu 1 Praha.

    Takže nikoli, že by se změnil RADIOŽURNÁL a začal vypadat tak jak má a stalo se z něj, to proč byl vytvořen a co z něj má být, tedy BBC RADIO 1. Ale ještě ke všemu zvyky i kecací móresy z Radiožurnálu začaly pronikat na WAVE.

    Nic nedělat, nehrát, ale blbě žvanit je krédo Českého rozhlasu.
    Na BBC umí nejen mluvit, ale i HRÁT.
  • 1. 4. 2011 10:01

    Pamětník
    Někdo by mohl říci, "nezajímá tě to, tak nech bejt", ale stále mne udivuje úsilí Chozého, jak plamenně dokáže celými elaboráty reagovat na 10 (slovy deset) vět aktuality o jediném rádiu. Dokonce jen satelitně digitálním. :-))

    Jeho zápal je asi chválihodný, jen vůbec netuším, k čemu je to dobré? Že by to dokázalo něco změnit? Že by to dokázalo vyburcovat tisíce rozhlasových posluchačů k nějakému skutečnému nátlaku na změny ve vysílacích schematech? Že by na to reagovali majitelé a příslušní redaktoři rádií?

    Omlouvám se tímto Chozému za tento příspěvek, ale já už jsem rezignoval na úplné čtení jeho příspěvků z oblasti rozhlasu. Vím, že mě to neopravňuje k nějaké kritice, nebo hodnocení účinnosti jeho příspěvků, ale asi je na tomto webu ojedinělá vyjímka.
  • 5. 4. 2011 8:29

    bez přezdívky
    Tak on se umí např. Kuba Melín rozepsat také parádně, když ho to popadne a taktéž ostatní.

    Tak jistě tisíce lidí prostě nevidí důvod se s těmi bolševiky vůbec vybavovat a dělají si svoje. No já jsem tolerantní a snažím se najít nějaký způsob domluvy...


    Tak HEY samozřejmě není žádné digitální rádio, má na českém FM tyto frekvence:

    87,6 Ostrava

    88,8 Prostějov

    89,0 Čáslav

    91,8 Třebíč

    94,4 Vyškov

    94,5 Trutnov

    94,7 Dobroslavice

    94,9 Opava

    95,5 Jablonec nad Nisou

    95,7 Hradec Králové

    95,7 Praha

    96,4 Jičín

    96,8 Brno

    96,9 Pardubice

    97,1 Liberec

    97,4 Třinec

    103,3 Česká Lípa

    102,7 Havířov

    103,6 Chotěboř
  • 31. 3. 2011 12:30

    bez přezdívky
    Výborně.
    Do písmene se potvrzuje vývoj, který se předpokládal, už od října minulého roku.
    Znamená to tedy, že na pozici 23,5°E vznikne další příjemná a poslouchatelná stanice.

    Optimální vývoj následné situace by mohl být takový, že by současná skupina
    zakoupila později i Hey v ČR a ukázala jim, jak se má dělat rockové rádio.

    K tomu, jen tak pro legraci je to dost dobré, něco od jednoho z bývalých zaměstnanců HEY POCTIVÝ ROCK.

    http://www.super-radio.cz/index.php?sekce=diskus&id=66
  • 31. 3. 2011 16:09

    bez přezdívky
    Tak zajisté, že lze i pop dělat rozumně, důkazem je pražské Expresradio nebo slovenské Radio FM atd.

    A to je nutno ještě připomenout, že Bayern 3 jede tak na 30% svého dřívějšího výkonu, svých schopností a své slávy. Totálně se totiž podělalo před Antenne Bayern a svoji chybu si uvědomili až někde po 20 letech.

    Co způsobuje tento nežádoucí stav v ČR je otázka, nad kterou přemýšlím 20 let a ještě jsem na odpověď nepřišel.

    Dejme tomu, že tu byly špatné výchozí podmínky. Tedy i v Polsku i v Maďarsku a všude jinde panovala určitá kulturní svoboda. V Československu tomu tak nebylo. Bolševický husákovský režim byl druhý nejutaženější po NDR. NDR se pak prostě připojilo k NSR a jede podle něj, takže tam tento problém odpadá. Takže v podstatě nejkonzervativnějším a nejbolševičtějším zůstává Československo. Ovšem respektive Praha. Protože to Slovensko, tedy ta Bratislava vždy pokukovali po Vídni. Viděli to roky v rádiu, viděli to roky v televizi. A nikdy si na Slovensku bolševici nedovolili takový kulturní teror jako v Praze.

    Tak to je vstup. No a zbytek těžko odhadnout. Husák a jeho přisluhovači zde prostě celý národ vychovali k tomu aby si opatřovali svoje LP a svoje CD a starali se sami o sebe a tak to dělají dál. Prostě poslouchají streamy z netu atd. A na rádia nikdo nijak netlačí aby byla lepšími...
    Je to každému fuk, prostě si pustí něco z netu...

    Další je celková situace v rámci celé Země. Kdysi mělo slovo DJ nějakou váhu. V hitparádách a žebříčcích a vydavatelsvích lítaly ohromné prachy. Dnes ? Technika je na takové úrovni, že co by se někdo otravoval s nějakým managementem, nějakým uměleckým vedoucím a nějakými obchodními zástupci té, či oné firmy ? Prostě si to vydá sám, vlastním nákladem a hodí to na net... A tyhle dinosaury má u zadku...

    Další žebříček do rakve může být ten, že se zde nepočkalo na pořádné velké firmy, ale honem se rozdaly všechny frekvence, kdejakému křupanovi vylezlému z SSM, jehož znalosti končily Vondráčkovou a Abbou.

    Na druhou stranu se zde trh vůbec nereguloval. Tedy nenutil se nikdo aby něco dělal, prostě jediné, co hlídali bylo to aby hráli povinné % komoušské hudby /rudá stvůra Gottů prosazovala aby to bylo povinně uzákoněno u každého rádia 60%, to naštěstí neprošlo a tak bylo jedno jestli je to 5% nebo 90% jen to číslo museli dodržovat nebo si patřičně zažádat o změnu licence /, pak jestli se hlásí názvem stanice a pak jestli tam mají určitý podíl mluveného slova, respektive zpravodajství... A to bylo tak vše, co se hlídalo a hlídá... Tedy nikdo nehlídal a nehlídá rotaci... Takže běžně hrají stejnou písničku 3x za den.... Nikdo nehlídá žánrovou pestrost, takže některé žánry v ČR na FM vymřely, zatím co v celé Evropě žijí atd.

    Je to asi konečný souhrn x faktorů. Faktem je, že poslouchat se to v převážné většině prostě nedá.

    Co se týče HEY. Tak tam je nutno podotknout, že to píše člověk, který dělal v ROCKOVÉM HEY, tedy té moravské části. Česká byla jiná a bylo to HEY, ČESKY A NEJ... A byl to jeden z nejodpornějších humusů v ČR...

    Takže je třeba si uvědomit, že došlo:

    1) K velmi správnému kroku sjednocení na HEY na jeden jediný SPOLEČNÝ A JEDNOTNÝ FORMÁT.

    2) Že kupodivu byl vybrán a zvolen ROCK. / Ta husákovština už opravdu vyčpěla.../

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Až sem to bylo všechno velice správně a velice dobře.
    Pak pouze došlo k několika nepatrným dílčím chybám:

    1) Hoši se s tím slučováním docela několik let srali, takže ty komoušské skřeky jim mezi tím udělaly nějaké ty dluhy...
    2) Protože hlavní město je Praha, tak to převzala vše Praha. Ovšem kořeny a základ HEY patří na Moravu, tam to rádio mělo srdce a zázemí. Takže měli udělat centrum v Brně a na Pražáky se vysrat. Bohužel to nepochopili.
    3) Postavili do centra rockového rádia nějaké disco křupany, co nemají o rockové hudbě ani páru...

    --------------------------------------------------------------------------------------

    To je tak asi všechno. Co hodnotím poměrně neutrálně. To je orientace HEY na Sport.
    Za prvé při nějaké sportovní události měli druhé nejlepší informace hned po Radiožurnálu.
    Za druhé. V Německu existují čistě sportovní stanice. I na Slovensku je vynikající sportovní rádio HORNET. U nás velmi dobře a hodně informuje o sportu i BEAT i WAVE.
    Takže konec, konců, proč by v tom nemohlo být ještě lepší třeba HEY ?
    Takže to mi nevadí.

    Ovšem pokud někdo, viz. volná citace z toho dopisu, řekne, že důležité jsou ty informace a HUDBA JE JEN VATA KOLEM... Tak je to IDIOT, KTERÉHO BYCH OSOBNĚ OKAMŽITĚ NA MÍSTĚ ZABIL a v žádném rádiu nemá absolutně, co dělat... Větší urážku HUDBY jsem snad ještě neslyšel !

    Takže já té zrůdě odpovídám:,, Pokud ty hajzle budeš hrát sračky jako hraješ, tak si nemysli ty tupče, že mezi nimi budu poslouchat tvé informace !"

    Takže, je to samozřejmě přesně opačně. Ta hudba musí zaujmout a přilákat a být o něčem a ty nformace jsou potom k tomu. Čili s blbou hudbou neprodá ani ty nejlepší sportovní informace na světě. A něco podobného tam ten blb právě dělá.

    To je tak asi všechno.

    Vyhlídky:
    / řazeno dle pravděpodobnosti /

    1) MTG / GES a spol. zjistí, že to nenese, jak by mělo a křusan řekne, že ROCK v ČR nejde a změní se z Rockové hity na Popové hity, což by mu teoreticky mohlo jít více, protože o tom více ví, tedy plete si rock s popem, tedy tvrdě, že hraje rock, tak hraje pop...

    2) Posluchači nezdrhnou k Beatu a jiným opravdovým rockovým rádiím a zůstanou HEY věrni a dunutí ho alespoň k nějakým nepatrným změnám ve prospěch rocku... Něco podobného už lze zaznamenat na ROCK RADIU od Media Bohemia, kdy ne že by to bylo rockové rádio na úrovni, to zdaleka ještě ne, ale na druhé straně už je to velmi znatelný rozdíl, oproti jejich začátkům, tedy zdá se, že posluchači rockeři dávají na jevo, co chtějí...

    3) Celé to krachne a koupí to ta firma ze Slovenska... Kterou to myšlenku vyjadřuji, již v prvním příspěvku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).