S ČRA mám dvojí zkušenosti - při zavádění je to opravdu o nervy, strašně dlouho to trvá a nikdo na callcentru Vám pořádně nic neřekne. Bylo to opravdu na odstoupení od smlouvy. Ale jak vidím poznatky jiných, je to asi standard.
Jak se to již zavedlo, tak mám jen ty nejlepší zkušenosti - po roce provozu minimální problémy, jak s ADSL, tak s telefonováním. V porovnání s ČT, kde mám také dalších cca 6 ADSL přípojek po republice na starosti, je to opravdu značný krok kupředu. ČT to nechce přiznat, ale v některých oblastech republiky dochází stabilně ke krátkodobým výpadkům jejich ADSL prakticky po celý den. Reakce ze strany ČT je známá, zadejte nám problém, my to prověříme a výsledek je, že nic nezjistí.
Takže, pokud někdo uvažujete o přechodu od ČT, tak k ČRA jděte jen, když Vám na nějakém tom čase nezáleží, bude to dlouho trvat. ČT Vás odpojí vcelku rychle, ČRA hlas zvládnou také rychle, ale to ADSL jim údajně dost dlouho trvá. Osobně jsem do toho v některých případech nešel, protože časové termíny, které mně přímo z ČRA udávali, mne docela odradili.
Jo a jinak je od kolegy níže celkem dobrá poznámka, že pokud chcete jít k ČRA musíte mít pevnou již zřízenou. To z té jejich kampaně moc vidět není, novou linku nebo nové ADSL Vám prostě neudělají.
Já tedy zažívám každodenní výpadky právě od té doby, co jsem přešla k ČRA. Zatím jsem se s nimi o tom nebavila, ale brzy začnu. Zřejmě jsou si toho problému taky vědomi, protože asi před třemi týdny mi náhle poklesla rychlost na polovinu, ale zato spojení drželo. Někdo od ČRA si s tím zřejmě hrál. Pak ale zase nahodili plnou rychlost a spojení padá a padá.
Je to v Praze 5 - Košířích (ústředna Pod školou) a projeví se to tak, že se spojení rozpadne a někdy trvá docela dlouho, než se zase nahodí. V tom jejich webovém rozhraní je takový "semafor", který ukazuje stav spojení. Jeden puntík ukazuje stav PPPoE a druhý PVC1 (přiznám se, že mi není moc jasné, co to je). Při rozpadnutí jsou buď červené oba puntíky, nebo jenom ten PPPoE a vynuluje se mi IP adresa. Za chvíli se to vzpamatuje samo, nebo jdu zresetovat modem (na všech fórech oblíbený XAVI 7722B). Občas je to ale i v takovém stavu, že sice oba puntíky svítí zeleně, ale nepingnu ani na www.cra.cz.
Štve mě to hlavně kvůli tomu, že mám z práce přesměrované porty pro IMAP, a takhle musím neustále zabíjet visící ssh a znova se přihlašovat.
Hanko, předám to kolegům v Praze. Můžeš specifikovat, zda se ztratí synchro, tedy že začne blikat wan led na modemu? Pak by byl problém v kabelu a je třeba provést proměření, neboj se a atakuj helpdesk.
Na dobu přechodu to chce zařídit si nějaký alternativní nouzový připojení, pak je to v pohodě. Stejně ten přechod je nejlepší řešení, pokud je člověk v zóně, kde mají nainstalovanou technologii. Žluťáci mi s horšími službami vycházeli 2x dráž.
Jestli ta "rychlost" zrizeni nebude tim, ze si to alternativni operator musi vypapirovat a zaridit u CTc (TO2CR), kteri jsou mili, ochotni a maximalne vstricni a jiz po 29dnech (do 30 bohuzel musi) mate odpoved (v pripade chybneho poazadavku - neni vse jak ma byt - dalsich 30dni pro odpoved na opravenou zadost).
No obavam se ze toto zakaznika zajima ze vseho nejmin a jelikoz predpokladam, ze CRa nejsou zrovna zanedbatelne maly zakaznik, tak maji dostatecne (financni) paky jak toto vyresit velmi rychle.
"jelikoz predpokladam, ze CRa nejsou zrovna zanedbatelne maly zakaznik, tak maji dostatecne (financni) paky jak toto vyresit velmi rychle."
Vazne? A jake maji paky? Mohou pohrozit Telecomu, ze kdyz se to nezrychli, tak ze pujdou jinam? V monopolnim businessu zadne paky nejsou bez ohledu na velikost zakaznika.