To je tim ze zadne primo na sebe obvykle nema,nebo se na nej nelze dovolat zvenku.A i kdyby mel, tak by to opravdu neudelal,protoze by mu pak ten clovek volal porad s kazdou prkotinou.
"vyřizoval zrušení ADSL přípojky u Contactelu asi měsíc." - jelikož mají jedno až tříměsíční výpovědní lhůtu tak je to naprosto v pořádku :)
a navíc většina společností vyžaduje výpověď písemně a od operátora se člověk dozví maximálně jestli a kdy ji přijali...
souhlasím se zaznamenáním jména operátora a přesného času hovoru, ptát se na číslo je nesmysl - žádný operátor infolinky nedá číslo přímo na sebe
Lepší je poslat doporučený dopis. Mám jistotu, že jim došel a mám doklad, že jsem jim ho poslal. A pošta dosvědčí, že jim ho doručila. A od té chvíle už mám v ruce páku na kterou (oproti mailu, který se "ztratí" někde na cestě) nemají výmluvu.
Je to pomalejší, ale spíše většinou stejně rychlé jako komunikace e-mailem.
Co se týče operátorů tak kolega vyřizoval zrušení ADSL přípojky u Contactelu asi měsíc. Teprve až začal chtít po operátorech Jméno a jejich číslo se začalo něco dít. Po zrušení linky začalo to samé tóčo tehdy ještě u Telecomu a tam už chtěl jméno a číslo vždy. Troufám si tedy tvrdit, že operátoři mají zákazníka mnohdy na háku a když mají nějaký složitější problém, tak ho raději něčím odbydou, nebo řeknou, že zavolají později (a už nezavolají - zkušenost z praxe).
Zkušenost autora článku je ještě "v normě", bohužel.
Dobré je věci řešit emailem, lépe se tak uchová historie komunikace. Pár tipů:
1) pište v bodech - je tak těžší se vyhnout odpovědi na některou z otázek
2) snažte se osvojit termíny společnosti typu "hlavní telefonní stanice" atp. a nastudujte si předem co možná nejvíc informací z jejich stránek, snížíte tak jejich manévrovací prostor.
3) nebojte se odkazovat na jejich stránky nebo minulou korespondenci. Oni často nevědí co všechno nabízejí nebo nabízeli
4) Otázky stavte tak, aby na ně šlo odpověďět pouze ano/ne, případně jasnou a krátkou odpovědí. Ledabyle položenou otázkou si koledujete o velmi vágní odpověď.
Jenže u většiny velkých společností by jste problém takto řešili strašně dlouho, tedy nezbývá než volat. Hlášku "všichni dva naši specialisté vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi" asi slyšel každý z nás, ovšem na placené lince je to docela neseriózní (Karneval, OptionOne atd.).
Tady už je každá rada drahá, prostě musíte mít k dispozici maximum informací a nedat se odbýt. Ačkoliv se operátoři představují, ne vždy jméno zaregistrujete, nebojte se na ně zeptat a poznamenat si ho spolu s časem a datem hovoru.