Je otázka, jestli to pro klienty bude výhra, já mobilní klíč používám a už několikrát se mi stalo, že přestaly chodit SMS na telefon od Vodafone, takže se do homebankingu nedalo ani přihlásit, natož např. poslat nějaké peníze. Vždycky, když jsem zavolal na support, tak je to to samé: "Vy máte Vodafone, že ano? Je tam výpadek, který se řeší..." Jestli tam bude o 3000 lidí více, doufám, že to nebude mít vliv na funkčnost služby.
Nejlepší podle mě je využívání certifikátu p12. Na začátku registrace/autorizace se jen jednou přihlásíte pro ověření přes SMS. Certifikát si uložíte na externí flashku nebo na CD/DVD a při každém přihlášení do homebankingu pak už jen zadávate HESLO. To je ověřováno z vašeho externího media. Tak to má třeba KB. Funguje bez problémů.
Používám jak KB, tak i eBanku. A ten certifikát na flashce je teda taky pěknej opruz.
Jednak člověk tu flashku musí mít stále u sebe. Je větší riziko její ztráty. A hlavně to musí připojovat k počítači, hledat pod jakým diskem se to připojí, atd.
Nejrychlejší mi přijde řešení eBanky a simtoolkitové aplikace.
Mobil má člověk u sebe furt. Nic nikam nepřipojuje. Akorát musí chodit SMSky. Ale už dlouho jsem na problém nenarazil.
Já mám třeba an flashce truecrypt kontejner a ten certifikát je v něm.
Takže ztrátu nebo krádež flashky snadno obrečím a pod jakým diskem si to připojím si vyberu sám.
Opruz s připojováním a odpojováním trucrypt kontejneru mi nepřijde tak velký, abych to nedělal. Nevýhoda je, že musím mít na počítači administrátorská práva, abych to připojil (nebo tam musí být truecrypt už nainstalovaný). Anebo možná v nových verzích už nejsou nutná, nevím.