Velké servery mají tendenci mlžit, malé zase nevědí, "vo co gou" a potřebná data aby člověk pohledal. :-(
(Úsměvná příhoda: chtěl jsem realizovat reklamní kampaň na jednom malém regionálním, ale dobře zacíleném serveru. Po provozovatelce jsem požadoval detailní "standartní" údaje, abych se mohl rozhodnout a případně naplánovat kampaň. Jedinou odpovědí mi bylo: "Od června jsme měli 14 537 návštěvníků." Zdroj měření? Nějaký Netcounter na vlastních stránkách! Podle toho se opravdu kampaň dělat nedá. :-( )
Mimochodem, kdo v ČR zavede pořádné měření času stráveného na dotyčných stránkách, podobně jako Nielsen?
Pro plánování kampaní by např. byly také potřebné mapy, kudy návštěvníci přicházejí, kudy procházejí a kam odcházejí.
Zajímavá data byla dostupná v Mytrixu - neříkám, že vše, co by člověk potřeboval, ale určitě to bylo někde úplně jinde než iAudit nebo i iDot - bohužel služba je už týden mimo provoz :-(
Děkuji panu Lahvičkovi za slušné a srozumitelné napsání reakce na článek. Děkuji také panu Koptovi za slušnou a upřímnou omluvu.
Jen málokterý člověk a zejména novinář a politik je schopen uznat svou chybu. Ti nejlepší a myslím, že pan Kopta mezi ně patří nebo brzo patřit bude si z nich vezmou i poučení a příště se se spekulacemi nejdříve obrátí dotčenou osobu či firmu.
V TNS samozrejme vime o problamaticke "srovnatelnosti" hodnot PV a UIP a prave proto dojde v brzke dobe k zmene zverejnovanych vysledku kde bude hodnota PV a UIP nahrazena hodnotami UNIQUE USERS (unikatni uzivatele), VISITS (pocet navstev) a VISIT TIME (delka navstev). Muzete ale ocekavat zmen podstatne vice, vsechny tu ale jeste bohuzel nemohu zverejnit.
Tento krok nejde udelat bez souhlasu metodocke komise a bez dostatecneho informovani uzivatelu dat. Prave v teto dobe probiha priprava vsech podkaldu pro schvaleni tohoto prechodu metodickou komisi.
Mozna by jste mel vedet, ze tyto hodnoty se meri naprosto odlisnou technologii nez kterou je v soucasnosti provaden audit.
Je to jako by jste rikal, ze telefonni technologie neumoznuje mobilni komunikace a proto "mobilni telefon" je marketingovy kec. Jiste vite, ze pokud spojite telefon s technologii radioveho prenosu, ziskate mobilni telefon... ;o)
To vim, take vim, ze tomu tak vzdy nebylo a smal jsem se uz tenkrat (hlavne tomu, jak ta cisla jsou dulezita). Ostatne krome snad geneticke informace jste jinak schopen jak rozlisovat to UNIQUE? Cim dal vice se tim Internet ohani a pritom zrejme mu unika vyznam toho slova.