Názory k článku RE: Jak to bude s financováním Internetu do škol?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2001 8:52

    Ondřej Neumajer (neregistrovaný)
    Dobré ráno,

    o vytvoření školního intranetu se šuškalo dlouho, veřejně jsem to poprvé slyšel o pana Reinische na Poškole - semináři pro školní informatiky někdy v květnu 2001. Od začátku byla tato koncepce kritizována, nicméně není to tak jednoznačné. Některé výhody pro školy to skutečně má, záleží na podrobnostech implementace.

    V současné době má ACOL již dojednané/dojednává smlouvy s největšími poskytovateli tak, aby nemusely být školy přepojeny na Český Telecom.

    Z dosavadních informací ACOLu a MŠMT jsem pochopil, že výukový software, který bude na školách, si mohou školy koupit podle jejich přání (viz první balíček za 30.000 Kč) a také se o něj musí samy postarat. Od toho by měly mít vyškoleného ICT koordinátora, který si to buď udělá sám nebo najme/doporučí firmu.
    Pěkný den
    ON

  • 30. 11. 2001 12:12

    MK (neregistrovaný)
    Myslenka skolniho intranetu se zrodila v hlave lidi z MSMT presne v dobe, kdy se zrodil koncept generalniho dodavatele. Tolik fakta.
  • 30. 11. 2001 20:16

    R.Laris (neregistrovaný)
    Mněl jsem možnost vidět nabídku programů pro školy.Jedná se skutečně a souhrn programů asi 24 CD. Škola si může vybrat jestli si je nainstaluje sama nebo ji je nainstaluje firma. Předpokládám, že se jedná o ACOL. Cena za nainstalování, předvedení a zaškolení učitelů je určená na 1000.- jako jednorázový poplatek a 900.- za hodinu práce. Takže, pokud bude firma 8 hodin instalovat 24 programů v síťové verzi a pak bude školit 8 hodin učitele, cena je jasně definovaná.
  • 30. 11. 2001 12:37

    Jiri Ludvik (neregistrovaný)
    Intranet ma oproti samostatnym pripojenim k Internetu nekolik vyhod a jednou z nejpodstatnejsich je podle me kontrola bezpecnosti, napr:
    * jeden firewall je jednodussi na spravu
    *diky jednomu bodu kotnrolujicimu bezpecnost je jednodussi rychle zmenit bezpecnostni uroven cele komunity uzivatelu
    * centralizovane je mozne lepe zarucit vyssi kvalitu administratoru

    A samozrejme je pak take mozne poskytovat centralni sluzby jako bezpecne sdileni vyukovych aplikaci, konzistentni emailove adresy, adresarove sluzby apod.

    Problem je ale v tom, kdo koho ridi a kontroluje -- tedy o moci. Mam pocit, ze skoly pravne spadaji pod skolske urady, ktere patri pod mistni samospravu a nejsou primo rizeny ministerstvem. MSMT ma koordinacni, metodickou a dohledovou funkci ale nikoliv vykonnou moc.

    Centralizace, jakkoliv je vyhodna z bezpecnostniho hlediska, predstavuje presun moci z mistni urovne na ministerstvo, tedy smerem zpet ke stavu, ktery panoval ve vztahu ministerstva/skol driv a ktery je s trochou nadsazky mozne popsat jako vsemocne ministerstvo&nesvepravne skoly. A to je duvod, proc si myslim je kolem celeho projektu Internet do skol takovy humbuk.

  • 30. 11. 2001 13:06

    Petr (neregistrovaný)
    Centralizace má sice určité výhody, ale v zemi s nefunkční a nekompetentní státní správou pochybuji o této výhodnosti, jde čistě jen o mocenské zájmy a co největší fixaci na jednoho generálního dodavatele.
    Jeden firewall vypadá sice pěkně, ale v případě jeho poruchy/chybného nastavení apod. dojde k výpadku celé sítě. Jediné s čím lze asi souhlasit je konzistence emailových adres, ale to je slabý argument pro podporu centralizace v našich podmínkách. Navíc některé školy si už vybudovaly vlastní připojení a pochybuji že přejdou na něco tak hypermoderního jako je 64k linka na celou školu ;-)
  • 30. 11. 2001 13:14

    Martin (neregistrovaný)
    K domnelym vyhodam intranetu :

    vyhoda jednoho FW je iluze, jiste ho jde nastavit tak, ze bude bezpecny, pak ale bude velmi omezujici - jinymi slovy nebude pres nej fungovat mnoho sluzeb, nevic je NUTNE chranit i skoly vzajemne mezi sebou FW, protoze hackeru mezi stredoskolskou mladezi je mnoho.

    Co se tyce one moci :

    Stredni skoly zrizuji nyni kraje a zakladni skoly obce. Takto jsou take financovane. MSMT nema zadne vykonne pravomoce vuci skolam, a proto take vyplodilo vizi INTRANET. Urcite lze vyborne zduvodnovat nutnost rozpoctovych vydaju i pocet uredniku na existenci podobneho projektu.

  • 30. 11. 2001 19:43

    martin@winzig.cz (neregistrovaný)
    Autor tim patrne myslel jeden FW z pohledu spravy ve skutecnosti to bude patrene X FW.

    Co se tyce intranetu tak se na to skuste podivat spis z pohledu dodavatele v situaci kdy potrebujete spravovat takto rozsahlou sit tak je zapotreby co nejcice zredukovat cenu za spravu tak aby jeden clovek byl schopen pres noc rozdistribuovat na vsechny skolni servery instalacni balicky a z nich je rozdistribuovat je na vsechny skolni pocitace. Trosku problematicka bude zrejmne jen implementace stavajici techniky do celeho projektu.
    Takze v praxi se nejspise penize na vybudovani skolniho intranetu vrati nizsimi naklady na spravu.

  • 30. 11. 2001 13:16

    MK (neregistrovaný)
    Paneboze :-) Tak poporadku ...

    1. Nejvetsim nebezpecim pro skolni site neni okolni Internet, ale ty site sami se sebou.
    2. Neznam nabidku ACOL, ale znam pozadavky MSMT. Krome velkeho firewallu bude jeste na kazde skole maly firewall. MSMT take pozadovalo dvoji preklad adres. Jeden mezi skolou a skolskym intranetem a druhy mezi skolskym intranetem a Internetem. Tudiz muzeme de-facto zapomenout na vsechny interaktivni sluzby v ramci mezinarodni spoluprace.
    3. Jedina vec, ktera se bude delat efektivneji, je filtrace obsahu (rekneme jasne NE drogam, pornu, atomovym bombam ... ve skolskem intranetu).

    Co se tyce sdileni vyukovych aplikaci, zajimalo by me, jake takove aplikace si predstavujete. Distribuce videa zacina byt rozumna nekde kolem 500 Kb/s na jeden stream (viz treba ta dve videa Kratkeho Filmu. Zeptejte se ACOL, jake procento skol bude mit 512 Kb/s.

    Dle meho zatimniho poznani NENI mozne udrzovat centralne mailboxy nekolika stovek tisic lidi bez toho, ze s nimi mam nejaky primy smluvni vztah. Nehlede na to, ze adresarove sluzby budou moc pekny cil jednak spammeru a jednak jako skvely cil pro ruzne Outlook viry. Pokud to reseni bude zalozene na Exchange, tak schvalne, kolikrat tu sit slozi pouhe zasilani dopisu na vsechny adresy v adresari?

  • 30. 11. 2001 14:12

    Petr (neregistrovaný)
    1. To je pravda, ale tam bude také záležet na tom, v jakém stavu ty počítače budou (povolené sdílení apod.)
    2. Není to poněkud překombinované ?
    3. Tohle je asi největší průšvih, zvláště pokud to bude stylem sledování "vybraných" slov. Zkuste si takhle přečíst třeba The Register.

    Centrálně je udržovat nelze, ale bylo by možné se dohodnout na určitých pravidlech aby se to navenek jevilo konzistentně.
  • 30. 11. 2001 16:08

    Jiri Ludvik (neregistrovaný)
    Odstinenim Internetu velkym firewallem se snizi pocet potencialnich aktivnich script kiddies ze sta tisicu (odhadovany pocet na Internetu) na rekneme tak par stovek az tisic (coz muze byt tak odhadem jejich pocet na skolskem intranetu).

    Centralne poskytovane sluzby na intranetu nejsou nic neproveditelneho. Intranet se stovkou tisic uzivatelu se da postavit chytre a relativne bezpecne. Nebo taky ne. A jak to dopadne, zalezi na dodavateli.

    Jinak si myslim, ze si neprotirecime. Muj argument byl, ze centralizovane reseni pro skolsky intranet ma vyhody, ale jde proti realne distribuci pravomoci a odpovednosti, coz je hlavni problem celeho projektu.
  • 30. 11. 2001 18:03

    MK (neregistrovaný)
    neverim tomu, ze se da postavit efektivni WAN (protoze nic jineho ten intranet neni) v 7.000 lokalitach na okruzich v kapacitach 64 Kb/s. Zvlast v pripade kdy se realne naroky na tu WAN pohybuji v nekolikanasobku uvedene rychlosti.
  • 30. 11. 2001 13:34

    KAB (neregistrovaný)
    Je nutné uvést, že cenová nabídka společnosti Microsoft pro potřeby tohoto projektu byla velmi výhodná."
    No aby taky nebyla, všichni žáci a studenti budou odchovaní ve Windows; budou je pak vyžadovat od budoucích zaměstnavatelů anebo zavádět ve svých budoucích firmách pro své zaměstnance, takže časem se to Microsoftu mnohonásobně vrátí. Lepší než je nechat naučit dělat i s něčím jiným.
  • 30. 11. 2001 14:02

    Petr (neregistrovaný)
    Vzhledem k tomu že jde hlavně o to aby se naučili počítač používat coby uživatelé a ne jako správci serveru nebo programátoři mě tato volba přijde vcelku logická. Ano, Linux je dobrý operační systém na servery, je dobré vědět že existuje i něco jiného než Windows, ale běžným uživatelům na desktop bych ho asi nenabízel.
  • 30. 11. 2001 19:29

    Roman Jansa (neregistrovaný)
    K filtrování a mocenským zájmům centra - CZ.NIC propachtovala bez jakékoliv veřejné nabídky dosud zakázané názvy pro domény 2.řádu státu resp. ÚVISu a to EDU.CZ, GOV.CZ, MIL.CZ, INT.CZ a ORG.CZ.

    Je to jednak sviňárna, protože pravidla na přidělení ostatních uvolněných názvů CZ.NIC teprve vymýšlí (pro neinformované - CZ.NIC je sdružení 15 firem, které se ustavilo samo od sebe, bez jakéhokoliv pověření či možnosti volby nebo výběru a ročně inkasuje za registrace domén v ČR cirka 100 mil.Kč)

    Za druhé to ale umožňuje elegantní odfiltrování všeho, co nechci pustit do školního/státního/vojenského atp. intranetu. Dovolím přístup jen na adresy končící např. EDU.CZ, pohlídám si, komu je přidělím a ostatní se mohou jít klouzat.

    Poslední poznámaka - celý SIPVZ není jenom o udržení centrální moci ve školství, ale i o vybudování nového monopolu jako bolestné za ztrátu jiného (Telecomu). ACOL chce samozřejmě kontrolvat dodávky i v programech P2 a P1 - jak jinak by bylo možné, že v dodávce software (40x CD za 30.000,- Kč) který teď v listopadu narychlo bez jakéhokoliv výběrového řízení nakoupilo MŠMT v programu P2 pro všechny školy (!!!! 30.000 x 7.000 = 210 milionů) je první CD z dílny ACOLu ?? Bingo !!!

  • 30. 11. 2001 20:50

    R.Laris (neregistrovaný)

    Účastnil jsem se představení projektů v Ústí nad Labem, ale nikde jsem se nedoslech něco o uzavřeném systému. Všichni byli ujišťování, že na školách zůstane dosavadní připojení pokud bude v určité kvalitě. A to ať jej poskytuje kdokoliv.A servery na školách mají zůstat plně pod kontrolou škol.(Tam kde to zvládnou)

    Nejvíc otázek tam ze strany škol padlo na zahrnutí dosavadní IT do systému. Pokud jsem dobře pochopil odpovědi tak například škola kde mají 30 vlastních počítačů a budou je chtít připojit do serveru ,který jím dodá ACOL. Tak budou platit za údržbu a správu i těchto počítaču. Údajně se bude jednat o "symbolickou částku" (bylo řečeno třeba 1000.- za jedno PC a měsíc).V našem příkladu by to znamenalo 30x1000x12=360 000.- ročně. A to z rozpočtu školy. A jsme asi u kamene úrazu.


    Nestane se tento monopol pro školy nezvladnutelný?

    Zatím nikdo z veřejnosti neviděl smlouvu mezi MŠMT a ACOL. ACOL na své prezentaci prohlásil, že rámcovou smlouvu nemůže zveřejnit a jakmile bude uzavřena smlouva na realizaci projektu tak ji taky nezveřejní. Školy a ani veřejnost se nemusí dozvědět co mohou požadovat a co si budou muset zaplatit sami. MŠMT smlouvu asi taky nezveřejní. Jedině, že by je media donutily.

  • 30. 11. 2001 21:34

    Jakub Hadač (neregistrovaný)
    Hmm, byl jsem se podivat na "roadshow" v Praze, ktera byla druhy den po tiskovce a mimo to, ze sem dostal dreveny jojo, dozvedel sem se take nasledujici:

    1) skoly jsou rozdeleny podle velikosti do trech skupin:
    male, stredni a velke

    2) podle toho v jake skupine se skola nachazi dostane
    nabidnuto pocet pocitacu a to: 4 / 7 / 12 kusu.

    3) pokud uz ma skola pripojeni k internetu, CTc se pokusi
    dohodnout se stavajicim ISP o prolevneni pripojeni skoly.

    4) skola ktera ma cca 30 pocitacu (nemyslim 386ky) a vice
    dostane kulovy (to cislo jsem si vymyslel, ale tak to
    na mne pusobilo).

    Jakub


  • 30. 11. 2001 21:56

    R.Laris (neregistrovaný)

    Já jsem se tam nedozvěděl téměř nic nového. Bylo tam řečeno jen to co všichni, kteří se o danou problematiku zajímají, již dávno vědí. Naopak zde na této diskuzi jsem poprvé zaznamenal něco o uzavřeném nebo chcete-li kontrolovaném internetu.

    U ACOLu jsem nabyl dojmu, že bude provozovat školní Portál. A pod tím jsem si představil klasický portál kde si budou školy vyměňovat zkušenosti a dále jim tam budou poskytnuty další služby (podpora a pod.)

    1)školy jsou rozděleny do šesti skupin

    2)souhlasí

    3)ano a pokud bude chtít lepší připojení tak si rozdíl mezi tím co dostanete od ACOLu a svým musíte zaplatit

    4)To, že škola která má už své počítače nic nedostane nebylo řečeno. Právě naopak všechny školy, které budou s daným projektem souhlasit (musí souhlasit škola a zřizovatel), dostanou techniku podle velikosti školy.Tento fakt byl, řečen nejednou.

    Navíc tiskovým mluvčím Telecomu p. Chvojku (nepletu-li se) bylo slíbeno, že celou svou prezentací vystaví hned po skončení (26.11.2001) na stránkách www.acol.cz . Zatím jsem jí tam nenašel.

  • 30. 11. 2001 23:24

    Lojza (neregistrovaný)
    Svatá ty prostoto - pokud opravdu panuje takováto hluboká neinformovanost na školách, tak Vás prosím jděte a vybubnujte to všude kde můžete:

    SIPVZ do škol nezavádí INTERNET, ale uzavřenou privátní datovou síť (VPN) ze které bude ven, tj, do internetu pouze kontrolovaný výstup přes CENTRÁLNÍ SERVER a firewall, DOVNITŘ NEBUDE PŘÍSTUP VUBEC !!! Tj. ani učitel z domova, žák nebo rodič se nebude moci dostat na server školy, protože ten bude umístěn uvnitře zvenčí nedostupném VPN.

    Totální monopolizace školského ICT trhu, trhu s informacemi, SW, vzdělávacími programy atd. atp. A to vše za naprosto neprůhledných 7 miliard !!!!!!!!!! Napros¨tý návrat k totalitě a centrální moci ve školství !!! Uvědomte si, jakou neuvěřitelnou moc bude mít ten, kdo bude mít přístup ke statistickým datům na centrálním serveru, kdo bude moci kontrolvat veškerou elektronickou komunikaci ve školství, všechny emaily atp. atd.

    Prosím Vás, lidé ve školství, probuďte se !!! Jestli toto dopustíte, minimálně 5 let se z toho nevyhrabete, protože smlouvy MŠMT s Generálním dodavatelem jsou 5 let nevypověditelné !!!!!
  • 1. 12. 2001 0:03

    R.Laris (neregistrovaný)
    Neinformovanost?

    V dnešní době, internetu a rozvoje IT ve státní správě? Kde žijete? Podívejte se na stránky MŠMT speciálně na sekcí SIPVZ . Vyleze na Vás prázdná stránka s třemi odkazy z toho jeden je na soubor *.xls .

    Kde jsou učitele? Kolik jich tu asi diskutuje o tom s čím budou učit? 1, 2? Ostatní si na počítač nevydělali, natož aby mohli sledovat internet. Pak se nikdo nesmí divit, že školy berou co dostanou.

  • 2. 12. 2001 16:00

    MK (neregistrovaný)
    3) pokud uz ma skola pripojeni k internetu, CTc se pokusi dohodnout se stavajicim ISP o prolevneni pripojeni skoly.

    ... pokud nekdo tomuto veri ...

  • 2. 12. 2001 20:42

    Petr (neregistrovaný)
    A podle čeho by se měla stanovit ta (údajná) sleva ? Telecom tvrdí, že každá škola bude připojena do intranetu rychlostí alespoň 64k. Je ale někde uvedeno, jakou linkou bude celé to monstrum připojeno k Internetu ? Nedopadne to nakonec tak, že připojení dial-upem bude rychlejší ? :-)
  • 3. 12. 2001 0:27

    MK (neregistrovaný)
    trefil jste podle me jeden z problemu cele funkcnosti. MSMT ani v zadani NEPOZADOVALO nejakou garanci pripojeni k Internetu. Chtelo garanci pripojeni k centralnimu serveru a to jeste takovym zpusobem, ze prinejlepsim nepujde takoa situace nasimulovat.

    Ale to prece nikoho nezajima .... Nejaky Internet - no fuj.

  • 3. 12. 2001 15:10

    Petr (neregistrovaný)
    To je ovšem jen drobný nedostatek - Internet nebo intranet, zní to prece podobně ;-) Možná na MŠMT žije ještě (nebo už opět ?) v době jako popisuje tenhle článek: Soudruhu, soudružko! Internet je fuj!

    Akorát, je ještě vůbec nějaké šance celý ten průšvih zastavit ?

  • 3. 12. 2001 21:04

    Jirka (neregistrovaný)
    Jsou tři možnosti jak projekt na škole nerealizovat, ale ani jedna asi neprojde.
    1.MŠMT nepodepíše smlouvu - tomu nevěřím
    2.Ředitele škol (nebo zřizovatele škol) nebudou souhlasit s zavedením systému do školy - nepodepíšou smlouvu.Ta totiž není povinná. Pak se budou muset rozloučit z jakoukoliv podporou IT na škole.
    3. Z oblasti fantazie - přijde za ředitelem školy firma a nabidne lepší podmínky než ACOL.
  • 3. 12. 2001 23:12

    Petr (neregistrovaný)
    1. Taktéž si neumím představit co by se muselo stát.
    2. Což je nelehká situace, protože pak by mohli být nařčeni z toho, že brání přístupu k IT.
    3. Máme zde ještě nějakou jinou telekomunikační firmu, kde má stát tak velký zájem o navýšení její hodnoty před prodejem ? ;-) Navíc by si v tomto případě asi musela prostředky zajistit škola sama.

    Otázku lze položit i jinak: Je ještě vůbec naděje, že by MŠMT bylo ochotno projekt konzultovat s někým, kdo věci opravdu rozumí ?
  • 4. 12. 2001 0:01

    Lojza (neregistrovaný)
    http://www.horackova.cz/zlenice/

    Iniciativa učitelů informatiky

    Ve dnech 26. - 28. listopadu 2001 se konalo setkání 222 učitelů informatiky, ředitelů, zástupců a správců počítačových učeben z celé České republiky. Setkání
    mělo zahájit vystoupení ředitelky Projektu I Mgr. Broschové, která se ze zdravotních důvodů nedostavila. Vzhledem k rozporuplným informacím, které MŠMT v
    poslední době vydalo, účastníci očekávali konkrétní informace vedoucí k vyjasnění situace. Z výše uvedených důvodů vznikla tato iniciativa.

    Jsme cílovou skupinou složenou z pracovníků všech typů škol, kterých se projekt SIPVZ nejvíce dotýká a s naší prací se počítá jako s nosným prvkem úspěšnosti celého projektu. Proto žádáme, aby MŠMT s námi navázalo odpovídající dialog.

    Žádáme :

    ˙ Příslušného vrchního ředitele a ředitele jednotlivých částí projektů SIPVZ o písemnou reakci na naši iniciativu, která bude k dispozici všem zájemcům.
    ˙ O setkání s panem Fránkem a řediteli jednotlivých částí projektů SIPVZ, kde jej budeme informovat o vzniku naší aktivity a jejích cílech.
    ˙ O spolupráci, možnost připomínkovat a konzultovat různé kroky s lidmi naší iniciativy, kteří se v této oblasti dobře orientují.

    Cíle iniciativy :

    ˙ Vytvořit skupinu pracovníků ve školství, která realizuje informační technologie na školách, a která by se stala partnerem sekce SIPVZ.
    ˙ Vytvořit přímé informační cesty mezi příslušnými pracovníky MŠMT a naší iniciativou.
    ˙ Vytvořit prostor pro názory a zkušenosti učitelů informatiky.
    ˙ Přímo a písemně informovat zástupce naší iniciativy o výsledcích všech jednání ohledně realizace SIPVZ na školách (termíny, počty PC, harmonogramy prací, softwarové a hardwarové podmínky atd.).
    ˙ Zasadit se o objasnění dalších kroků v projektu SIPVZ ve všech jejích částech.
    ˙ Zajistit, aby se neopakovaly neefektivní postupy kolem SW balíčků.
    ˙ Upozornit na nekoncepční vznik "akreditovaných"center pro školení pedagogických pracovníků a nabídnout alternativní řešení.
    ˙ Podílet se na koncepci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
    ˙ Požádat MŠMT o koncepci certifikátů ECDL pracovníků školství.
    ˙ Zajistit, aby MŠMT zveřejnilo systém přidělování finančních prostředků a termíny pro jejich čerpání.
    ˙ Průběžně informovat média o spolupráci MŠMT s naší iniciativou.

    Protože se projekt SIVPZ již prakticky rozeběhl a vznikající problémy a otázky jsou velice aktuální, žádáme Vás o rychlou reakci nejpozději do 10. prosince 2001.

    Průběžné informace najdete na www.horackova.cz/zlenice
    Informujte vaše kolegy na školách ve vašem regionu posílejte své připomínky na adresu: zlenice@horackova.cz
    Zlenice 28.11.2001
  • 4. 12. 2001 0:04

    Lojza (neregistrovaný)
    Prohlášení Sdružení školských asociací CZESHA

    CZESHA, která je sdružením profesních organizací autonomních právních subjektů škol různých zřizovatelů, vítá snahu o koncepční řešení problematiky informačních technologií ve školství. Vyjadřuje však vážné pochybnosti nad načasováním, postupem a zvolenou metodou realizace programu státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ).

    CZESHA považuje za nepřijatelné především to, že zvolená metoda dostatečně neodráží skutečnost, že v mnoha školách, i při neexistenci ucelené a cílevědomé podpory z centrální úrovně, byl vytvořen v této oblasti významný materiální i personální potenciál a nashromážděna řada zkušeností. Zejména v sektoru odborného školství jsou vytvořeny podmínky pro vybudování oblastní sítě středisek, které by zajišťovaly organizaci, odborná školení i pomoc při realizaci SIPVZ.

    Považujeme za neefektivní umístit významnou část prostředků mimo sektor školství, např. překotným vytvářením sítě "oblastních manažerů", která zjevně nemá personální zázemí ani zkušenosti z oblasti školství, existuje-li struktura fungujících školských institucí s dostatečnou kvalifikací pro tuto činnost a se znalostí prostředí škol v příslušném regionu. Tyto prostředky by mohly být lépe využity k udržení a rozvoji již existujícího potenciálu v oblasti školství.

    Současná snaha zajišťovat školení úrovně "Z" alternativně prostřednictvím komerčních organizací je zbytečná, stejně jako vynakládání prostředků na testování úrovně "Z", která je v mnoha školách samozřejmostí, podloženou několikaletou praxí s realizací těchto školení i jejich ověřováním a osvědčováním.

    CZESHA považuje za nepřijatelné spojovat možnost státní podpory v rozvoji informačních technologií ve školách s nutností podřídit se podmínkám monopolního generálního dodavatele a generálního auditora.

    CZESHA vyjadřuje přesvědčení, že zvolený postup omezuje roli zřizovatelů, zejména krajů a obcí, při realizaci svých záměrů v této oblasti, tak důležité pro rozvoj školství.

    CZESHA ve shodě s usnesením Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR proto vyzývá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy k zastavení takových kroků, jejichž důsledkem by bylo plýtvání omezenými prostředky státního rozpočtu. Za znepokojivou považujeme velmi nízkou úroveň informací o termínech, cílech i metodách řešení celé problematiky, které mají mít k dispozici vedení škol, i absenci širší odborné diskuse na toto téma.

    CZESHA proto vyzývá, aby na základě veřejné odborné diskuse došlo ke kritickému zhodnocení a korekci zvolené metody realizace SIPVZ a současně vyjadřuje připravenost k úzké spolupráci při řešení těchto problémů.

    PhDr. Josef Filouš
    předseda Sdružení školských asociací ČR -- CZESHA

    Ing. Jaroslav Ponec
    předseda Asociace středních průmyslových škol
    místopředseda Sdružení školských asociací ČR -- CZESHA

    Kontakt na Sdružení školských asociací ČR -- CZESHA:
    PhDr. Josef Filouš, ředitel gymnázia,
    Slovanské nám. 7, 612 00 Brno,
    tel./fax: 05/75 77 09
    E-mail: gsn@seznam.cz
    WWW: http://www.czesha.cz
  • 4. 12. 2001 14:28

    MK (neregistrovaný)
    to si bohuzel vzpomeli dost pozde :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).