Tak nejak mam z nastinene rozvahy pocit, ze autor vylucuje moznost delat neco v malem. Pozoruji to jako obecny jev. K jakemukoliv projektu se hned vyjmenuji naklady typu kancelare, pocitace, dvacet lidi v marketingu, pet lidi v odbytu dva vratni na vratnici. 20 minut reklam v TV atd... Vase rozvaha vychazi z predpokladu, ze to chcete rozjet ve velkem a nejlepe ze dne na den. V uvahu ovsem take pripada zpocatku jednomuzna firma, ktera bude databazi budovat postupne. Pocitac se da postavit za 20000, serverhosting za 5000, 10000 potrebuje majitel-programator na sve zivobyti. Zacit muze treba databazi restauraci v nejakem okresnim meste. Muze to delat "pri zamestnani" nemusi ho to hned zivit. Zjednodusene receno mu staci vydelat asi 200 Kc denne aby se mu zaplatil serverhosting a pak uz jen danou koncepci rozvijet do dalsich mest.
to sice ano, jenze neberete v uvahu, ze potrebuje nabrat lidi (zakazniky), coz v malem meste (10 restauraci)jde dost spatne, kdyz uz lidi nalakate reklamou a pak jim nabidnete jen nekolik zarizeni, tak priste neprijdou, protoze napisy za mesic novych 10 restauraci nikoho nezajimaji. jako snad jedina se mi jevi dobre praha (nebo velka mesta), jde to delat si sam (kdyz umite grafiku, mate cas po odpolednach a budete do toho cpat penize jako konicka, pak ale neni zarucena navratnost - predbehne vas nekdo kdo do toho milion - dva nasype a vase penize vyhorely... (nemluvim o ochote restaurateru, jak je psano vsude)
Řekl bych, že nejpřirozenější cestou, jak na internetu dělat velké až globální projekty, je spojit lokální projekty, které již dobře fungují. Jinak se proinvestuje zbytečně moc peněz a to samozřejmě ovlivní ekonomickou stránku celého našeho záměru. Hledat revenue model, který by pokryl investice typu Globopolis, není ani dost dobře možné.
Ackoli v principu souhlasim s vasim nazorem, ze projekty mohou zacinat jako velmi male, myslim ze prave restaurace nejsou na toto dobry priklad. Nicmene prosim doctete az do konce, reakce cela neni tak negativni.
Pokud spustim rezervaci v restauracich v malem, jaka bude hlavni a nenapodobitelna konkurencni vyhoda meho reseni, ktera mi zajisti ze nekdo kdo ma jen o 100.000 Kc vice mne hrave nepredhoni.
Pojdme tedy ten model zrealnit. Pojdme zapomenout na miliony, ovsem i na to ze halere nas uzivi. Existuje velmi pekny model, zacnu a vytvorim aplikaci na urovni prave tak pro okresni mesto. Najdu dobry hosting a mohu zacinat. Prave jak pisete vy. Od restauraci budu chtit registracni poplatk, nicmene nevelky a umerny cenove kategorii a velikosti restaurace.
Ted ale pridam nekolik veci:
1) Nebudu chtit vse pro sebe, nabidku komukoliv v dalsich okresnich mestech vyuziti aplikace za poplatek (franchise)... dosahnu tak mnohme rychlejsio tempa rusti.
2) Sam vytvorim centralni stranku, ktera tyto stranky sdruzi v ramci CR
3) vytvorim jednoduche propagacni materilay (samolepka na dvere, vizitka) ktere dam registrovanym restauracim k dispozici
4) pokud se to jen trochu rozjede - je na case zacit vydelavat. K tomu je treba zavest novy prvek - klubovou kartu pro zakazniky, na kterou ziskaji vyhodu (typicky slevu) v registrovanych restauracich. To mi umozni pozadovat nejake penize i od verejnosti, a take, po urcitem case pozadovat vetsi registracni poplatek od restauraci a zacit si vybirat.
Je tam spousta detailu, ktere je nutno velmi dobre rozpracovat. Prave ty detaily (nikoliv velikost pocatecni investice) nakonec urcuji uspesnost projektu. No nechcete se do toho nekdo pustit?