Ad gurman.cz - to je pouze jakysi seznam prazskych restauraci a nic vic. Popis u kazdeho podniku obsahuje dve, tri nic nerikajici vety, neni moznost videt menu, proste seznam restauraci. Bohuzel to presne odpovida tem minimalnim nakladum do projektu vlozenych.
Podle mého názoru nemá nikdo z vás pravdu s tím budoucím odhadem. Podle mě takovýto internetový projekt vznikne velmi rychle (do roka ho tu máme) a velmi levně.
Kalkulace byly plus mínus správné (po pravdě - je to podstatně dražší) ale počítáte zbytečné údaje.
Databáze takovýto restaurací totiž už dávno existuje, existuje několik velmi kvalitních a kompletních PAPÍROVÝCH katalogů.
Takže databáze existuje, dokonce je na počítači a hlavně už teď je rentabilní, protože je placená a) kupci katalogu, b) plátci reklamy. Celé jsou tedy pojaty tak, že je tam zdarma uvedená KAŽDÁ firma, ale jen se základními informacemi, kontakty, adresou, cenovým rozmezím a pomocí symbolů jestli mají zahrádku, kuřárnu, hudbu atd. Když chce firma být více vidět (další informace, fotka atd.) tak si zaplatí.
Přirovnal bych to ke zlatým stránkám - chcete být vidět, zaplattě si inzerát nebo třeba jen tučné písmo. Na seznam.cz jsou zas preferované odkazy - objevují se jako první.
Navíc může být na takovém serveru cílená reklama - když chce někdo restauraci v Hradci, automaticky mu při načítání seznamu restaurací vyskočí banner nějaké restaurace, která si zaplatila.
Spokojeni budou všichni - restaurace budou platit zhruba stejně ale získají další reklamní kanál. A propos - u papírových verzí VELMI fungují kupóny. Zákazník si vybere hodně často tu restauraci, u které si vystřihne třeba kupón za 5%. Nebo tam fungují slevové karty.
Zákazníci zíkají krásný přístup k informacím, možnost restaurace komentovat a inspirovat se předešlými návštěvníky atd.
No a my - tvůrci projektu budeme získávat penízky z reklamy jak tištěné, tak internetové. Navrhované provize jsou s prominutím blbost, to nemůže fungovat.
P.S.: může se také hodit databáze jedlíků - každý se na webu bude moci (nebo třeba muset) přihlásit a když tak udělá, dojde mu poštou plastiková karta, na základě které by mohl vyžadovat slevu v restauracích. A my budeme mít jeho mail a preference a tak mu budeme moci třeba poslat direct mailing, když někde v jeho blízkosti se objeví nějaká nová restaurace.
Náklady - počáteční pár tisíc na promotion, možná koupě nějaké zajímavé internetové adresy
pravidelné - jeden člověk navíc k těm současným kteří dělali papírový katalog - 20 tisíc. Copyright mně - 10 tisíc. další související náklady - elektřina, hosting atd. Ať nežeru 40 tisíc celkem.
Když by se z toho vytvořil nejen katalog, ale i s podporou hodnocení kvality atd. tak by byla stránka dost navštěvována a na sebe by si to vydělalo - třeba výše uvedená cílená reklama by mohla stát třeba korunu za shlédnutí a přesto by byla velmi dobře prodejná.
Ale abych to nějak uzavřel - to co vy tady vymýšlíte už funguje - www.gurman.cz. Elektronicky zatím praha, v papírové podobě už přicházejí i ostatní města, takže na webu to bude co nevidět.